Vrem sa anuntam inca de la inceput, testul de mai jos este unul extrem de important si special. Totul prin prisma faptului ca discutam despre unul dintre cele mai dorite modele lansate de Mercedes Benz anul acesta. Noul GLE a fost la noi in curte si abia asteptam sa va povestim despre el.
Modelul celor de la Mercedes s-a lasat asteptat, si da, a meritat sa-l pandim si sa descoperim ce aduce nou in segment.
Cam asa stau lucrurile, noul GLE este schimbat in totalitate, fie ca discutam despre levierul schimbatorului de viteze, butoane, marime, forma sau senzatia oferita la volan, totul este nou nout.
La exterior, cea de-a patra generatie, reuseste sa imbine eleganta cu sportivitatea, luxul cu ale sale linii conservatoare si mai mult decat atat, atrage privirile tuturor.
Noul GLE s-a prezentat cu un kit AMG Line(3060 euro), dotare optionala, care prin grila radiatorului cu aspect de diamant, spoilerele fata si spate cu tenta sportiva, dar si jantele de 21 inci, imprima o agresivitate greu de trecut cu vederea. Nu as configura nici un GLE fara kitul AMG. Schimbare exterioara este radicala, iar agresivitatea si sportivitatea transmise sunt pe gustul meu.
Cum mentionam si mai sus, noul GLE este o gura de aer proaspat in portofoliul celor de la Mercedes. Avem un sasiu marit fata de generatia anterioara, linii aerodinamice si elemente tehnologice de ultima ora. Chiar si asa, abia la interior iti dai seama cu adevarat de saltul urias pe care producatorul german l-a realizat.
Imediat ce m-am asezat pe scaunul soferului, privirea mi s-a oprit pe cele doua ecrane LCD, fiecare de cate 12.3 inci. Mercedes ofera de aceasta data si posibilitatea de a accesa functiile displayului central prin comenzi tactile. Detaliu regasit de ceva vreme pe ai sai concurenti, dar stiti cum se spune, mai bine mai tarziu decat niciodata.
Ne-am delectat cu noul sistem de infotainment MBUX care iti va face viata mult mai placuta si mai usoara la volanul noului GLE. Toate setarile si comenzile, fie ca ne dorim AppleCar, Androidcar, climatizare, masaj, setari ale suspensiei si multe altele, sunt la distanta de o simpla comanda tactila.
O alta noutate pe care GLE o ofera clientilor sai este sistemul ENERGIZING. Acesta poate modifica discret setarile scaunelor (la fiecare minut) pentru a spori confortul si a preveni amorteala survenita la un drum lung. In plus poate schimba si luminile ambientale sau setarile masajului pentru a crea o experiență unica, mulata pe caracteristicile fiecarui sofer.
Materialelel regasite la interior au fost si ele reinnoite, calitatea sporita fiind simtita in absolut orice coltisor al habitaclului.
Mi-a placut noul schimbator de viteze, pozitionat la fel ca la generatia anterioara, pe consola volanului, doar ca acum este mai subtire si mai frumos “sculptat”.
Spatiul pasagerilor din spate este generos, as putea spune ca noul GLE ofera spatiu destul atat la cap cat si la genunchi, incat pot calatori confortabil persoane de peste 1.9m . Acum, la noul model, poti opta si pentru varianta cu 7 locuri. Portbagajul insumeaza 825 de l si poate ajunge la 2055l daca optezi sa pliezi bancheta spate.
Odata ce te-ai urcat la volanului noului GLE, sunt sanse foarte mari sa nu mai vrei sa te dai jos. Stiu ca am spus ca este spatios si confortabil pe locurie din spate, stiu ca ai cele mai noi tehnologii de care te poti bucura in interiorul sau, dar cel mai complet si mai placut loc, ramane scaunul soferului.
Ne-am delectat cu un motor pe benzina, 6 cilindri in linie, 3l si 367 cp. Surpriza pe care ne-a pregatit-o Mercedes este accea ca GLE dispune si de un ISG(Interated Starter Generator) de 48V. Acest amanunt se traduce prin 22 cp in plus si 250 Nm.Asa da! Tehnologia EQ Boost este directia clara anuntata de cei de la Mercedes, tehnologie ce va tinde sa fie regasita pe toate modelele marcii.
Motorul a fost cuplat la o cutie automata 9G-Tronic, care poate fi setata in modul confort sau sport. Noul model aduce o si mai buna “colaborare” cutie-motor si permite reprize rapide si acceleratii liniare. Cu acest motor,
GLE atinge 100km/h in 5.7 secunde.
Suspensia pneumatica isi aduce aportul in placerea de a conduce noul GLE, acesta simtinduse ca pestele in apa, atat pe sosea dar si pe macadam.
Chiar daca noul GLE cantareste 2.2 tone, am fost placut surprins de felul in care se aseaza pe curbe, atunci cand selectam modul “Sport” al suspensiei, cat si de confortul transmis catre pasageri atunci cand selectam modul “Confort”.
Placerea resimtita la volan cat si siguranta pe care noul model le ofera, nu puteau fi complete fara tractiunea integrala 4Matic.
Fiind un motor pe benzina, cu o putere considerabila, GLE450 nu se zgarceste cand discutam despre consum. Am reusit un consum mixt de 13l.
Ne-a placut noul GLE atat prin felul in care germanii au reusit sa-l redeseneze dar si prin multitudinea tehnologica pe care o ofera fanilor marcii.
Pretul de vanzare incepe de la 65.000 euro, TVA inclus, iar modelul din test costa 95.800 euro, TVA inclus.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook