România a fost din nou avertizată că încalcă legislaţia comunitară. Comisia Europeană a informat Guvernul că ordonanţa de urgenţă, emisă de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplată încalcă legislaţia comunitară, autorităţile române urmând să analizeze situaţia şi să găsească o soluţie pentru a intra în legalitate. De cealaltă parte, peste 6000 de persoane s-au strâns, ieri, la mitingul organizat de Sindicatul Automobile Dacia, cerând menţinerea taxei de poluare şi a locurilor de muncă din industria auto.
În martie 2007, taxa de primă înmatriculare a făcut obiectul unei proceduri de încălcare a Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Comisia Europeană a informat Guvernul că ordonanţa de urgenţă, emisă de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplată încalcă legislaţia comunitară, autorităţile române urmând să analizeze situaţia şi să găsească o soluţie pentru a intra în legalitate.
"Comisia Europeană şi autorităţile de la Bucureşti au fost permanent în legătură în ceea ce priveşte noua legislaţie românească referitoare la taxa auto. Aceste discuţii sunt informale şi confidenţiale. Noi încercăm să ajutăm autorităţile române să înţeleagă diferitele elemente de compatibilitate ale legislaţiei comunitare ce trebuie avute în vedere în cazul oricărei reglementări naţionale care se introduce în domeniul taxării auto", a declarat Assimakopoulou, citată de Mediafax. Ea adaugă că
Executivul UE a adresat Bucureştiului o scrisoare, pe 22 decembrie 2008, în care se arată că, potrivit unei analize făcute pe baza informaţiilor prezentate de partea română, noile măsuri adoptate de Bucureşti în legătură cu taxa auto nu se conformează legislaţiei UE.
"În cadrul acestui proces, pot confirma faptul că Comisia a scris o scrisoare autorităţilor române pe 22 decembrie. În această scrisoare se arată că informaţiile puse la dispoziţia noastră sunt incomplete pentru a face o analiză finală a noii legislaţii. Cu toate acestea, prima analiză, bazată pe informaţiile puse la dispoziţie, arată că noile măsuri nu se conformează legislaţiei UE", explică Assimakopoulou.
De cealaltă parte, angajaţii Dacia cer păstrarea taxei auto.
Peste 6.000 de persoane s-au strâns ieri la mitingul organizat de Sindicatul Automobile Dacia, cerând menţinerea taxei de poluare şi a locurilor de muncă din industria auto. Preşedintele Sindicatului Automobile Dacia, Nicolae Pavelescu, a declarat că mitingul de marţi este primul dintr-o serie de acţiuni de protest care vor avea loc în oraşul Mioveni şi în incinta uzinei.
"Vom face aceste mitinguri până când Guvernul va înţelege să îşi protejeze industria auto cu contribuţii mari la Produsul Intern Brut şi locurile de muncă aferente. Nu vom accepta ca oraşul Mioveni şi localităţile din jur să ajungă o Çvale a plângeriiÈ şi ne gândim nu numai la prezent, ci şi la viitorul copiilor", a spus Pavelescu.Preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS), Dumitru Costin, le-a spus protestatarilor că a vorbit cu ministrul economiei, Adriean Videanu, despre situaţia de la Dacia, iar acesta ar fi promis sprijin.
Angajaţii Uzinei Dacia de la Mioveni au reluat lucrul luni, dar au fost anunţaţi că se va întrerupe din nou producţia, pentru două săptămâni, în intervalul 26 ianuarie-8 februarie, ca urmare a scăderii dramatice şi continue a pieţelor auto.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook