Maşină sau patină cu rotile uriaşă? Orice ar fi el, proiectul Toyota intitulat i-unit este atât util, cât şi interesant. Mic, aproape mulat pe corp, foarte manevrabil, i-unit pare un fel de costum mobil pe care şi l-ar dori orice amator de maşini şi gadget-uri.
Definit de creatorii săi ca “o formă de mobilitate personală”, i-unit caută să împace dorinţa oamenilor de libertate a mişcării cu armonia socială şi cu protecţia mediului.
Având la bază conceptul "extinderea abilităţilor umane", proiectul i-unit are un design inspirat din lumea frunzelor, care convertesc lumina solară şi o transformă în energie vitală. Designul, conform declaraţiilor japonezilor, exprimă puterea necunoscutului, logica vieţii şi frumoasa simplitate a funcţionalităţii ecologice.
Caracteristici de bază:
Mobilitate la dimensiuni ultra-compacte - i-unit armonizează vehiculul cu mişcarea umană, minimizând spaţiul pentru ocupant şi consumul de energie, prin masa şi volumul scăzute.
Poziţionare variabilă - la viteze reduse, scaunul şoferului este poziţionat vertical, în timp ce la viteze mari acesta se lasă pe spate, pentru a preîntâmpina posibilele dezechilibre (puteţi vedea în imaginea alăturată cele două poziţii).
Control facil - tehnologia drive-by-wire permite ocupantului un control bun al virajelor şi al vitezei. Comunicarea interactivă este asigurată de un sistem electronic pe bază de sunet, vibraţii şi lumini.
Asistenţa pentru şofer - sistemul de asistenţă este prevăzut cu pilot automat de tip ITS (Intelligent Transport System), prin care Toyota speră să reducă substanţial numărul de accidente rutiere.
My-Unit - o gamă de opţiuni de design şi dotări prin care posesorul îşi poate personaliza i-unit-ul.
Materiale ecologice - caroseria este construită din materiale ecologice de origine vegetală, în mare parte din plante înrudite cu cânepa.
Dimensiuni: la viteze mici, când scaunul este poziţionat vertical, lungimea vehiculului este de 1,1 metri, iar atunci când scaunul este lăsat pe spate, lungimea este de 1,8 metri. Înălţimea este de 1,8 metri în poziţie verticală, respectiv 1,25 metri în poziţie orizontală. Masa totală a vehiculului este de 180 kg.
i-unit funcţionează pe baza unei baterii cu litiu, alimentată solar, care transmite energia către roţile din spate.
Deşi interesantul proiect al celor de la Toyota pare sortit unei existenţe reduse la statutul de simplu prototip, sperăm ca producătorii să găsească resursele de a-l construi şi răspândi pe piaţă. Până atunci, el va putea fi admirat la Muzeul Ştiinţelor din Londra.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook