In testul de astazi avem placerea sa asistam la o premiera. Analiza completa a unui pick-up. Este un segment izolat, as putea spune, pentru cunoscatori chiar, segment dedicat celor care doresc mai mult decat un simplu SUV, SAV sau orice combinatie de litere.
Ne plac premierele si mai ales ne face placere sa va prezentam in randurile ce urmeaza cel mai puternic pick-up disponibil in Romania, nimeni altul decat Nissan Navara.
Exterior
La partea exterioara Navara se incadreaza in design-ul caracteristic marcii si chiar seamana pe alocuri cu Pathfinder(vezi partea frontala). Desi unele colturi si linii au fost un pic rotunjite, aspectul dominant este cel al dreptelor, al formelor patratoase, detalii care-ti ofera o impresie de robustete si putere. Si nu este numai o impresie.
Navara are o lungime de 5,3 m, iar bena poate sustine o greutatea de pana la 900 de kg. Pentru cei care doresc sa traga dupa ei diferite lucruri, inculpatul se descurca de minune cu greutati de pana la 3 tone.
Oglinzile, barele de pe plafon cat si pragurile laterale fiind cromate, confera un aer mai elegant, detalii ce te duc cu gandul spre un SUV. Ne place sa spunem despre Navara ca este un SUV cu ceva in plus. Acel ceva fiind avantajul de a putea lua cu tine, de exemplu un ATV atunci cand te duci la munte. Ne place ideea.
Interior
Odata intrati in habitaclul lui Navara, lucrurile se schimba in totalitate. Daca la exterior gasim masivitate, robustete, putere, impozanta, aici ne lovim de toate caracteristicile unei limuzine din clasa mare. Incepand cu scaunele imbracate in piele, continuand cu un sistem audio high-end BOSE, spatiu suficient pentru 5 persoane si terminand cu o ergonomie foarte buna, Navara le are pe toate.
Fiecare buton este la locul lui si chiar daca nu suntem inconjurati de un design ultra modern, materialele folosite sunt bune si inspira durabilitate.
Atat scaunele din fata cat si bancheta spate au fost gandite pentru un confort sporit. Nu exista sustinere laterala, dar sentimentul pe care ti-l induc este unul cat se poate de placut.
Pozitia la volan este inalta, asa cum ii sade bine oricarui autoturism cu asemenea dimensiuni. Vizibilitatea este foarte buna si poti stii in orice moment unde se termina fiecare extremitate a autoturismului. Singurul moment cand marimea si masivitatea isi spun cuvantul este in momentul in care se efectueaza o parcare. Navara a avut in dotare o camera video pentru mersul inapoi, dar chiar si asa, niste senzori ar usura si mai mult munca soferului.
Performante
Suntem pe o panta ascendenta si Navara continua sa ne “puna un zambet pe fata”. Veleitatile off-road ale acestui Nissan sunt chiar demne de toata lauda. Fie ca vrei sa traversezi un parau, fie ca doresti sa treci prin noroaie care depasesc jumatatea rotilor, Navara nu comenteaza si te conduce oriunde iti doresti.
Modelul din test a avut un motor de 3 litri V6, diesel, care ne-a incantat cu ai sai 231 cp si un cuplu de 550Nm.
Motorul a fost ajutat de o cutie automata, cu 7 rapoarte, setata clar pentru confortul soferului. Schimbarea treptelor se face intr-un mod lin, asa cum am spus, gandit sa nu deranjeze in nici un fel soferul.
Insonorizarea este buna, habitaclul fiind umplut de sunetul sistemului Bose.
Dorind sa ma repet, Navara se comporta exemplar off-road. Acest rezultat este datorat posibilitatii rularii optionale 4x4. Protagonistul se conduce foarte usor si on-road, acolo unde este cuplata doar puntea spate.
Directia este corecta, ofera soferului feedback-ul dorit si ajuta la o exploatare cat mai usoara atat pe teren accidentat, cat si pe asfalt.
Despre consum putem spune ca este unul la care ne-am asteptat in conditiile in care discutam despre un V6. In oras a consumat 12,1 l, iar in afara, respectand limitele legale, 10,3 l.
Pret
Navara in echiparea LE, cea din test, completa mai exact, costa 46.500 euro cu TVA.
Este un exemplar impresionant, cu un motor pe masura, demn de performante de admirat.
Navara este o masina care ne-a oferit o experienta unica, un autoturism care iti rezerva senzatii cum putine altele o mai pot face.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Cutia de viteze
+ Veleitatile off-road
+ Motorul V6
+ Spatiul interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Lipsa senzorilor de parcare
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook