Cum am mai spus-o si in alte articole sunt un fan declarat al marcii, dar in special al modelului. Detin varianta MK4, un model din 2009 de care sunt foarte mandru si de care nu concept sa ma despart. Poate doar, in schimbul noului model!
Da stiu, am mai condus acum cateva luni noul Mondeo! Azi avem in test varianta diesel. Exact, varianta de 2.0l si 150 cp, combinatie care cu siguranta se va vinde cel mai bine pe meleagurile patriei.
Pretendentul la primul loc in clasa medie arata cu adevarat foarte bine. Ford a reusit sa-l schimbe “in asa hal” incat acum avem o masina nou nouta, atat din punct de vedere estetic, cat si ca performante.
Este mare, ajungand sa masoare 4,87 m lungime, detaliu care le-a permis inginerilor Ford sa ofere atat un spatiu marit pentru pasagerii spate, cat si pentru ocupantii locurilor din fata, dar si sa confere o stabilitate imbunatatita(alaturi de o latime de 1,85 m).
Grila frontala, mare si impunatoare, alaturi de farurile cu LED, fac ca noul Mondeo sa fie elegant si impunator. Spatele a fost frumos creionat, la fel ca si fata beneficiind de tehnologia Full Led.
Interiorul este o clasa peste cel al modelului anterior. Toate materialele sunt de calitate superioara, placute la atins, inspirand rezistenta la folosirea indelungata. Plansa de bord este intuitiva, sistemul de infotaiment SYNC 2 este cel mai bun prieten al soferului si-l ajuta sa gaseasca orice informatie in cel mai scurt timp.
Modelul din test a beneficiat de tractiune integrala. Ford Mondeo este renumit pentru stabilitatea de care da dovada dar si de placerea resimtita de sofer. La aceasta reteta, daca adaugam tractiunea integrala, putem spune ca am asezat cireasca pe tort.
Datorita acesteia, la plecarile de pe loc, majoritatea puterii se va duce pe puntea spate, in asa fel incat sa nu mai existe tendinta de derapaj. Placerea si mai ales beneficiul tractiunii integrale se va simti pe drumurile virajate, acolo unde “torgue steering-ul” a disparut in totalitate.
Singurul minus pe care-l aduce tractiunea integrala este resimtit la masa totala a inculaptului, acesta ne mai fiind la fel de sprinten ca varianta cu tractiune fata.
Am condus noul Mondeo cu co cutie manuala, cu 6 rapoarte, placut etajate, dar si exacte. Vitezele se schimba usor, datorita cuplului de 350Nm nefiind nevoie de schimbari foarte dese.
Am condus inculpatul atat in oras cat si in afara, iar la sfarsitul testului am inregistrat un consum mediu de 7.2 l.
Noul Mondeo poate fi achizitionat incepand cu 24.300 euro(TVA inclus). In varianta Titanium, testata astazi, cu tractiune integrala, este nevoie sa scoateti din buzunar 30.000 euro.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook