Asa cum am mai spus-o in nenumarate randuri, sunt un fan declarat al limuzinelor, al exemplarelor din clasa medie si mare, autoturisme care pentru mine intrunesc tot ce-mi doresc de la o masina.
Astazi o sa povestim despre unul dintre cele mai frumoase, daca nu cel mai frumos, concurent regasit in clasa medie, nimeni altul decat sasele celor de la Mazda.
Mazda 6 a luat nastere in anul 2002 si inca de la primul model s-a evidentiat ca un exemplar iconic pe care producatorul japonez l-a aruncat in lupta cu rivalii din Germania. Mazda 6 atrage atentia privitorului prin liniile ondulate ale caroseriei, prin extremitatile ascutite, dar si prin frumusetea elementelor optionale cum ar fi jantele sau nivelele de echipare.
Chiar daca nu a suferit schimbari majore, modelul de azi arata cel putin la fel de bine ca in 2020 cand a primit usoare restilizari. Japonezii au adaugat ca noutate, farurile cu tehnologie LED, sisteme de siguranta imbunatatite, dar si mult dorita conectivitate Apple CarPlay si Android.
A trecut ceva vreme de cand am condus o Mazda 6, asa ca cea mai placuta supriza am regasit-o la interior. Cei de la Mazda au faurit intotdeauna interioare de calitate, rezistente si ergonomice, dar de aceasta data au ridicat standardele. Calitatea materialelor regasite la exemplarul din test este egala cu cea din clasa premium. Atentia la detalii, cusaturi si imbinari este de-a dreptul incantatoare. Se vede dorinta de a oferi un produs premium, un produs care sa satisfaca si cel mai exigent client.
Ca si motorizare, Homura de azi s-a prezentat cu cel mai puternic motor disponibil, 2.5 l, aspirat care dezvolta 194cp. Ca si cuplu motorul poate oferi 260 Nm cu ajutorul unei cutii automate cu 6 rapoarte. Aici lucrurile nu mai stau atat de bine, iar exemplarul din test ar fi avut nevoie de o turbina pentru a te bucura cu adevarat de toti acei caluti. Nu ma intelegeti gresit, Mazda 6 Humura trage bine, doar ca este nevoie de un picior greu, care sa apese acceleratia pana la fund si sa urce acul turometrului pana in jurul valorii de 6000 rot/min. Sau poate sunt eu prea pretentios!
Pozitia la volan este buna, placuta, iti reglezi repede scaunul si comenzile electrice ajuta pentru a te aseza cat mai confortabil. Vizibilitatea este si ea buna, iar directia este setata mai multe spre confort decat spre sport. La drum lung se va simti cel mai bine Mazda 6, acolo unde se aseaza cel mai bine pe sosea si ti arata toate calitatile ei.
Cutia automata cu 6 rapoarte schimba precis, poate fi condusa si intr-un stil mai sportiv si nu te va dezamagi atunci cand vei avea nevoie de retrogradari bruste. Mi-ar fi placut sa aiba mai multe rapoarte, prin prisma unui consum mai eficient. Exemplarul de azi ne-a indicat un consum mediu de 7,7 l, in conditiile in care producatorul stipuleaza un 7,4 l.
Mazda 6 este o varianta mai mult decat potrivita pentru o familie de 4-5 membrii. Va avea grija de familia ta atat din punct de veder al confortului, dar si al costurilor de intretinere. Exemplarul de azi costa 35.390 euro(TVA inclus).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook