La inceput de an, fiecare dintre noi incercam sa tragem linie la tot ce s-a intamplat in ultima vreme, la tot ce a fost bun sau mai putin placut, iar in acelasi timp suntem cu gandul la ce ne dorim sa facem in noul an.
Am avut un 2015 foarte bun, nu ma plang, dar din punct de vedere al experientelor avute in spatele volanului, 2016 a inceput intr-un fel cu totul magic.
In randurile ce urmeaza, am sa incerc, cu responsabilitate si recunostinta sa va impartasesc una dintre cele mai interesante experiente din ultimii ani.
Ca orice producator auto, Mercedes Benz poate fi usor criticat, i se pot gasi usor defecte, dar mult mai usor de atat, daca esti sincer cu tine insati, recunosti ca este unul dintre cei mai puternici interpreti din industria auto. Pentru mine puterea se traduce prin designul adus pe piata, solutiile tehnologice oferite, dar si prin felul in care fiecare model reuseste sa-ti intre pe sub piele, sa te incante si sa-ti ofere o experienta unica.
Mercedes-Benz Maybach S este nava amiral a producatorului german. Pentru cei care isi doresc ceva mai mult decat un “simplu” Clasa S Long, pentru cei care doresc sa experimenteze “cel mai cel” model produs de nemti, acesta este lozul castigator. Satisfactie garantata!
Este prima oara de cand am ocazia sa scriu despre aceste minunate “jucarii pentru barbati”, cand imi fac griji ca nu am sa reusesc sa transmit exact sentimentele, zambetele si emotiile pe care acest exemplar ti le imprima in ADN.
Istoria Maybach este pe cat de interesanta pe atat de tumultoasa. In 1909, Maybach Motorenbau incepe sa produca automobile, fiind un business de familie. Inaintand cativa ani mai tarziu, trecem peste primul razboi mondial si ajungem la ce de-al doilea, atunci cand Maybach produce intre 1940-1945 motoare pentru tancurile nemtesti. Dupa razboi, linia auto a fost lasata deoparte si abia in 1960 brandul este cumparat de cei de la Daimler-Benz.
Dupa achizitie, interesant de stiut este faptul ca productia a fost focusata pe fabricarea modelelor Mercedes W108 si W116 si nu pe continuarea traditiei Maybach. Abia in 1997, Mercedes doreste sa reinvie o adiere a trecutului si incepe sa fabrice modelelor Maybach 57 si Maybach 62. Din pacate, nici macar acestea nu pot sustine asteptarile nemtilor, iar in 2013 este anuntat oficial, Maybach va inceta sa mai existe ca brand.
Dupa doar 2 ani, un nou model ia nastere, de data aceasta avand in denumire numele Mercedes. Astfel, in continuare am sa va povestesc despre noul Mercedes-Benz Maybach S500.
La prima vedere pare un S Class un pic mai mare. Acest “pic” se traduce prin 20 cm in plus fata de varianta Long. Evident ca acesti centimetrii sunt pentru buna starea si confortul pasagerilor din spate.
Avem in total o lungime de 5,45 m si un ampatament urias, 3,36m.
Daca continui sa-l privesti, vei observa eleganta, dar si masivitatea domnului Mercedes-Maybach. Capota distinctiva si farurile bine definite subliniază caracterul unic al modelului din test. Cele trei fante duble cromate de pe grila radiatorului transmit aerul exclusivitatii si-l evidentiaza fata de tot ce exsta la ora actuala pe piata. Inca trei fante duble, cromate in partea din spate, completeaza aspectul distins al acestei limuzine de lux.
Per ansamblu, domnul din testul de azi, isi impune prezenta printr-o aparitie unica, eleganta, dar in acelasi timp masiva. Chiar si asa, nimic nu te poate pregati pentru impactul visceral pe care-l vei simti la interior.
Cel mai indicat este sa va povestesc intai despre locurile din fata, iar apoi sa trecem la partea din spate. Chiar daca poate parea putin bizar, soferul este aproape la fel de rasfatat ca un pasager din spate. Spun aproape, pentru ca evident, trebuie sa se concentreze la drum, sa aiba grija ca cei din spate sa se bucure de experienta Mercedes-Maybach.
Asa cum m-am asteptat, absolut tot, dar absolut tot ce se regaseste in interiorul inculpatului de azi este la superlativ. M-am asezat si am simtit imediat cum pielea regasita pe scaune,usi, plafon si bord imi incanta atat simtul tactil cat si mintea. Exact, mintea, pentru ca nu ai cum sa te afli in interiorul acestei limuzine si sa nu fii impresionat.
Pozitia soferului este aproape perfecta, spun aproape, deoarece perfectiunea va fi atinsa mai tarziu. Scaunul poate fi reglat imediat prin comenzile de pe portiere, electric si fara nici un fel de zgomot.
Vizibilitatea este foarte buna pentru un monstru de 5 m si jumatate, iar manevrabilitatea la fel. Esti suprins cat de usor poate fi condusa si strunita aceasta limuzina.
Din punct de vedere tehnologic, chiar daca ma asteptam sa gasesc toate noile gadgeturi, am fost din nou, suprins. Nu exista tehnologie in portofoliul Mercedes pe care sa nu o fi gasit pe lista de optionale ale limuzinei de azi.
Fie ca ne gandim la Night View Assist Plus(2080 euro) si recunoasterea pietonilor pe timp de noapte, fie ca discutam despre Magic Body Control(4250 euro), sistem ce poate vedea curbele de nivel ale drumului si pregateste masina pentru a le aborda in cel mai optim mod, Mercedes-Maybach le are pe toate.
Bordul este format din 2 ecrane imense, complet digitale, ambele menite sa-ti usureze viata la volan.
Una dintre cele mai interesante optiuni regasite la bord, este sistemul Splitview(800 euro). Acesta permita ca pasagerul dreapta sa se poata uita la televizor, de exmplu, iar soferul sa vada afisata navigatia. Ambele in acelasi timp.
Tot soferul, ca despre el este vorba acum, va fi incantat de modul in care, atunci cand pornesti incalzirea in scaun, automat cotiera centrala, dar si cea de pe usa, se vor incalzi. Senzatia de bine si protectie, va fi si mai mult accentuata cu ajutorul sistemul Head-Up display care te va ajuta sa nu-ti iei privirea de la drum.
Nu vreau sa uit de sistemul de asistenta la conducere plus(2250 euro). Acesta pe langa Distronic Plus, adica pilot automat care pastreaza distanta fata de masina din fata si accelereaza pana la viteza programata, ofera si Steer Control.
Practic, in momentul in care limuzina este pe cruise control, pe autostrada de exemplu, iar soferul a luat mana de pe volan, aceasta vireaza singura.
Exact, singura! O face cu o precizie chirurgicala, iar apoi te anunta printr-un semnal sonor sa-ti reasezi mainile pe volan.
Cum ar spune unii, “Viitorul azi!”.
Pentru o experienta completa, am avut la dispozitie sistemul audio, Burmester(1200 euro), cu dolby-surround, care mi-a incantat auzul dar si inima, prin fiecare nota muzicala emisa.
Cum spuneam mai devreme, perfectiunea si adevarata experienta sunt atinse in momentul in care te urci pe locurile din spate. Aici confortul si dezmierdarea de care pasagerii au parte, sunt superlative pe care cu greu le poti descrie in cuvinte.
Vreau sa incep cu “Compartiment Spate First-Class”(2350 euro). Ati zburat vreodata cu First-Class? Eu nu, dar am avut norocul sa vad ce inseamna. Acelasi confort este regasit si pe cele doua locuri din spate ale lui Mercedes-Maybach.
Fiecare scaun se poate intinde, aproape ca un pat, iar cei doi rasfatati pot dormi in cele mai placute conditii. Cele doua “patuturi” au fost imbracate in piele Designo Bej Silk/ rosu Satin Pearl(3050 euro). De amintit si ornamentele din lem natural de plop, incluse in pachetul mai sus amintit.
Fiecare pasager are la indemana, comenzi electrice pentru scaun, sistemul multimedia, ecranele digitale din tetiere sau masajul individual. Pe langa cele 4 variante de masaj, poate cea mai exclusivista, este cea cu pietre incinse.
Confortul desavarsit regasit in Mercedes-Maybach este conturat de insonorizarea impecabila pe care au reusit-o inginerii nemti. Din exterior se aude doar o usoara adiere, aproape insesizabila, pasagerii putand sa se concentreze fie la o discutie de afaceri, fie sa se odihneasca.
Ajungand la partea legata de motorizare, lucrurile stau la fel de placut ca si pana acum.
Am condus varianta S500, care in traducere libera inseamna un motor V8, cu 455 cp si o cilindree de 4663 cc. Daca doresti sa accelerezi fulminant, vei ajunge la 100 km/h in 5 sec. Astazi si la acest autoturism, consumul nu conteaza!
Mi-a placut felul in care poti conduce aceasta limuzina, chiar si intr-un oras sufocat de trafic. Directia asistata, camerele de luat vederi si asistenta la parcare, te ajuta atat de mult incat ai senzatia ca esti intr-o masina mult mai mica.
Imediat ce apesi pedala de acceleratie la podea, esti impins in scaun, capul iti este lipit de confortabila tetiera, iar in minte ii mutumesti acelui V8 pentru fiecare calut produs. Mercedes-Maybach S500 are 2220kg, dar accelereaza ca un adevarat super-car.
Este ireal sa transmiti in cuvinte o asemenea experienta, este poate cel mai greu test pe care l-am scris pana acum. Experienta Mercedes-Maybach trebuie traita pentru a intelege exact frustrarea mea! Pentru cei care doresc sa ma contrazica sau aprobe, Mercedes-Benz Maybach S500 pleaca de la 111.515 euro si ajunge la 190.836 euro, in varianta din test.
Nimic nu va mai fi la fel!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook