Majoritatea persoanelor pe care le cunosc si cu care am avut ocazia sa discut, aprecieaza spatiul. Cu toti ne dorim sa avem spatiu, loc sa ne putem desfasura, sa putem respira sa putem sa ne simtim relaxati si liberi. Fie ca ne referim la un apartament spatios, fie ca visam la o masina, ambele le vrem mari si spatioase.
Dupa ce in urma cu ceva vreme am testat Honda Civic, in varianta hatchback, astazi ne-am delectat cu fratele mai mare, Tourer.
Privita frontal, Honda Civic Tourer pare cu adevarat suparata, plina de ura si pregatita sa sara la tine, daca cumva faci sau spui ceva nepotrivit.
Spoilerul este frumos unduit cu o serie de linii sportive, iar forma farurilor te face sa te gandesti la privirea rece si patrunzatoare a unui luptator ninja.
Trasaturile practice, moderne si sportive se imbina aproape perfect pe caroseria inculpatului de astazi. Tourer este lung cat o zi de post, cu ai sai 4,53 m, iar fara a fi departe de adevar, iti lasa impresia ca este dintr-o clasa superioara.
Aripile spate, sculptate proieminent iti atrag privirea si te ajuta sa recunosti imediat modelul japonez. Chiar daca la exterior Tourer este atat de mare, spatiul pentru pasagerii spate este la fel ca la varianta hatchback. Avem acelasi ampatement, 2,59m, dar in schimb dispunem de un portbagaj cu adevarat incapator. Pentru familii numeroase sau pentru cei care calatoresc cu dulapul dupa ei, Civic Tourer arunca la bataie 626l. Iar daca nici acestia nu sunt de ajuns, exista varianta banchetei rabatate, moment in care o intreaga pajiste vi se va deschide in fata ochilor, insumand 1660l.
Habitaclul este la fel de placut ca si la fratele mai mic. Este nevoie de putin timp de acomodare cu vitezometrul digital, dar odata “ce-ti intra in reflex” o sa ti se para solutia ideala.
Civic Tourer inglobeaza cam aceleasi gadgeturi ca si varianta mai mica, iar in plus de ne-am bucurat de cruise control adaptive, asistenta la parasirea benzii de circulatie, asistenta pentru mersul inapoi.
Motorizarea pe care am avut-o la dispozitie a fost o varianta pe benzina, de 1800 cmc si 142 cp. Desi as fi preferat o cutie automata, in testul de azi a trebuit sa ma multumesc cu cea manuala, cu sase rapoarte.
Cuplul de 174 Nm ajuta modelul din test sa se comporte placut si sa descurce atat in mediul urban cat si extraurban. Nu va asteptati la accelerari fulminante sau reprize sportive, Civic Tourer este o masina destinata unei familii. Ajutat de o suspensie care imbina perfect confortul cu sportivitatea, tatal, dupa ce va lasa la scoala copii, va putea croseta fara nici o grija, prin traficul aglomerat.
Directia este placuta, precisa si transmite soferului un feedback exact. Tinand cont ca am avut la indemana un motor pe benzina, cu o cilindree potrivita,
consumul mediu mi-a indicat valoarea de 8,7l.
Pentru modelul de astazi sunteti nevoiti sa scoateti din buzunar 30.800 euro cu TVA.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook