Acesta este un articol pentru acei clienti care nu pot renunta la “o masina premium”. Explic! Sunt aceia care-si doresc un autoturism premium, doresc sa se bucure de beneficiile si placerea pe care doar un autoturism premium le poate oferi.
Astazi discutam despre cea mai noua limuzina din familia Audi, nimeni altul decat A3 sedan.
Exterior
Aparut in 1996, Audi A3 a fost un exemplar bine primit de clienti, un redutabil concurent pentru seria 1 a celor de la BMW, cat si un oponent veritabil pentru clasa A a celor de la Mercedes Benz. La sfarsitul anului trecut noul model a fost lansat, iar cei de la Audi se asteapta la vanzari substantiale, tinand cont de noile linii de design pe care producatorul german le-a adus pe piata auto.
Noua varianta de caroserie este mai lunga ca hatchbackul, iar acum sunt de parare ca intreaga imagine a modelului este completa. Dupa mine, sedanul arata mai bine ca varianta in 5 usi, iar noile stopuri se incadreaza perfect in caroserie. Linia ascutita a acestora este simetrica cu cea a farurilor, Audi dorind sa transmita un aer sportiv chiar si prin variantele care nu vor beneficia se pachetul S-Line.
La partea frontala limuzina nu a suferit nici o modificare. Regasim aceleasi faruri cu LED si aceasi grila supradimensionata, detalii care au participat decisiv la succesul modelului in clasa compacta.
Fata de hatchback, A3 sedan este mai lat cu 11 mm, iar caroseria este mai aproape de sol cu 9 mm.
Interior
Aici lucrurile stau asa cum ne-a obosnuit varianta in 5 usi. Spatiul pentru sofer si pasagerul fata este bun, in schimb spatiul pentru cei din spate este redus. Nu va inchipuiti ca este inexistent, dar as fi preferat sa fie mai aerisit. Marele plus este regasit la portbagaj, acolo unde volumul total a ajuns la 425 l. De acum calatoriile lungi, cu multe bagaje, cu siguranta nu vor mai reprezenta nici un fel de problema.
Detaliile interiorului continua sa-mi creeze o stare de placere, sa-mi ofere un sentiment premium si sa ma imbie sa ating fiecare comanda, fiecare buton. Absolut toate materialele pe care Audi le-a folosit in interiorul lui A3 sedan sunt placute la atingere. Mai mult decat atat, noul trend minimalist, iti transmite impresia de spatiu si ergonomie desavarsita.
Insertiile cromate, incluse discret pe bord, pe fetele usilor cat si pe volan, imprima un aer elegant, imagine pentru care Audi este renumit.
La fel ca si la fratele “fara fund”, sistemul multimedia este retractabil si foarte usor de folosit si urmarit. In varianta testata am avut la dispozitie un sistem de navigatie cu harta intregii Europe cat si posibilitatea de a conecta telefonul prin Bluetooth.
Performante
Modelul testat a fost echipat in varianta Ambition si a fost animat de un motor pe benzina, 1.4 TFSI. Puterea pe care ne-am putut baza a fost de 140 cp si un cuplu maxim de 250 Nm.
Cel mai mare avantaj al versiunii testate, atunci cand discutam despre performante, este cutia automata S-Tronic, cu dublu ambreiaj. Cu ajutorul celor 7 rapoarte, micutul motor, reuseste sa ajunga la 100 km/h in 8.4 sec, oferind reprize surprinzatoare.
Asa cum ne-a obisnuit, Audi nu se opreste aici si ne imbunatateste experienta la volan cu ajutorul tehnologiei Magnetic Ride si Audi Drive select. Cele doua iti permit sa setezi suspensia exact asa cum ai nevoie in fiecare moment. Placerea regasita in timpul sofatului, este suplinita de masa redusa, de doar 1250 kg.
Pozitia joasa a soferului, acompaniata de o directie precisa, reusesc sa faca din noul sedan, un adevarat prieten atat in mediul urban cat si extraurban.
Consumul in test a fost bun, indicand 7.5l in oras si 6.2l in afara.
Pret
Calitatea are un pret! Noul Audi A3 sedan porrneste de la 26.400 euro cu TVA si ajunge la 36.500 euro cu TVA.
In clasa limuzinelor compacte, Audi nu are un rival real, acest aspect aducand un mare plus pentru viitoarele cifre de vanzari.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Directie precisa si placuta
+ Magnetic Ride si Audi Drive Select
AutoSpot nu apreciaza:
- Spatiul pentru pasagerii spate
- Pretul
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook