Chiar daca mai sunt cateva luni pana la sfarsitul anului, pot spune ca a fost unul plin. Am avut parte de experiente care mai de care mai interesante, teste cu modele speciale si lansari spectaculoase.
Nu stiu altii cum sunt, dar mie-mi plac “chestiile” speciale, unice si de ce nu, cu adevarat interesante. Cum cu siguranta ati ghicit, prin “chestii” ma refer la automobile.
Astazi vreau sa va impartasesc experienta traita cu noul Mini Cooper D. Si da, pentru mine, orice model din gama Mini este ceva special, un exemplar si un gen de autoturism pe care nu-l mai poti savura in nici un alt meniu al vreunui producator.
Cu fiecare generatie, Mini a devenit din ce in ce mai frumos, mai atractiv si paradoxal, mai mare. Noua generatie este cu aproape 10 cm mai mare ca precedenta, reusind astfel sa combata mitul lipsei de spatiu.
Personal percep noul model ca fiind unul mai elegant, mai rafinat si mult mai “lucrat” ca raposatul. Detaliile caroseriei, precum farurile sau suprafata vitrata, cu ale sale forme patratoase, fac din noul Mini un model pe care sunt sigur ca o sa-l indrageasca si cei mai conservatori critici.
Spatele este elegant si in acelasi timp transmite un aer sportiv, “jucaus”, care te anunta clar ca urmaresti un Mini pur sange. Modelul din test nu dispune de cele doua evacuari sport ale modelului S, dar esapamentul este placut creionat in spoiler.
Interiorul noului Mini a evoluat chiar mai mult ca exteriorul. Aici regasim elementele premium imprumutate de le BMW, dar si detalii consacrate doar pe modelele marcii. Atat plasticele de pe bord sau usi, cat si pielea de pe scaune sunt marturii clare ale maturizarii marcii. Acum Mini este mai mare si mai placut in interior, astfel sentimentul resimtit per ansamblu este complet.
In momentul in care am intrat in noul Mini, m-am simtit ca un copil in fata unei mese pline de prajituri si dulciuri. Culorile interioare, acum setabile, cadranele de bord si pozitia la volan, te fac sa-ti doresti sa nu mai cobori niciodata din noul tau prieten.
Intreg interiorul a fost gandit si faurit sa bucure ochiul, sa ajute soferul si de ce nu, sa relaxeze si sa binedispuna pasagerul/pasagerii.
Marele meu noroc a fost ca surprizele nu s-au oprit aici. Au continuat!
Mini Cooper a fost construit pe o noua platforma si in plus, producatorul german a vrut sa ne surprinda si cu un motor nou nout. Vedeta este motorul diesel in 3 cilindri, care dezvolta nici mai mult nici mai putin de 116 caluti. Placerea la exploatare vine din partea celor 270 Nm care iti transmit senzatia ca te afli la volanul unui automobil mult mai puternic.
Cei 3 cilindri isi fac simtita prezenta atunci cand te afli langa masina, dar nu deranjeaza, iar la volan ii vei auzi, doar daca vei depasi 3000 de rotatii/minut. Poate parea un cliseu, dar Mini Cooper D se conduce la fel de placut cum si arata. Pozitia perfecta la volan si siguranta pe care ti-o ofera directia, iti transmit cel mai pur sentiment Mini.
Odata cu aceasta generatie, suspensile pot fi setate, iar “duritatea” lor nu mai este atat de prezenta ca la modelele anterioare. Nu vreau sa fiu inteles gresit, masina trasmite acelasi mesaj de “Go Karting”, doar ca de aceasta data este mai iertatoare cu rinichii pasagerilor.
Pentru a sublinia si mai bine placerea de a conduce si a transmite soferului si mai multa adrenalina, Mini ofera o cutie automata cu 6 rapoarte. Aceasta este la fel de rapida, placuta si rafinata ca cea de la BMW cu 8 rapoarte. In oras, treptele sunt schimbate lin, fiind aproape imperceptibile, iar atunci cand cuplam pe modul Sport, schimbarea se va face fulgerator, iar cutia iti va livra puterea in cel mai optim mod.
Ce mi-a placut poate cel mai mult la noul Mini Cooper D este versatilitatea de care da dovada. Fie ca esti la costum si vrei sa ajungi la o intalnire in cele mai placute conditii, fie ca doresti sa-ti duci copilul la scoala si apoi urmeaza sa faci cumparaturile sau esti un adolescent rebel care vrea sa-si personalizeze interiorul dupa bunul plac, Mini poate satisface dorintele tuturor. Ne putem gandi la el ca la un duh care indeplineste dorintele celor mai norocosi dintre noi.
Dupa ce am aflat cu ce motor se lauda noul Mini Cooper D, am fost curios sa aflu cifrele referitoare la consum.
Intr-un regim mixt, inculpatul mi-a consumat 5,2l, rezultat cu adevarat impresionant.
Mini Cooper D porneste de la 22,630 euro(TVA inclus), iar daca va jucati cu optionalele puteti ajunge destul de usor la 40,000 euro. Poate acest detaliu ar fi acel calcai al lui Ahile, acea “hiba” de care m-as putea lua si as putea comenta. Dar nu am sa o fac! Nu ai cum sa-ti achizitionezi o asemenea jucarie la un pret mai mic. Mini doreste sa-si selecteze clientii, iar personal sunt intru totul de acord.
Mini Cooper D este un model pe care-l vei indragi din ce in mai mult, iar clipele petrecute la volanul sau, iti vor parea momente cu adevarat magice.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook