Chiar daca a aparut de cativa ani, DS4 este un exemplar aparte. Practic nu poate fi comparat cu nici un alt model, arata intr-un mod cu totul si cu totul special si transmite soferului si pasagerilor sentimente pe care le poti gasi doar la un Citroen.
Un lucru este cert, francezii se pricep de minune la faurit masini care-ti atrag privirea, care te fac sa te uiti lung dupa ele, plin de admiratie. Citroen DS4 nu face exceptie!
Exterior
Orice se poate spune despre DS4, dar nu putem afirma ca este o masina anosta.
Este atragator, elegant, chic si plin de personalitate. Combinatia de linii drepte, curbe, cat si unele elemente cromate pe ici pe colo, il fac unul dintre pretendentii la cel mai trendy model al ultimilor ani.
In varianta testata, culoarea neagra s-a potrivit perfect cu elementele cromate, discrete, regasite in jurul geamurilor sau pe grila frontala. Aceasta combinatie transmite un aer elegant si plin de mister. Initialele DS provin de la Distinctive Spirit, iar DS4 este cel mai pur exemplu pentru acestea.
La prima vedere inculpatul pare a fi un hothatch, cu alura sportiva, robusta, care iti transmite impresia de masina in 2 usi si te duce cu gandul la un adevarat model cu valente dinamice. Privit mai de aproape iti dai seama de existenta celor doua usi pentru pasagerii spate, manerele acestora fiind elegant integrate in ansamblu.
Spatele este rotunjit in intregime, robust si sculpat, parca special gandit sa te atate de fiecare data cand te uiti la el. Stopurile au un contur negru, detaliu care ma duce din nou cu gandul la un exemplar sport. Cromul regasit in grila spoilerului spate ne intareste idea ca avem de-a face cu un autoturism elegant, gandit parca sa-ti transmita o multitudine de sentimente in functie de unghiul din care-l privesti.
Interior
Odata ajuns in interior parerea legata de DS4 mi-a fost confirmata. Cine isi doreste o masina poate opta pentru un Citroen C4, cine isi doreste ceva special, trebuie sa aleaga un DS4. Practic, toata tehnologia, toate gadgeturile, toate solutiile de confort si cele mai bune materiale pe care Citroen le ofera, se regasesc in interiorul lui DS4.
Ca forma, interiorul este asemanator cu cel de pe C4, chiar si unele elemente minore sunt regasite pe fratele mai mare. Modelul testat a beneficiat de scaune imbracate in piele si material textil. Combinatia mi se pare ideala atat din punct de vedere estetic cat si practic. Iarna materialul textil se incalzeste mai repede, iar vara acesta nu tine caldura asa cum o face pielea.
Parbrizul este cel care schimba radical ambianta resimtita in DS4. Acesta este imens, o buna parte din el urcand in plafon. Parasolarele sunt mobile, acestea putand fi culisate in partea superioara, lasand astfel loc unui spatiu vitrat cu adevarat imens.
Spatiul pentru sofer si pasagerul dreapta este bun, atat pentru cap, cat si la picioare. Mici probleme vor aparea pentru pasagerii spate, care datorita formei ascutite a portierei pot intampina dificultati. Privita din exterior forma portierelor spate este frumoasa, dar in viata de zi cu zi poate fi considerata ca un minus.
Una dintre surprizele pe care Citroen ni le-a rezervat vine tot in partea din spate, acolo unde geamurile laterale nu pot fi deschise. Este un detaliu ciudat, placut de unii, urat de altii, dar mesajul francezilor este clar. S-a dorit asemanarea cu un coupe, model care nu ofera facilitate de a deschide geamurile spate.
Portbagajul este generos pentru o asemenea masina, insumand 385 l.
Performante
Am avut la dispozitie un motor interesant si probabil cel care se va vinde cel mai bine. Citroen DS4 a venit echipat cu unitatea pe benzina, de 1600 cmc si 120cp. Acceleratia pana la 100 km/h se efectueaza in 10.8 sec, iar viteza maxima declarata este de 193 km/h.
In ajutorul soferului si la imbunatatirea experientei la volan, a contribuit cutia manuala cu cinci rapoarte, placut etajata, care si-a facut treaba, atat in aglomeratia orasului cat si pe drumurile virajate de munte. Sunt adeptul cutiilor automate, iar astazi, pe acest model, pentru o experienta desavarsita as fi preferat “prietenia” unei automate.
Motorul este unul corect, te poate scoate cu fruntea sus dintr-o depasarire, dar nu-ti va transmite nici un fel de senzatie sportiva. Pentru cei ahtiati de viteza si reprize fulminante exista varianta de 1.6 twin-turbo cu 200cp.
Pozitia la volan este buna, putin inalta, asa cum ii sade bine unui model gandit sa satisfaca si cele mai pretentioase dorinte, iar vizibilitatea este satisfacatoare. Spun satisfacatoare, deoarece in spate, avem o luneta de dimensiuni reduse, care uneori, va necesita atentie sporita.
Mi-a placut directia cu care s-a prezentat DS4, dar mai putin feelingul transmis catre sofer. Fiind asistata electronic, aceasta este grea, placuta la primul contact, dar pe masura ce o descoperi, iti inspira un sentiment artificial.
Suspensiile sunt la limita dintre confort si sport. Pentru mine personal au fost potrivite, fiind adeptul unui tren de rulare mai rigid, mi s-au parut bine setate pentru aerul sportiv si jucaus al lui DS4.
Consumul inregistrat in test a fost de 9.7l intr-un Bucuresti sufocat de masini, nervi si poluare, iar atunci cand am reusit sa evadam, am avut un cosum de 6.3l.
Pret
Modelul testat costa 22.300 euro TVA inclus. Este o suma corecta, buna as spune pentru un model interesant si iesit din comun.
DS4 ramane un exemplar frumos, distins si adresat celor care-si doresc un autoturism modern si plin de personalitate.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Consum in test
AutoSpot nu apreciaza:
- Cutia manuala
- Spatiu pasageri spate
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook