Un test cu o masina din aceasta clasa nu mi se pare ca ar trebui sa se concentreze foarte mult pe aspectele tehnice. Publicul tinta nu este interesat de specificatii plictisitoare si de liste lungi de parametrii indescifrabili. Totul se reduce la cateva aspecte simple: cat costa, cum arata si cum ma simt in ea.
Cat costa
Pretul este competitiv. Nimeni nu risca nimic la acest capitol pe timp de recesiune si Ford nu face exceptie. O sa gasesti un Fiesta nou la un pret intre 9.500 si 13.500 euro pentru pachetele clasice de dotari, care, dupa cum ne-am obisnuit sunt foarte generoase. Pe deasupra, daca iti doresti un pic mai mult, cei de la Ford iti pun la dispozitie o gama larga de dotari optionale (parbriz incalzit, senzor de ploaie, oglinda heliomata, tapiterie de piele, pilot automat, suport lombar, sistem de acces cu card si cate si mai cate). A-ti lua o masina mica nu mai inseamna demult sa-ti iei si o masina prost dotata - inseamna pur si simplu ca ti-ai dat seama ca faci parte din cei 99% dintre soferi care nu vor avea nevoie niciodata de o masina mai mare.
Cum arata
Oricat as incerca, la acest capitol nu pot vorbi decat in superlative. Arata moderna, sportiva, arata rapida, indrazneata, din unele unghiuri rea, dar din toate unghiurile arata bine. Este de departe cea mai frumoasa masina din clasa ei, ba as indrazni sa spun ca nu multe masini din clase imediat superioare care costa poate si de doua ori mai mult pot concura ca design. De altfel, principalul motiv pentru care mi-am dorit aceasta masina la test poate mai mult decat altele a fost spectacolul design-ului exterior si, am o banuiala, ca exact acesta este motivul pentru care micuta Fiesta se vinde atat de bine.
Cum ma simt in ea
Daca e sa judecam raportat la durata de viata a unei masini si la cat timp petreci in ea, acest aspect este probabil cel mai important. Conteaza sa ai o ergonomie buna, sa nu iei pe bot vaca pentru ca nu gasesti suportul de pahare sau sa iei masura santului pentru ca nu reusesti sa gasesti postul preferat la radio. In plus, nu strica sa nu te doara ochii de la calitatea plasticelor sau de la cine stie ce design facut pe genunchi in drum spre magazin. La acest capitol Fiesta nu sta nici bine, nici rau. Depinde foarte mult daca iti stabilesti asteptarile corect. Nu poti da sub 10.000 de euro pe o masina si sa te astepti sa arate in toate aspectele ca una de 30.000. Dar, dupa cum mentionam mai sus, dotarile sunt mai mult decat suficiente, design-ul interior este in regula, spatiile de depozitare sunt adecvate, scaunele comode si spatiul interior si porbagajul surprinzator de incapatoare (am incaput confortabil 4 oameni cu bagaje pentru un weekend).
Nu vreau sa povestesc prea multe despre performante si consum, mi se par irelevante in aceasta clasa. Un motor pe benzina de 96CP de la Ford cum am condus noi o sa fie foarte apropiat ca experienta cu unul de la Opel sau de la Volkswagen. In ceea ce priveste consumul, acesta a fost in parametrii promisi de producator, undeva pe la 6l la suta de km, deci nici aici nu avem de ce sa ne ingrijoram.
Este Fiesta pentru mine?
Fiesta este o masina pentru cei ce-si doresc ceva la un pret rezonabil fara sa faca compromisuri. Ford ne-a demonstrat ca o masina mica poate sa fie frumoasa si sa faca pentru tine tot ce iti doresti. Unii ar putea spune, tocmai, ca marimea in sine este cel mai mare compromis si daca mergi cu 5 oameni in masina in fiecare zi cu bagaje de 100kg o sa iti dau dreptate: Fiesta nu este pentru tine. Altfel nu ai nicio scuza. O masina mai mare nu o sa te protejeze la fel de bine ca niste lectii de condus in plus si daca nu-i incap prietenei cele trei valize cu creme in portbagaj, nu ai nevoie de alta masina ci de alta prietena.
Vezi pozele cu Ford Fiesta
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook