CITROEN C1-Micul Goliath
Scris de Razvan Filip Dumitru pe 16-05-2006
M-am inselat. M-am inselat rau de tot. Fiind o persoana foarte incapatanata, dar in acelasi timp rationala, sunt putine momentele cand trag o concluzie fara sa mizez pe ceva concret, ceva de care sa fiu sigur.
Asa s-a intamplat si in cazul lui Citroen C1. Cand am aflat ca o sa iau la Drive Test pe mezinul familiei Citroen, am fost foarte retinut. Aoleu, ba ca nu o sa am loc in ea (subsemnatul avand o inaltime mult peste media admisa de lege), ba ca o sa ma sufle vantul de pe sosea si cate si mai cate.
Momentul adevarului a venit si am ajuns in curtea importatorului pentru a da piept cu Goliath. Cand l-am vazut parca senzatia de "petit" mi s-a accentuat si mai mult in creier.
M-am apropiat si am intrat in habitaclu. In acel moment am avut senzatia ca am gresit masina. Am coborat pentru a ma asigura ca este Citroenul meu si am intrat din nou. Primul lucru pe care l-am simtit a fost acel sentiment de relaxare, acea traire, care parca radea de mine si-mi spunea "Vezi ca ai loc! Vezi ce mare este?". Si ce loc. Am fost de-a dreptul surprins cum cei de la Citroen au reusit sa "inghesuie" atata spatiu intr-o caroserie atat de mica .
Locurile din fata sunt demne de o clasa superioara, iar cele din spate sunt tocmai bune pentru cineva cu o statura medie.
Am avut la dispozitie un C1 cu echiparea SX, motor 1 litru care dezvolta 68 de cp, la o turatie de 6000 de rot/min. Echiparea SX, include pe langa alte dotari, airbag-uri frontale (sofer si pasager), AFU (Asistenta la franarea de urgent), servodirectie si volan reglabil, geamuri electrice fata si inchidere centralizata, ABS+EBD, CBC (Sistem controlat de franare in curbe), Radio CD, culoare Rosu Scarlet (superba). Ca urmare micutul avea cam tot ce se poate cere de la o masina din cea mai mica clasa posibila.
Pretul modelului testat este de 8390 de euro fara taxe. Un pret nu tocmai mic, dar daca vrem calitate trebuie sa platim. Ca tot vorbim de calitate as avea un mic amanunt pe care vreau sa ti-l impartasesc. Trebuie sa mentionez ca am avut pe mana masinuta, tocmai in perioada in care ploile nu mai dadeau pace bucurestenilor. Ma gandesc ca din aceasta cauza C1 a fost al naibii de bosumflat si a varsat cateva "lacrimi". "Lacrimi" care s-au prelins in special la geamurile laterale spate, acolo unde micutul a fost "fleasca" de suparare.
Problema s-a remediat destul de repede (in curtea importatorului), chederele geamurilor nefiind stranse corespunzator.
Calitatea materialelor folosite la interior este medie, fiind totusi anumite locuri (vezi interiorul portierelor), unde Citroen mai poate lucra un pic la mascarea anumitor zone de tabla. Aceste mici scapari sunt de inteles, marca franceza, dorind sa faca un produs cat mai ieftin cu cat mai putine compromisuri.
In trafic (mai ales in trafic) sau pe sosea, C1 ofera o placere maxima la volan , usurinta cu care se lasa condus si directia precisa, facandu-l unul dintre cele mai bune modele din gama sa . Motorul, aparent mic, ofera o putere suficienta , chiar si atunci cand C1 este "incarcat" cu 4 persoane adulte. Consumul este un alt atu al "actorului" nostru, acesta situandu-se undeva in jurul valorii de 5-6%.
Am fost real impresionat de C1, o masina ideala pentru un Bucuresti din ce in ce mai aglomerat, unde pana si locurile de parcare dispar mai repede ca gropile din asfalt.
Masina ne-a fost pusa la dispozitie spre testare de catre ATS-importator oficial Citroen: Soseaua Pipera nr. 41, sector 2, Bucuresti, Tel: 021-233.09.17; www.citroen.ro
Mai multe fotografii in sectiunea Media
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
10 comentarii. Posteaza un comentariu
Scris de MARIA pe 06-07-2011 18:10
Si eu am un Citroen C 1 de 4 ani si sunt de-a dreptul indragostita de aceasta masina. Isi merita pretul si statutul dobandit (pozitia 3 in randul masinilor pentru oras)
accesorii Scris de vio pe 15-11-2008 18:17
Si eu sunt incantat de masinutza care "este mai mare pe dinauntru decat pe dinafara".Motor, consum, tot! Cam rigida la suspensie, dar cel mai mult ma deranjeaza ca este joasa. In fine, e OK. Dar stie cineva unde se pot gasi accesorii( huse, portbagaj, cotiera, etc.) la un pretz rezonabil, pentru ca cele de la firma sunt foarte scumpe. Multumesc si astept raspuns.
vreau sa cumpar un c1 Scris de lucica pe 22-09-2008 17:09
am venituri modeste si mi e teama de piese si revizii in acelasi timp imi doresc o masinuta mica mica si frumoasa ............sper sa fi ales bine!
BUBURUZA Scris de Nicu P pe 30-06-2008 21:37
Imediat se face anul de cand am ales-o. Nu regret. Pot spune ca am fost inspirat. Este o investitie care se amortizeaza in timp scurt. Acum BUBURUZA face parte din familie.
Mi-as dori un C 1 Scris de Anonim pe 10-06-2008 10:08
Pentru sotia mea si cred ca-mi place si mie. Chiar face fata cu BRIO asteptarilor fata de celelalte masini din clasa sa. Pare fiabila,consum super,viteza,acceleratie,confort,puncte forte.Felicitari celor de la CITROEN...
bestiutza Scris de sorin pe 29-10-2007 08:57
"...esti nebun!" asa mi-a gesticulat cu zambetul pe fata un tip dintr-o laguna 2 dupa ce i-am dat flash-uri pe E 85 cu 175 la ora. o am din dec 2006. e o fiara, rosie bineinteles, singurele inconveniente fiind garda joasa(o cam ard pe la pescuit si... cam nasol)si zgomotul la rularea pe asfalt cu griblura.consumul:4,3l/100km la 120km/h
C1 Scris de Simy pe 17-02-2007 13:47
Am si eu un C1 din decembrie 2006. pur si simplu :IL IUBESC. este precum cel din articol:rosu scarlet, 4 usi...da micul dezavantaj este puntea spate poate putin cam rigida. Oricum e o foarte buna masina de oras, cu un consum foarte mic, stabila; in ciuda dimensiunilor.Cocheta, zimbitoare e masinuta perfecta pentru o femeie.
Cea mai tare masina Scris de Marius G Timisoara pe 19-01-2007 13:09
Am un C1 1.0SX Coupe din Iunie anul trecut si sincer sa fiu este cea mai ok masina pe care o poti avea intr-un oras super aglomerat. Masina am si luat-o doar cu 2 usi deoarece consider ca ii doar pentru 2 persoane. Cele 2 persoane oricum au loc mai mult decat necesar. Recomand la toata lumea C1 deoarece versiunea full options are cam tot ce trebuie pentru o masina normala. O zi buna tuturor.
Scris de Artur R. pe 02-01-2007 17:55
Detin un C1 1.0SX. E o masina economica, cu un motor puternic pt cilindrea lui care poate face de ras pe multi cu masini mult mai puternice, si nu in ultimul rand aratoasa. Pretul este intradevar mare pentru marimea ei, dar tehnica japoneza m-a facut sa cumpar aceasta masina. Este o adevarata placere sa o conduci(mai ales dc iti place sa conduci ceva diferit)
Scris de Catrina Mihai pe 12-11-2006 21:42
Detin un C1 Cool Air din iunie 2006 .Singurele puncte slabe ale lui C1 din punctul meu de vedere sint urmatoarele :lipsa chederelor in partea superioara a usilor astfel la fiecare ploaie apa sta sa intre in masina ;puntea spate mi se pare foarte rigida daca in spate nu sta nimeni
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|