Dacă industria auto mondială a fost lovită in plin de criza financiară, in Romania, taxa auto loveşte mai tare decat criza! La noi nu au scăzut vanzările de maşini, ci doar vanzarea de maşini noi, odată cu introducerea noii taxe auto.
In intervalul iulie-septembrie au fost inregistrate 200.000 de inmatriculări de maşini rulate, Registrul Auto Roman estimand că in 2009 numărul de autovehicule second-hand se va ridica la 500.000.Potrivit producătorilor, piaţa auto din Romania ar putea inregistra in 2009 o scădere de 11,5%, ajungand la nivelul din 2006.
Vanzările din industria auto romanească sunt mai afectate de taxa auto decat de criza financiară internaţională.
Industria auto mondială a fost lovită in plin de criza financiară. Renault, Ford, General Motors, Toyota, Volkswagen, BMW sunt doar caţiva dintre marii jucători prinşi nepregătiţi, din cauza scăderii dramatice a vanzărilor, fabricile Renault din Franţa, Peugeot, Citroen sau Fiat anunţand că intrerup activitatea temporar. In Romania insă, taxa auto loveşte mai tare decat criza.
La noi nu au scăzut vanzările de maşini, ci doar vanzarea de maşini noi, odată cu introducerea noii taxe auto. Importul de maşini second-hand s-a amplificat in acest an, fără a aduce venituri suplimentare la buget.
In perioada ianuarie-iunie, inaintea introducerii noii taxe auto, au fost importate 75.349 de maşini rulate, iar după adoptarea noii taxe, in perioada iulie-septembrie, numărul maşinilor rulate care au intrat in Romania a fost de 92.996.
Potrivit directorului general Automobile Dacia, Francois Fourmont,
piaţa auto din Romania ar putea inregistra in 2009 o scădere de 11,5%, ajungand la nivelul din 2006. "Pentru 2009 piaţa ar putea scădea cu 11,5%, cu vanzări de aproape 300.000 de unităţi vandute, situandu-se astfel la nivelul anului 2006", a declarat Francois Fourmont. El a subliniat că pe piaţa auto din Romania este necesară o ripostă puternică in cazul importurilor repetate de maşini second hand.
In ceea ce priveşte efectele crizei, companiile din piaţa auto romanească nu intenţionează să concedieze angajaţi, dar sunt mai prudente in ceea ce priveşte noile investiţii şi cheltuielile, din cauza crizei economice mondiale, potrivit principalilor reprezentanţi ai industriei. "Nu cred că angajatorii din auto vor să mărească numărul de salariaţi in acest moment, ci mai degrabă vor să păstreze locurile de muncă pe care le au. Este clar că valul crizei economice va atinge şi Romania mai devreme sau mai tarziu", a declarat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Romania, la conferinţa "Mediafax talks about Auto Industry".
Potrivit lui Stroe,
criza economică internaţională va afecta, pe termen scurt, in primul rand producţia marilor reţele de componente auto, deoarece acestea fabrică subansamble pentru constructori auto de calibru mondial, a căror producţie este in prezent afectată de situaţia economică globală.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook