Toyota Motor Europe (TME)* a anuntat ca urmareste sa depaseasca cifra de 1,2 milioane de unitati vandute pentru anul 2008. Prin acest lucru se va atinge tinta de vanzari pentru 2010, cu doi ani inainte de termenul prevazut.
TME preconizeaza ca, atat cresterea stabila pe piata vest europeana, cat si dezvoltarea accelerata in Europa de Est si Rusia, ii va permite sa isi depaseasca vanzarile estimate.
Odata cu deschiderea in 2007 a fabricii de la St. Petersburg, unde va fi produs modelul Camry, cresterea vanzarilor Toyota va fi sustinuta de o retea de 9 fabrici, cu o capacitate de productie de peste 850.000 de unitati. Pentru anul 2006, a fost stabilita o cifra minima de vanzari de 1 milion de unitati pentru marca Toyota si 48.000 de unitati pentru Lexus. Operand la o capacitate record, Toyota estimeaza ca va produce in 2006, 806.000 autovehicule, 860.000 de motoare, 575.000 sisteme de transmisie.
Presedintele si CEO-ul TME, Dl. Tadashi Arashima a declarat: "Toyota urmareste sa aiba o dezvoltare accentuata in Europa. Acest lucru va fi obtinut daca ne asumam responsabilitatile de bun cetatean corporativ al Europei, oferind clientilor nostri cele mai noi tehnologii de protectie a mediului si de siguranta, precum si produse si servicii la un inalt standard de calitate."
Anuntul privind stabilirea tintei vanzarilor In Europa, vine dupa ce TMC, Toyota Motor Corporation, a stabilit tinta globala de vanzari** la 9.8 milioane de unitati in 2008. Pentru 2006 tinta vanzarilor globale TMC este de 8.85 milioane de unitati.
In anul 2005, Toyota a marcat cel de-al 9-lea an consecutiv de vanzari record in Europa. Cu 964.208 de autovehicule livrate, 935.431 Toyota si 28.777 Lexus, Toyota a obtinut fata de anul precedent o cresterea a vanzarilor de 5%. Cota de piata a crescut cu 0.2%, atingand 5.1%, cea mai mare cota de piata a companiei in Europa. In cursul acestui an, Toyota a produs deja 638.000 autovehicule, 588.000 motoare si aproape 337.000 sisteme de transmisie.
*= TME vizeaza tintele de vanzari pentru marcile Toyota si Lexus
**= TMC vizeaza tintele globale de vanzari, incluzand brandurile Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook