Ce poti sa adaugi unei retete de succes ca Ford Focus? Avem stabilitate, siguranta, confort, finisaje de calitate, o gama convingatoare de motorizari, un design exterior daca nu inovativ, macar placut si nu in ultimul rand un pret corect pentru toate acestea. Am vrut si noi sa aflam chiar de la sursa, asa ca am acceptat invitatia Ford si inarmati cu un pix si un aparat foto am plecat intr-o mini-aventura de doua zile pana la Baile Tusnad via Pitesti. Actorul principal? A treia generatie Ford Focus.
Privit din exterior pare o ruda mai sofisticata a vechiului Focus. Liniile sunt mai elaborate, detaliile mai bine gandite, dar in esenta aceeasi forma pe care o stim si o iubim. Cei de la Ford se lauda ca toate panourile, mai putin plafonul, sunt redesenate. Nu trebuie sa-i credem pe cuvant pentru ca acest lucru se vede cu ochiul liber. Capota are doua nervuri pronuntate care accentueaza imaginea dinamica a masinii, grila a fost marita pentru a o face mai agresiva, spoilerul fata a fost redesenat, iar blocurile optice curg pe aripile masinii. Totul tine de noua filosofie de design "kinetic" a marcii pe care o putem admira la noul Mondeo si la prototipul Fiesta.
In plan practic, Focus-ul se lauda cu o luneta mai mare, faruri care disperseaza mai bine lumina si stopuri cu LED-uri pentru hatch-urile cu echipari peste Ambiente.
Pe la interior nu s-a umblat prea mult. In primul moment am crezut ca am gresit masina, dar mi-au sarit in ochi noile ceasuri cromate si m-am linistit. E o chestiune de gust. Personal, imi placeau mai mult cele vechi, dar am auzit si pareri cum ca ar fi mai reusite cele noi. Dupa cum zice vorba - de gustibus non est disputandum. Am fost placut surprins sa descopar pe langa clasica mufa audio, o mufa USB si ... atentie ... o priza de 230 V, care poate sustine echipamente de pana la 150 W. In rest aceeasi pozitie de condus, acelasi volan in patru spite, usor restilizat, spatii de depozitare ceva mai generoase si un ecran un pic mai mare pentru computerul de bord.
Dar ce e mai interesant abia acum urmeaza - experienta condusului. Ruta aleasa ne-a purtat pe ce are mai bun si mai rau de oferit Romania in materie de drumuri. Orase, autostrada, serpentine, drumuri cu doua benzi, drumuri de tara, le-am bifat pe toate si trebuie sa raportam ca noul Focus n-a pierdut nimic din manevrabilitatea si stabilitatea care l-au facut celebru. Oricat am calcat acceleratia si oricat a clipit indicatorul de ESP n-am avut vreun moment senzatia ca suntem in vreun pericol, ba chiar se intrezarea ca este loc de mai mult ... doar sosele bune sa fie.
Sansa a facut sa ne pice in mana un TDCi de 2 litri si 136 de cai putere, cea mai puternica motorizare diesel. Dupa aproape 1000 de km in care nu ne-am gandit nici un moment la economie sau protectia mediului inconjurator si a floricelelor de pe campii ne putem lauda cu un consum de 6.9l la suta de km, ceea ce, avand in vedere dimensiunile motorului si conditiile de condus, nu e rau deloc.
Gama de motorizari cuprinde motoare pe benzina cu capacitati intre 1.4 (80 CP) si 2.0 (145 CP) si diesel intre 1.6 (90 CP) si 2.0 (136 CP). Cutiile sunt manuale cu 5 si 6 trepte si automate cu 4 si, mai nou, 6 trepte. Pentru cei ce au deja vise "electric orange", in cateva saptamani, probabil, va fi disponibil si modelul ST care va avea un motor de 2.5 litri si 225 CP.
Noul Focus nu-si face de ras nici tatal, nici bunicul, pastrand toate calitatile brand-ului si imbunatatind pe-acolo pe unde mai era loc de imbunatatit. Opinia AUTOspot: in continuare este una dintre cele mai bune optiuni din clasa sa.
Vezi fotografiile facute de echipa AUTOspot cu Ford Focus
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook