Sunt multe lucruri care se pot spune despre marca Ford. Este un “produs” pe care multi il aprecieaza, dar pe care gurile rele il blameaza. Noi aici, in familia AutoSpot suntem fani declarati si o spunem ori de cate ori avem ocazia.
In randurile ce urmeaza am sa va povestesc despre un model special al producatorului american, nimeni altul decat noul Kuga.
Inculpatul este unul dintre modelele care au prins la public, dimensiunile apreciabile, dar si versatilitate fiind calitati la mare cautare in zilele noastre.
Partea frontala imi inspira seriozitate, masivitate, dar in acelasi timp spoilerul si farurile sunt trasaturi moderne, menite sa atraga privirile si de ce nu, sa castige inimile potentialilor clienti.
Fata de concurenta, Ford nu a folosit atat de mult crom pentru a accentua diferite detalii ale caroseriei. Barele transversale de pe plafon, conturul geamurilor si spoilerul spate sunt elementele cromate, gandite sa fie in completarea culorii caroseriei. Mai mult ar fi incarcat aspectul exterior si am fi discutat despre un cu totul alt autoturism.
Spatele este si el placut desenat. Farurile sunt usor alungite spre aripi, iar cele doua evacuari simetric asezate, fac din noul Kuga un pretendent la titlu in clasa sa.
Interiorul este aproape la fel ca cel regasit pe noul Focus, dovada ca “reteta” a fost apreciata de catre public. In habitaclu avem elemente frumos retusate, plasticul este placut la atingere, pare rezistent iar comenzile sunt la indemana pasagerilor. Combinatia de piele cu textil regasita pe scaune, este practica si usor de intretinut.
Plansa de bord este un pic poate prea incarcata pentru gustul meu, multitudinea de butonase fiind prea mare, dar dupa acomodare, totul vi se va parea o joaca de copil.
Intotdeauna Ford a avut cadrane de bord lizibile, iar Kuga nu face exceptie. Fiecare detaliu legat de consum, viteza sau combustil este la o atingere de buton, iar culorile folosite sunt placute.
Pozitia la volan este buna, as fi preferat ca scaunul soferului sa poata fi reglat mai mult pe adancime, dar este o parere proprie, fiind un individ foarte inalt.
Spatiul pentru pasagerul dreapta este bun, la fel si pentru pasagerii spate, iar spatiul pentru cap este un adevarat plus.
Am avut in test o varianta diesel, 2l si 150 cp, iar cuplul motor a fost de 360 Nm. Motorul este lozul castigator daca ne gandim la o familie, care are nevoie de autonomie sporita, dar si de forta atunci cand este nevoie. Cu o cutie manuala cu sase rapoarte, Kuga in echiparea de azi, se comporta bine atat in traficul urbam cat si extraurban. Vitezele se schimba precis, iar cutia este elastica si ascultatoare.
Trenul de rulare este foarte bun, asa cum ne-a obisnuit, Ford vine la pachet cu o placere a condusului pe care nu o gasim la concurenta.
Ajutat de sistemul 4x4, inculpatul sta lipit de asfalt in curbe, este ascultator si subvireaza tarziu, atunci cand exagerezi cu apasarea pedalei de acceleratie.
Directia este precisa, grea si-ti transmite intodeauna feedbackul corect. Chiar daca este un Cross-over, Kuga este placuta chiar si atunci cand o conduci intr-un ritm mai alert.
In test, in urma unor drumuri urbane dar si extraurbane, Kuga ne-a indicat un consum mediu de 8,5l.
Pentru cei care doresc un exemplar, cel mai ieftin Kuga in varianta Trend costa 24.200 euro(TVA inclus), iar varianta testata, Titanium, ajunge la 28.950 euro(TVA inclus).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook