După zece zile de show auto, ieri s-a închis SIAB 2007. Peste 220.000 de persoane au trecut pragul Salonului Internaţional Auto Bucureşti, conform primelor estimări făcute de organizatori. În ultimele zile de salon, mai mulţi constructori au încuiat maşinile expuse, după ce au constat că românii au luat "suveniruri" brichete, scrumiere, schimbătoare de viteză, truse de prim ajutor. Dacă nu au putut lua nimic, românii au lăsat amintire expozanţilor zgârieturi pe caroserie, tăieturi sau pete pe tapiţerie.
Neoficial, se estimează că pagubele totale depăşesc 20.000 euro, însă organizatorii spun că 'nu au fost incidente majore', iar situaţii de genul acesta se întâlnesc şi la alte saloane internaţionale. Totuşi, cele mai căutate suveniruri au fost cele marca Dacia.
Dacia a avut şi singura premieră mondială de la SIAB, ceilalţi producători prezentându-şi noutăţile şi conceptele la alte saloane, cum ar fi cel mai recent, de la Frankfurt.
Deşi s-a vrut un salon de promovare a industriei şi nu o expoziţie cu vânzare, aproape toţi producătorii au încheiat contracte, însă nu au oferit încă date exacte privind valoarea acestora. În schimb a fost făcut public preţul de închiriere a spaţiilor, între 50 şi 90 euro pe metru pătrat, iar standurile construite s-au dat cu o medie de 440 euro pe metru pătrat. Costurile de organizare au mai inclus şi importarea provizorie a pavilioanelor sau alimentarea cu energie electrică suficientă pentru un eveniment de asemenea avengură. Pentru ediţia din 2009 a Salonului, organizatorii au în plan găsirea unei locaţii permanente. 'România are nevoie de un parc de expoziţii, aşa cum are nevoie fiecare capitală europeană. Pentru 2009, vom renova un spaţiu sau vom construi unul, încă nu am stabilit exact', a precizat Thierry Hesse, vicepreşedinte AMC-APIA.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook