Negocierile dintre autoritatile romane si Comisia Europeana continua. In ciuda ultimatumului UE cu privire la schimbarea taxei pana in luna martie,
Calin Popescu Tariceanu isi sustine cu tarie dorinta de a impiedica transformarea parcului auto autohton in "groapa de gunoi a Europei".
Nici replica UE, aceea ca si masinile second-hand reprezinta bunuri, iar pe piata europeana niciun bun comercial nu trebuie discriminat, nu a schimbat decizia adoptarii taxei. Dezbaterile de pana acum au reusit sa creeze numai disponibilitatea de micsorare a taxei, fara insa a se renunta la ea.
Sebastian Vladescu, Ministrul Finantelor Publice, a declarat ca se vor modifica taxele legate de masini vechi, intrucat pentru cele noi taxele sunt oricum scazute. Programul de reinnoire a parcului auto romanesc va continua, pe principiul "cine polueaza mai mult plateste mai mult".
Vladescu a declarat recent ca in cazul in care si dupa negocieri Comisia Europeana va impune eliminarea taxei, va trebui sa gaseasca o alta solutie pentru reducerea poluarii.
Problema semnalata de Comisia Europeana, explica Vladescu, nu este existenta in sine a taxei, ci faptul ca in unele cazuri ea depaseste valoarea reziduala a masinii.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook