Asa cum am mai declarat in nenumarate randuri sunt adeptul limuzinelor. Imi plac sedanurile, imi plac masinile spatioase, de preferat cele din clasa medie, cu motoare puternice si economice. Sunt constient de calitatile, de avantajele si de siguranta pe care SUV-urile le ofera, cat si de plusurile clare pe care acestea le au in detrimentul sedanurilor.
Astazi vreau sa va povestesc despre unul dintre SUV-urile care au reusit sa ma surprinda si sa-mi zdruncine opiniile referitoare la aceasta clasa. In randurile ce urmeaza, Nissan X-Trail este actorul principal!
Exterior
Exteriorul lui X-Trail este aparte.
Aspectul acestuia este patratos, in opinia mea exact asa cum ii sade bine unui SUV cu inclinatii offroad. Nissan X-Trail este intruchiparea autovehicului menit sa fie chinuit in offroad, dar in acelasi timp pregatit sa se prezinte admirabil si intr-o seara, la opera.
Afirmatia referitoare la veleitatile offroad ale lui X-Trail este sustinuta de partea frontala. “Botul” scurt, “cioplit” in asa fel incat sa aiba un unghi de atac cat mai bun, fac din actorul nostru o masina pe care te poti baza atunci cand asfaltul nu te mai satisface.
Eleganta si posibilitatea de a fi folosit ca un SUV de oras sunt subliniate de insertiile cromate, pe care le regasim discret in jurul farurilor de ceata, manerelor de usi, dar si pe cele doua sine de pe plafon.
Posteriorul este si el gandit spre practibilitate. Usa portabagalui este mare, patratoasa si frumos incadrata de stopurile inserate vertical.
Mi-au placut suprafetele vitrate, mari, de aici si usurinta si vizibilitatea sporita, atat din perspectiva soferului, cat si ca pasager. Nissan X-Trail m-a surprins placut prin aspectul inteligent, blamat de unii, dar atat de indragit de cei care pot vedea mai mult de acele linii drepte si un design usor perimat.
Interior
La interior regasim aceasi reteta ca si la exterior.
Toate elementele folosite, cat si forma acestora sunt gandite si create pentru a dura si a inlesni viata celor de la bord. Incepand cu plasticele interiorului, ergonomie si spatiu, Nissan s-a gandit si a reusit sa ofere atat soferului cat si pasagerilor o experienta placuta.
Plasticele folosite la interior sunt tari, rezistente si chiar daca nu mai dispunem de un design modern, fiecare element este inchegat si-si indeplineste functia cu brio.
Atat comenzile pentru sofer cat si cele accesibile pasagerilor sunt usor de folosit, iar spatiul regasit in X-Trail este demn de o clasa superioara. Pasagerii spate se vor bucura de o bancheta lata, confortabila atat la drumurile pe sosea, cat si pe cele desfasurate pe macadam.
Soferul detine controlul suprem. Cadranele si informatiile vitale sunt usor de citit, fiecare comanda este la o singura atingere distanta, iar vizibilitatea si pozitia inalta la volan, contribuie la o experienta incantatoare.
Chiar daca regasim un design invechit, atat la sistemul multimedia cat si la cadranele de bord, Nissan nu-si dezamageste fanii atunci cand discutam despre functionabilitate. Nu am gasit nici un fel de problema in a folosi absolut toate functiile autoturismului. Incepand de la accesarea aerului conditionat(gandit sa poata fi potrivit usor si cu manusi in maini), conectarea telefonului mobil, accesarea computerului de bord sau programarea unui post de radio, X-Trail se supune intr-un mod admirabil.
In intampinarea confortului si usurinta utilizarii, cei de la Nissan vin cu o serie de spatii de depozitare, asa ca cele din dreapta si stanga bordului, acolo unde se pot aseza fara probleme sticle de 0.5 l sau peturi. La acelasi capitol si tot deasupra bordului, am folosit “cutia” din mijlocul plansei centrale, spatioasa si mare cat o zi de post.
Pe langa spatiul generos, pasagerii se vor bucura de o trapa panoramica care accentueaza spatiul si interiorul aerisit. Portbagajul insumeaza 480l si poate ajunge la 1773l cu bancheta spate rabatata.
Performante
Prietenul din testul de astazi, ne-a oferit un motor diesel, 2l si 150 cp. Acesta a fost animat de o cutie manuala, cu sase rapoarte, tocmai buna sa-ti inlesneasca mersul in oras sau pe un drum denivelat de munte. Vitezele au fost etajate larg, dar indeajuns de bine incat sa nu te deranjeze sau enerveze cu felul in care se facea schimbarea.
Pozitia inalta a soferului, ajuta la o vizibilitatea foarte buna si chiar daca X-Trail are o lungime de 4,65 m, acesta poate fi usor parcat sau manevrat. Chiar si asa mi-ar fi placut sa am la dispozitie o serie de senzori care ar fi usurat si mai mult parcarile. Nissan pune la dispozitia soferului o camera pentru marsarier care inlesneste parcarile si mersul cu spatele.
Suspensiile cu care s-a prezentat X-Trail au fost setate pentru confort. Pe sosea acesta este confortabil, iar in offroad reuseste sa absoarba denivelarile, transmitand pasagerilor cat mai putine socuri.
Directia este buna, placuta, dar pe alocuri se simte moale. Nu te indeamna la un condus rapid, cu viteze ridicate, dar daca se insista se descurca si cu cifre, cu mult peste cele legale. Dus spre limita X-Trail tinde sa subvireze, dar trasa se poate corecta destul de usor din volan si acceleratie.
X-Trail ruleaza folosind tractiunea fata, soferul putand sa opteze pentru un mod AUTO sau LOCK/on, off. In modul AUTO, masina va folosi tractiunea in functie de felul cum terenul de rulare este simtit de electronica, transmitand puterea catre rotile cu cea mai buan aderenta, iar in modul LOCK va puteti bucura de tractiune 4x4 pura, ambele axe incercand sa va scoata din bucluc.
Dupa cum v-ati dat seama, X-Trail in echiparea de astazi nu este un sportiv. Inculpatul poate ajunge la 100 km/h in 11,2 sec. si poate accelera pana la o viteza maxima de 190 km/h. Cuplul decent de 320 Nm este cel care va va ajuta sa iesiti cu fruntea sus dintr-o depasire sau sa urcati o panta incapatanata.
Pret
Asa cum s-a prezentat in fata noastra astzi,
Nissan X-Trail costa 35.433 euro cu TVA. Dupa cum ati putut vedea, in aceasta varianta dispuneti cam de tot ce se poate oferi, mai putin o cutie automata cu sase trepte. Pentru ea o sa fie nevoie sa mai adaugati in jur de 2000 de euro cu TVA.
Nissan X-Trail mi-a placut atat ca design cat si ca veleitati onroad/offroad. Este un allrounder care, cu un pret corect, poate surprinde si pe cei mai pretentosi dintre dumneavoastra.
AutoSpot apreciaza:
+ Durabilitatea si fiabilitatea inspirata de materialele interioare
+ Spatiu interior
+ Usurinta in folosire
AutoSpot nu apreciaza:
- Lipsa senzorilor de parcare
- Puterea motorului
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook