Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Ford Fiesta 1.0 Ecoboost - Tanara si nelinistita


Scris de Razvan Filip Dumitru pe 30-06-2013

PrimaIntamplarea face ca de-a lungul vremii sa am in familie cateva exemplare Ford. Au fost autoturisme care si-au servit diferitele scopuri, iar per ansamblu ne-au facut fericiti si multumiti de alegerea facuta.

Nu stiu daca doar o simpla aliniere de planete sau a fost un plan bine pus la punct, dar timp de 7 ani “and still counting” sora mea conduce un model Fiesta 1.3 l benzina, fabricat in 2006. Evident ca subsemnatul a pus cateva mii bune de kilometrii la acel bord micut si robust.

Mi-am propus ca in testul de astazi sa analizez evolutia unuia dintre cele mai importante modele ale clasei mici, noul Ford Fiesta.


Exterior




ExteriorDe la prima privire pe are i-o aruncam noului membru al familiei Ford ne dam seama ca avem de-a face cu un model aliniat la trendurile si liniile care au reprezentat o reteta de succes pentru B-Max si Focus.

Grila frontala a fost schimbata, acum fiind mult mai mare si agresiva. Designul acesteia ne duce cu gandul la modelele celor de la Aston Martin, transmitand un mesaj cu iz sportiv.

exterior 3Farurile au suferit si ele modificari, fiind acum mai mari si avand integrate luminile de zi, cu tehnologie LED. Liniile farurilor se continua pe partea superioara a aripilor, oferind astfel imaginea unei masini mai mari, mai robuste si de ce nu, mai pline de viata fata de modelul anterior.

Chiar daca pozitionarea oglinzilor laterale a fost blamata de unii, noi le consideram inteligent pozitionate, creand astfel imaginea unei masini mai mari si mai inalte.

Partea frontala nu a suferit schimbari majore, fiind in perfecta concordanta cu restul caroseriei, transmitand un aer robust si sportiv privitorului. Privite mai in detaliu, stopurile au fost usor restilizate, avand un aspect mai proaspat.

exterior 2Un element definitoriu atunci cand privim noua Fiesta, este constituit de noile jante 16 inci. Dimensiunile caroseriei, alaturi de aspectul acestora, inchid perfect imaginea unui autoturism de oras cu pretentii usor sportive.

Nu putem sa nu amintim culoarea Candy Blue, culoare pe care v-o recomandam din tot sufletul. Niciodata Fiesta nu a aratat mai bine intr-o alta nuanta.

Interior




InteriorLa interior lucrurile continua sa fie imbucuratoare, materialele regasite si ergonomia fiind ridicate la nivelul clasei compacte. Nu au fost folosite giumbuslucuri complicate sau artificii fara efect. Reteta de succes folosita pentru Focus a fost imprumutata si adaptata la dimensiunile lui Fiesta.

Plansa de bord este asemanatoare cu cea de la Focus, comenzile pentru sistemul multimedia sunt dirijate de acelasi sistem Sony, iar plasticele folosite sunt dintr-o clasa superioara.

Cadranele din fata soferului sunt acum luminate cu nuante de alb si albastru, iar toate informatiile necesare sunt usor de accesat.

interior 2Pozitia la volan este regasita de sofer cu usurinta, iar dimensiunile volanului sunt placute, faurite parca pentru a te indemna la un condus sportiv.

Ca un minus al interiorului as amintii cotiera centrala, mult prea scurta pentru a putea fi folosita, fie ca avem de-a face cu un sofer inalt sau unul de dimensiuni normale.

Spatiul pentru pasagerii din spate este si el la cote maxime, la fel ca si spatiul pentru cap. Portbagajul masoara 295 de litri, oferind spatiu generos pentru bagajele pasagerilor, singurul concurent care reuseste sa depaseasca aceste cifre fiind Renault Clio.

Performante




performanteDaca la celelalte capitole mai putem discuta despre pareri impartite, ajungand la motorizarea noului model, lucrurile sunt clare.

Micutul a fost echipat cu motorul anului in Europa, 1.0 l EcoBoost si a beneficiat de 100 cp. Performantele oferite sunt surprinzatoare, resursele de putere fiind neasteptate.

Consumul in test a fost de 7,4 l, inregistrat in urma unui condus sportiv, atat in mediul urban cat si in cel extraurban. Amintim ca acest consum a fost realizat cu ajutotul unei cutii manuale cu 5 rapoarte.

La fel ca si la modelele precedente, directia oferita este cea mai buna din clasa. Virajele pot fi abordate cu incredere, soferul este constient in permanenta de pozitia partii frontale, iar subvirarea intervine tarziu.

Noul model reuseste sa imbine inteligent confortul cu sportivitatea, iar nevoia soferului de a aborda anumite viraje cu o viteza ridicata nefiind sacrificata.

Din punct de vedere al tehnologiei, am regasit sistemul start-stop, atat de folositor atunci cand de doreste obtinerea unui consum redus. Sistemul multimedia in varianta Titanium testata, ne-a oferit posibilitatea de a conecta telefonul prin functia SYNC.

Ne-a placut sistemul MyKey care permite parintilor sa efectueza o serie de setari ale autoturismului atunci cand este imprumutat adolescentului. Asfel se poate avea control total asupra vitezei maxime, al volumului maxim al sistemului audio sau se poate opta ca ESP-ul sa nu poata fi deconetat.

Pret




Ipretn varianta testata, Titanium, noua Ford Fiesta costa 14.650 euro cu TVA. In aceasta suma, beneficiati de climatizare automata, faruri cu lupa si halogen, sistem multimedia Sony si jante din aluminiu de 16 inci.

Pentru noi, Fiesta ramane cel mai emblematic reprezentant al clasei mici, un model complet, care reuseste sa imbine utilitatea zilnica cu dorinta de libertate si condus sportiv.

Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro


AutoSpot apreciaza:

+ Design
+ Pozitia la volan
+ Materialele interioare
+ Culoarea exterioara
+ Peformantele motorului

AutoSpot nu apreciaza:

- Pozitia cotierei centrale

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum