Intamplarea face ca de-a lungul vremii sa am in familie cateva exemplare Ford. Au fost autoturisme care si-au servit diferitele scopuri, iar per ansamblu ne-au facut fericiti si multumiti de alegerea facuta.
Nu stiu daca doar o simpla aliniere de planete sau a fost un plan bine pus la punct, dar timp de 7 ani “and still counting” sora mea conduce un model Fiesta 1.3 l benzina, fabricat in 2006. Evident ca subsemnatul a pus cateva mii bune de kilometrii la acel bord micut si robust.
Mi-am propus ca in testul de astazi sa analizez evolutia unuia dintre cele mai importante modele ale clasei mici, noul Ford Fiesta.
Exterior
De la prima privire pe are i-o aruncam noului membru al familiei Ford ne dam seama ca avem de-a face cu un model aliniat la trendurile si liniile care au reprezentat o reteta de succes pentru B-Max si Focus.
Grila frontala a fost schimbata, acum fiind mult mai mare si agresiva. Designul acesteia ne duce cu gandul la modelele celor de la Aston Martin, transmitand un mesaj cu iz sportiv.
Farurile au suferit si ele modificari, fiind acum mai mari si avand integrate luminile de zi, cu tehnologie LED. Liniile farurilor se continua pe partea superioara a aripilor, oferind astfel imaginea unei masini mai mari, mai robuste si de ce nu, mai pline de viata fata de modelul anterior.
Chiar daca pozitionarea oglinzilor laterale a fost blamata de unii, noi le consideram inteligent pozitionate, creand astfel imaginea unei masini mai mari si mai inalte.
Partea frontala nu a suferit schimbari majore, fiind in perfecta concordanta cu restul caroseriei, transmitand un aer robust si sportiv privitorului. Privite mai in detaliu, stopurile au fost usor restilizate, avand un aspect mai proaspat.
Un element definitoriu atunci cand privim noua Fiesta, este constituit de noile jante 16 inci. Dimensiunile caroseriei, alaturi de aspectul acestora, inchid perfect imaginea unui autoturism de oras cu pretentii usor sportive.
Nu putem sa nu amintim culoarea Candy Blue, culoare pe care v-o recomandam din tot sufletul. Niciodata Fiesta nu a aratat mai bine intr-o alta nuanta.
Interior
La interior lucrurile continua sa fie imbucuratoare, materialele regasite si ergonomia fiind ridicate la nivelul clasei compacte. Nu au fost folosite giumbuslucuri complicate sau artificii fara efect. Reteta de succes folosita pentru Focus a fost imprumutata si adaptata la dimensiunile lui Fiesta.
Plansa de bord este asemanatoare cu cea de la Focus, comenzile pentru sistemul multimedia sunt dirijate de acelasi sistem Sony, iar plasticele folosite sunt dintr-o clasa superioara.
Cadranele din fata soferului sunt acum luminate cu nuante de alb si albastru, iar toate informatiile necesare sunt usor de accesat.
Pozitia la volan este regasita de sofer cu usurinta, iar dimensiunile volanului sunt placute, faurite parca pentru a te indemna la un condus sportiv.
Ca un minus al interiorului as amintii cotiera centrala, mult prea scurta pentru a putea fi folosita, fie ca avem de-a face cu un sofer inalt sau unul de dimensiuni normale.
Spatiul pentru pasagerii din spate este si el la cote maxime, la fel ca si spatiul pentru cap. Portbagajul masoara 295 de litri, oferind spatiu generos pentru bagajele pasagerilor, singurul concurent care reuseste sa depaseasca aceste cifre fiind Renault Clio.
Performante
Daca la celelalte capitole mai putem discuta despre pareri impartite, ajungand la motorizarea noului model, lucrurile sunt clare.
Micutul a fost echipat cu motorul anului in Europa, 1.0 l EcoBoost si a beneficiat de 100 cp. Performantele oferite sunt surprinzatoare, resursele de putere fiind neasteptate.
Consumul in test a fost de 7,4 l, inregistrat in urma unui condus sportiv, atat in mediul urban cat si in cel extraurban. Amintim ca acest consum a fost realizat cu ajutotul unei cutii manuale cu 5 rapoarte.
La fel ca si la modelele precedente, directia oferita este cea mai buna din clasa. Virajele pot fi abordate cu incredere, soferul este constient in permanenta de pozitia partii frontale, iar subvirarea intervine tarziu.
Noul model reuseste sa imbine inteligent confortul cu sportivitatea, iar nevoia soferului de a aborda anumite viraje cu o viteza ridicata nefiind sacrificata.
Din punct de vedere al tehnologiei, am regasit sistemul start-stop, atat de folositor atunci cand de doreste obtinerea unui consum redus. Sistemul multimedia in varianta Titanium testata, ne-a oferit posibilitatea de a conecta telefonul prin functia SYNC.
Ne-a placut sistemul MyKey care permite parintilor sa efectueza o serie de setari ale autoturismului atunci cand este imprumutat adolescentului. Asfel se poate avea control total asupra vitezei maxime, al volumului maxim al sistemului audio sau se poate opta ca ESP-ul sa nu poata fi deconetat.
Pret
I
n varianta testata, Titanium, noua Ford Fiesta costa 14.650 euro cu TVA. In aceasta suma, beneficiati de climatizare automata, faruri cu lupa si halogen, sistem multimedia Sony si jante din aluminiu de 16 inci.
Pentru noi, Fiesta ramane cel mai emblematic reprezentant al clasei mici, un model complet, care reuseste sa imbine utilitatea zilnica cu dorinta de libertate si condus sportiv.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Design
+ Pozitia la volan
+ Materialele interioare
+ Culoarea exterioara
+ Peformantele motorului
AutoSpot nu apreciaza:
- Pozitia cotierei centrale
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook