Chiar daca traim intr-o perioada in care foarte multe persoane prefera masinile mari, SUV-urile imense, acelea care ti-ar ridica “statutul” doar printr-o singura privire, mai exista si o alta specie umana. Aici ma refer la aceia care fie se gandesc la partea practica, fie prefera sa imbine utilul cu un buget redus.
In randurile ce urmeaza am sa va povestesc de ce mi-a placut noua Fiesta, dar mai ales de ce mi se pare o varianta aproape perfecta pentru oras.
La drept vorbind avem in fata sau mai exact la picior un facelift decat un model nou, dar chiar si asa noua Fiesta este o adevarata gura de aer proaspat in segment.
Cea mai mare schimbare este regasita la partea frontala, acolo unde observam farurie alungite, conturate elegant de luminile de zi, evident cu tehnologie LED.
Botul inculpatului este acum mai ascutit, mai obraznic, iar mie mi-a placut acest detaliu. Noua Fiesta arata bine din toate unghiurile, poate fi comandata intr-o serie de nuante exterioare vii, menite sa imprime un aer si mai nou exemplarului.
La interior, primul detaliu pe care-l vei observa va fi sistemul multimedia. Cea de-a saptea generatie Fiesta dispune acum de sistemul SYNC 3, sistem care reprezinta un salt urias fata de varianta anterioara. Se misca excelent, se acceseaza usor si ofera soferului toate informatiile dorite.
Exemplarul din test a beneficiat si de sistemul audio B&O Play(Bang & Olufsen). Se aude foarte bine si merita amintit ca un astfel de sistem audio premium se regasea pana acum doar la clasele superioare.
Spatiul interior este optimizat la maxim, soferul isi va gasi pozitia dorita in cel mai scurt timp, iar inca 3 pasageri se vor simti bine, chiar si la un drum mai lung. Portbagajul insumeaza 295 l.
Noul model se misca foarte bine, combinatia intre motorul Ecoboost, de 100 de caluti si cutia automata cu sase rapoarte este clar un loz castigator. Directia precisa, chiar grea te ajuta sa te bucuri de un condus usor sportiv, un dozaj aproape perfect intre functionalitate si dinamicitate.
Motorul Ecoboost 1.0 l si 100 cp este cel indragit de toata lumea, calitatile sale fiind recunoscute prin premiul Motorul Anului International, implicit o alegere foarte buna pentru un exemplar din clasa mica. Cuplul de 170 Nm este bine dozat si-ti este alaturi la nevoie.
Mi-a placut cutia automata, este placuta la condusul urban si este ascultatoare la cel extra urban. Vitezele se schimba liniar, destul de rapid si te ajuta chiar si cand ai pofta de un condus mai sportiv. O recomand cu cea mai mare caldura!
Noul Ford Fiesta pleaca de la 12,400 euro(TVA inclus) in varianta cu cinci usi si motor de 1,1 l(70 cp) si poate ajunge la 17,469 euro(TVA inclus) cu motor 1.0 Ecoboost(100 cp).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook