Sunt cateva aspecte cu care romanii se pot lauda. Chiar daca Romania trece printr-o perioada cel putin ciudata, daca nu grea din punct de vedere economic, ca umil locuitor al acestor meleaguri, pot spune ca lucrurile tind sa se imbunatateasca in industria auto.
Arhicunoscutul brand, Dacia, are vanzari record si continua sa fie din ce in ce mai recunoscuta si apreciata pe plan extern. In randurile ce urmeaza am sa va povestesc de ce mi-a placut Dacia Duster facelift si de ce este atat de prezenta pe drumurile patriei si nu numai.
Exterior
Romanilor le plac in general masinile pe care se pot baza. Cui nu-i plac?
Duster face parte din categoria autoturismelor pe care te poti baza in aproape orice situatie.
Gandit si “desenat” sa fie practic si util, Duster cu facelift nu va atrage privirile trecatorilor, dar un ochi avizat va observa imediat modelul de la Mioveni.
Pe langa o grila fata restilizata, o serie de accesorii si cateva culori in plus, modelul celor de la Dacia este asemanator cu varianta initiala.
In plus fata de varianta pre-facelift posesorii noului model vor primi faruri cu design nou, acestea incluzand acum si lumini de zi.
Plafonul a fost dotat cu bare transversale ce poarta inscriptia “Duster”, iar pentru a pastra o oarecare simetrie, avem si praguri cromate.
O usoara restilizare putem observa si la partea posterioara, unde farurile si tevile de esapament cromate, ofera un aer modern inculpatului din testul nostru.
Interior
Odata ajunsi la volanul noului Duster, realizam ca acesta a suferit o serie de modificari. Poate cea mai importanta dintre acestea este cea legata de comenzile pentru geamuri. Acum, accesarea geamurilor se face practice si normal, iar butoanele au fost pozitionate pe fetele usilor. Posibil sa va mirati de afirmatia de mai sus, dar pozitionarea comenzilor pe consola centrala , intre scaunele fata, era unul dintre cele mai enervante detalii ale Dusterului.
Sistemul multimedia a fost imbunatatit, acum avand la dispozitie un ecran tactil MediaNav, navigatie cu harta europei, cat si posibilitatea de a opta pentru Cruise Control.
Materialele folosite la interior, nu sunt diferite de cele anterioare, noutatea venind din partea scaunelor imbracate in piele.
Spatiul in habitaclu este la fel de primitor ca si la modelul precedent, soferul cat si pasagerii putand sa calatoreasca pe distante lungi fara a resimtii o anumita “inghesuiala”.
Portbagajul a ramas neschimbat, iar cei 475 l sunt suficienti pentru cei cu bagaje si pretentii normale.
Performante
Viitorii propietari de Duster facelift pot opta pentru varianta cu tractiune fata sau isi pot indrepta atentia catre cea 4x4. In testul de azi am avut ocazia sa vad cum se comporta varianta cu tractiune integrala.
Varianta preferata de romani, cea diesel de 1.5l a fost cuplata la o cutie manuala cu sase rapoarte. Vestea proasta, din punctual meu de vedere, este ca momentan nu avem varianta cutiei automate, asa ca cei care isi doresc un Duster vor trebui sa se multumeasca cu o cutie manuala.
Alaturi de o pozitie inalta la volan, Duster este si se simte o masina mare. Cu siguranta ca nu este un mastodont, dar atunci cand esti in spatele volanului realizezi ca te afli intr-un autoturism spatios.
Directia este moale, potrivita pentru un exemplar menit sa fie exploatat preponderent in afara drumurilor asfaltate, de altfel, inculpatul se simte cel mai bine pe drumuri de munte sau macadam.
Cutia larg etajata, ajuta si transmite un feedback bun soferului, iar cuplul motor de 240 Nm te scoate cu fruntea sus din situatii mai putin placute. Duster a fost proiectat sa absoarba denivelari , sa poata fi “aruncat” pe drumuri accidentate, iar atata timp cat nu se exagereaza, poate face fata mai bine decat v-ati astepta.
Pe sosea, cei 110 cp reusesc sa miste exemplarul intr-un mod decent, Duster nu este o masina rapida, dar nici nu s-a dorit acest lucru. Zgomotul motorului isi face simtita prezenta la interior, dar acest detaliu nu derajeaza si odata parcursi cativa kilometrii este imediat uitat.
Am exploatat noul model al celor de la Dacia atat in mediul urban, acolo unde cozile de masini pareau sa nu se mai termine, dar si pe drumuri de munte, unde Duster s-a simtit cel mai bine.
In urma testului am reusit sa scoatem un consum mediu de 7.5l, fara nici un menajament.
Pret
Dacia Duster facelift porneste de la 10.900 euro cu TVA, iar exemplarul prezentat in randurile de mai sus ajunge sa coste 19.700 euro cu TVA.
Dezbateriile legate de pretul noului model pot continua la nesfarsit, dar concluziile sunt clare: nu poti cumpara un alt mini-SUV, cu tractiune integrala in aceasta suma.
Dacia a continuat o reteta de succes la care a adaugat cateva ingrediente, pentru a atrage si mai mult cumparatorii. Duster ne-a placut si recomandam sa-l incercati!
AutoSpot apreciaza:
+ Veleitati in offroad
+ Consum in test
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Motor zgomotos
- Puterea motorului
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook