Trecuse ceva vreme de cand nu am mai condus un hot hatch, o masinuta sprintena care sa-mi bucure sufletul, sa ma duca cu gandul la drumuri virajate si ace de par. Recunosc ca am fost norocos si am primit in test noul Ford Focus ST.
Nu este ceea ce va asteptati, adica nu am sa va povestesc despre varianta clasica pe benzina, iar pentru ca traim in Romania si romanul iubeste motorina, azi veti face cunostinta cu varianta diesel.
Estetic este poate cel mai frumos hot hath din clasa compactelor. Pragurile pronuntate, jantele de 18 inch, etrierii vopsiti in culoarea galbena sau evacuarea pozitionata central sunt doar cateva elemente care-ti arata clar ca ai deaface cu o masina suparata. Daca la cele de mai sus adaugam si culoarea, avem clar un exemplar care este orice, dar nu discret.
Ford Focus ST este o rasa produsa pentru pasionati, pentru cei care iubesc condusul, dar mai ales sunt fani ai marcii. ST-ul este ajuns la maturitate, atat din punct de vedere estetic, dar mai ales ca feeling transmis catre sofer.
Interiorul este gandit in asa fel incat principalul rasfatat sa fie soferul. Acesta are toate comenzile la indemana, volanul gros in trei spite se muleaza perfect pentru o aderenta sporita, iar cadranele ce indica presiunea in turbina si temperature uleiului sunt indreptate direct spre el. Practic,
Focus ST este o masina pentru egoisti, pentru cei care stiu ce conduc, ce au sub pedala de aceleratie si vor sa se bucure de fiecare secunda petrecuta la bordul prietenului sau.
La fel ca si la exterior, interiorul emana sportivitate prin fiecare nervura. Scaunele Recaro, faurite in doua culori, dar si din doua materiale, piele si textile, sunt cele mai perverse componente ale interiorului. De indata ce te-ai asezat realizezi ca nu ai cum sa te mai misti nici macar un centimetru. Masina poate fi miscata sau asvarlita in orice directie, tu nu te vei misca din acel scaun! Magic!
Motorul, asa cum am spus si mai sus, este unul diesel. Stiu, multi vor spune ca este o blasfemie, cum sa ai un Focus ST cu motor diesel. Uite simplu! Este o combinatie foarte inteleapta, o cale de mijloc, ideala pentru cineva care vrea sa imbine utilul cu placutul. Explic!
Am avut sub capota clasicul 2 l, motor de care inginerii Ford au tras un pic si l-au urcat la 185 cp. Cuplul a crescut si el, iar acum ne incanta cu 400Nm. Cuplul are un important aport in placerea condusului si in modul in care acest motor diesel isi satisface stapanul.Cutia manuala cu 6 rapoarte este si ea ascultatoare, schimbarile sunt scurte si precise.
Fiind un model pur sange, Focus ST are o tinuta de drum impecabila. Suspensiile sunt tari, rigide, iar directia este ascutita ca lama unui cutit de vanatoare. Pozitia la volan este un pic prea inalta pentru gustul meu, dar probabil ca sunt subiectiv.
Focus ST diesel ajunge la 100 km/h in 8.1 sec. Alaturi de toate ingredientele de mai sus avem o evacuare sport, care de cele mai multe ori ne incanta cu sunete caracteristice motoarelor pe benzina. Muzica pentru urechile mele!
Noul Ford Focus ST diesel ne-a consumat 9l in conditiile unei exploatari fara menajamente, detaliu care ne indica un consum redus in regim normal.
Inculpatul costa 29.250 euro(TVA inclus), pret ce este justificat prin sportivitatea modelului, dar si prin consumul redus in comparatie cu fratele pe benzina.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook