Din pacate sau din fericire, tot ce ne inconjoara, plecand de la culori si terminand cu formele fiecarui obiect, sunt elemente care trezesc simpatie, dragoste, antipatie sau repulsie prin felul cum sunt create, prin detaliile pe care le ofera ochiului uman.
Modelul din testul de astazi nu face exceptie, fiind chiar un exemplar de seama al afirmatiei de mai sus. Cand avem de-a face cu un Audi, suntem pusi in fata unui exponent premium, in fata unui producator care inca de la primul model scos pe linia de productie a tins spre perfectiune, spre o atentie exagerata pentru detalii, evolutie si inovatie.
Chiar daca nu mai este cel mai mic membru al familiei, noul A3 continua linia ascendenta a brandului, fiind mai elegant si in acelasi timp mai usor cu pana la 80 de kg fata de modelul anterior.
Exterior
Daca suntem atenti la detaliile exterioare ale noului A3, primul indiciu care ne atrage privirea sunt farurile. Acestea au fost schimbate radical, luminile de zi au fost „subtiate” si s-au transformat in sprancene care subliniaza eleganta, dar si robustetea modelului.
Desi la prima vedere mi s-a parut mai mic ca al sau predecesor, noul model este la fel de lung, cu 12 mm mai lat si are aceasi inaltime cu modelul anterior.
Senzatia de sportivitatea si fluiditate este oferita de o caroserie rotunjita si gandita in cele mai mici detalii, pentru a oferi o aerodinamicitate cat mai buna.
Asa cum ne-a obisnuit, Audi ofera in standard stopuri cu led, aceastea find la randul lor rotunjite si aduse in noile trenduri ale marcii.
Interior
Trebuie sa recunosc ca acest detaliu al testului este preferatul meu. Interiorul noului A3 este aspectul care mi-a atras cel mai mult atentia, mai exact atentia la detalii , calitatea trasmisa prin fiecare element, prin fiecare imbinare cat si pozitia la volan sunt elemente care-l fac sa fie unul dintre cei mai puternici concurenti din clasa sa.
Chiar daca A3 face parte din clasa premium compacta, insonorizarea si linistea din habitaclu sunt demne de clasa premium medie. Chiar si la viteze mari, Audi A3 este surpinzator de bine antifonat, iar acest aspect ne-a impresionat placut.
Daca discutam despre spatiul interior, A3 este sub concurentii direct, BMW Seria 1 sau chiar noul Golf 7 au mai mult spatiu pentru pasagerii din spate, dar acest aspect va fi usor remediat odata cu aparitia noului A3 Sportback.
Modelul testat a beneficiat de sistemul MMI Navigation Plus, sistem ce usureaza legatura om-masina, soferul avand la dispozitie pe langa o sonorizare de cea mai buna calitate, harta completa a Europei, posibilitatea reglarii suspensiei, cat si optiunea de conectare a telefonului mobil. Asa cum suntem obisnuiti, Audi nu face rabat nici la capitolul preturi, pentru acesta trebuind sa platiti 3000 de euro.
Un detaliu demn de amintit este noul buton al consolei centrale, mare, rotund, perfect finisat, care pe langa functia de”joystick”, are incorporat si modul touch. Da, ati citit bine, in momentul in care doresti sa setezi navigatia, poti atinge usor partea superioara, iar fiecare litera sau cifra este recunoscuta si transpusa pe ecran.
Performante
Modelul de astazi beneficiaza de un motor diesel, 2000 de cmc, 150 de cai putere, cu un cuplu motor de 340 Nm, findui necesare 8,6 secunde pana la 100 km/h.
Performantele nu sunt iesite din comun, dar indeajuns de bune incat sa fie pe primul loc atunci cand discutam de clasa compacta de pana in 150 de cai putere.
A3 este foarte confortabil, reusind sa faca fata cu brio oricarei denivelari din asfalt. Este placut la drum lung, soferul nesimtind oboseala caracteristica drumurilor patriei. Odata cu aceasta toleranta la denivelari vine si dezavantajul unei directii relativ elastice, moale in anumite momente. Nu este ceva deranjant, dar ne-ar fi placut sa fie un pic mai receptiva, mai comunicativa cu soferul in momentul in care un viraj este abordat cu o viteza peste medie. Nu este nevoie sa va ingrijorati, acest impediment poate fi usor modificat, comandand pachetul S-line. Pachet ce va satisface dorinta de „rigiditate”.
Ajungand la subiectul consum, noul model a inregistrat in testul nostru cifra de 7,2 l. A3 a fost plimbat in special in mediul urban, consumul putand fi usor modificat pana undeva la o valoare de 6 l, daca este condus extraurban in limitele de viteza impuse de lege.
Pret
Cel mai ieftin exemplar al noului A3 poate fi achizitionat in schimbul sumei de 21.870 euro, cu o motorizare pe benzina. Modelul testat costa 37.390 euro cu TVA inclus. Acest pret este relativ apropiat de cel al rivalilor de la Mercedes sau BMW, diferenta fiind facuta de lista optionalelor.
La final, A3 este un exemplar de seama pentru Audi, un exemplar care se aliniaza la noua era a brandului, un exemplar care credem noi , va fi bine primit de publicul dornic de modele premium, modele ce pot fi usor utilizate in aglomeratia din orase, cat si pe „open roads”.
AutoSpot apreciaza:
+ Calitatea finisajelor si a materialelor interioare
+ Confortul oferit in timpul rularii
+ Consumul in test
+ Insonorizare de exceptie
AutoSpot nu apreciaza:
- Spatiul pentru pasagerii din spate
- Directie elastica, lipsita de feedback
Audi A3 - Galerie foto
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook