Dupa ce in urma cu cateva luni am condus noul Mercedes Benz GLE, acum a venit randul fratelui mai tanar, mai aratos si mai sportiv, nimeni altul decat GLE Coupe.
Modelul este menit sa cucereasca noi clienti, dar si sa-i faca pe cei vechi sa-si actualizeze garajul.
Noul GLE Coupe are de luptat impotriva recentului lansat BMW X6, dar si impotriva lui Audi Q8 si Porsche Cayenne Coupe.
Exemplarul de azi mizeaza pe un pachet AMG, de toata frumusetea, care adauga un aer musculos si sportiv coupeului nostru. Avem aceeasi grila uriasa, regasita pe GLE, dar si gurile din spoilerul fata si elementele cromate, menite sa adauge o tenta de eleganta.
Jantele de 21 de inci, pot spune ca sunt preferatele mele, detaliu care schimba radical aspectul noului GLE Coupe. Chiar daca ve-ti avea un talon redus al anvelopei, confortul, atat pe sosea cat si pe teren accidentat nu va fi sacrificat.
La partea din spate, Mercedes a pastrat stopurile triunghiulare, alungite si frumos integrate in haion si aripile posterioare.
De indata ce m-am asezat pe scaunul soferului, privirea mi s-a oprit pe cele doua ecrane LCD, fiecare de cate 12.3 inci. La fel ca la GLE, Mercedes ofera posibilitatea de a accesa functiile displayului central prin comenzi tactile. Detaliu regasit de ceva vreme pe ai sai concurenti, dar stiti cum se spune, mai bine mai tarziu decat niciodata.
Ne-am delectat cu noul sistem de infotainment MBUX care iti va face viata mult mai placuta si mai usoara la volanul noului GLE Coupe. Toate setarile si comenzile, fie ca ne dorim AppleCar, Androidcar, climatizare, masaj, setari ale suspensiei si multe altele, sunt la distanta de o simpla comanda tactila.
Spatiul pentru pasagerii din spate este bun. Suficient daca nu esti o persoana inalta, peste 1,85 m. Genunchii vor fi si ei odihniti pe locurile din spate, GLE Coupe oferind spatiu si confort.
Daca pe GLE am testat un motor pe benzina, de aceasta data
GLE Coupe a venit cu un motor diesel. Am dispus de 3000 de cmc si un V6 care ne-au oferit 272 cp si un cuplu motor de 650 Nm. GLE Coupe ajunge la 100km/h in 6.6 sec.
La fel ca si fratele mai mare, GLE Coupe este placut la condus, chiar agil daca setam cutia si suspensia pe modul Sport. Inginerii de la Mercedes au reusit sa combine atat de bine felul in care cutia de viteze 9G Tronic, lucreaza cu suspensia si directia, incat aproape ca nu mai simti cele 2300 kg ale inculpatului de azi.
GLE Coupe te poate ajuta si in teren accidentat, poate face fata unor drumuri desfundate, dar nu trebuie uitat ca nu este o masina offroad. Atata timp cat ii vei respecta limitele, te va ajuta in orice situatie.
Ca si consum, am inregistrat un consum mediu de 10.2 l, GLE Coupe fiind plimbat atat in oras, cat si pe macadam si zapada.
Pretul exemplarului din test pleaca de la 68.550 euro(TVA inclus) si in varianta de azi, cu optionale, ajunge la 92.850 euro(TVA inclus).
Noul model confirma ceea ce vechea generatie a oferit clientilor, dinamism, eleganta, dar si un aer distins, pe care doar un exemplar Mercedes Benz ti-l poate livra.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook