Volvo Trucks lansează I-Shift Dual Clutch, prima transmisie de pe piaţă cu sistem de ambreiaj dublu pentru vehiculele de mare tonaj.
Datorită schimbărilor de viteze servoasistate, fără întreruperi în transmiterea forţei de tracţiune, cuplul este menţinut, iar autocamionul nu pierde viteză în timpul schimbării treptelor. Pentru şofer, efectul constă într-o înaintare mai confortabilă şi mai eficientă pe drum.
I-Shift Dual Clutch este o transmisie alcătuită din doi arbori primari şi un ambreiaj dublu. Aceasta înseamnă că pot fi selectate simultan două trepte de viteză. Ambreiajul este cel care determină treapta de viteză activă.
I-Shift Dual Clutch se bazează pe tehnologia I-Shift, dar jumătatea frontală a cutiei de viteze a fost reproiectată şi cuprinde acum piese complet noi.
„Atunci când conduceţi, aveti senzaţia că folosiţi două cutii de viteze. Când este selectată una dintre trepte într-o cutie de viteze, următoarea treaptă este deja pregătită în cealaltă cutie. Datorită celor două ambreiaje, schimbarea treptelor de viteză se realizează fără nicio întrerupere în transmiterea forţei de tracţiune. Rezultatul este menţinerea cuplului motorului şi sporirea semnificativă a confortului în timpul condusului”, spune Astrid Drewsen, manager de produs pentru lanţuri cinematice în cadrul Volvo Trucks.
I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe Volvo FH începând cu toamna anului 2014.
Transmisiile cu ambreiaje duble sunt deja utilizate pe autoturisme, dar Volvo Trucks este primul producător din lume care oferă o soluţie similară pentru vehiculele de mare tonaj produse în serie.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook