Asa cum am mai spus-o japonezii sunt un popor aparte. O natiune care a reusit de-a lungul istoriei sa se evidentieze printr-o evolutie de exceptie, o disciplina atat de cunoscuta, cat si prin perfectiunea si maiestria cu care reusesc sa faureasca. In cele ce urmeaza vreau sa ne indreptam atentia spre latura automobilistica, mai exact asupra unui model special, nimeni altul decat Honda Accord.
Exterior
Modelul din testul de astazi se afla la cea de-a opta generatie, iar anul acesta a avut parte de un discret facelift, menit sa extinda numarul celor care indragesc limuzina de clasa media a producatorului japonez.
Noul Acord pastreaza liniile consacrate, facand din acest model unul dintre cele mai elegante exemplare ale segmentului. Producatorii au dorit sa imbine eleganata cu sportivitatea, iar rezultatul este un real succes.
Farurile sunt acum diferite fata de cele ale modelului precedent, mai agresive, conturate de linii drepte, taioase, elemente placute privirii, menite sa transmita un aer sportiv si impunator.
Stopurile si partea din spate, au ramas la fel, semn ca japonezii au preferat sa pastreze pentru moment reteta care a dat roade si a facut din Accord un model emblematic al segmentului.
Mi-a placut faptul ca nu am regasit elemente cromate in exces, singurele parti care au alta culoare decat negrul caroseriei fiind grila fata, conturul geamurilor si jantele din aliaj usor. Amintind despre jante, mi-a placut designul acestora, simplu dar perfect imbinat cu formele caroseriei.
Interior
Interiorul lui Accord este sobru, elegant, dar pe alocuri anost. Fiecare element este la locul lui, isi executa functia intr-un mod exemplar, exact ca un adevarat samurai, dar tradeaza o perioada demult apusa. Plasticele folosite sunt placute la atingere, bine imbinate si durabile.
Plansa de bord, alaturi de pielea folosita la imbracarea scaunelor din fata, cat si a banchetei spate sunt gandite sa accentueze senzatia premium, iar propietarul nu va avea ce sa le reproseze din punct de vedere functional.
Pozitia la volan este buna, sezutul scaunului putand fi usor mai lat, dar acest aspect este deja cunoscut la producatorii japonezi. Mi-au placut indicatoarele de bord, usor lizibile si care livreaza informatiile necesare condusului intr-un mod foarte placut.
Spatiul pentru pasagerii din spate este bun, mediu in clasa din care Accordul face parte, dar 3 adulti de inaltimi medii pot calatorii confortabil.
Portbagajul masoara 464 l si-l consider generos si incapator.
Performante
Clientul poate opta pentru unul dintre cele doua motoare, pe benzina sau diesel. In testul nostru am avut la dispozitie varianta de 2.0 l benzina, 156 cp si un cuplu motor de 192 NM.
Motorul a fost acompaniat de o cutie manuala, cu 6 trepte de viteza. Etajarea cutiei a reusit sa faca din acest motor, o varianta placuta atat la drum lung cat si in oras. Vitezele scurte si foarte precise, ajuta soferul sa foloseasca la maxim cei 156 cp si sa iasa din orice situatie cu fruntea sus.
Consumul inregistrat in test a fost unul asteptat, samuraiul nostru indicand 10.5l in mediu urban si 6.8l atunci cand a fost exploatat la drum lung.
Pret
Pretul pentru Accord pleaca de la 24.168 euro cu TVA pentru varianta Elegance a motorului pe benzina. Varianta testata, Executive, costa 30.368 euro cu TVA.
Modelul japonez este o varianta tentanta pentru modelele europene, iar cei care vor opta pentru el, cu siguranta ca vor face o alegere inteleapta.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Etajarea cutiei de viteze
+ Directie
AutoSpot nu apreciaza:
- Aspect interior demodat si anost
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook