Domeniul auto este unul dintre cele mai vaste si mai fascinante teritorii, este in continua dezvoltare, iar fiecare producator incearca sa aduca pe piata retete de succes.
In aceeasi situatie se afla si cei de la Peugeot care-si doresc sa traga lozul castigator odata cu introducerea celui mai nou “crossover de oras”.
Exterior
Exteriorul noului 2008 este unul dintre elementele care mi-au placut cel mai mult. Cu ale sale linii curbe, jucause pe alocuri, cei de la Peugeot doresc sa atraga cat mai multi clienti si sa-i convinga ca nou nascutul francez este exact ceia ce cauta.
Combinatia intre elementele cromate, praguri, bare transversale, capacele oglinzilor si liniile caroseriei par sa fie o reteta bine gandita. 2008 nu socheaza ochiul privitorului, dar starneste admiratia sa, prin eleganta si robustetea emanata.
Noul 2008 este construit pe aceeasi platforma ca si fratele mai mic 208, dar spre deosebire de acesta este vizibil mai mare si mai impunator.
Gurile rele vor spune ca este un simplu 2008 umflat cu pompa si aruncat in lupta acerba inceputa de Nissan Juke si Opel Mokka. Nimic nu poate fi mai fals. 2008 este un model nou, care imparte o serie de elemente cu fratele mai mic, dar care are propria personalitate.
Mi-au placut farurile, acum mai indraznete si dotate cu lumini de zi, de tip LED. La fel si stopurile spate, sunt dinamice, conturul acestora intrand in spatiul aripilor laterale.
Interior
Odata ce apuci sa descoperi interiorul lui 2008, fie o sa-ti placa, fie o sa-l consideri plictisitor.
Cei de la Peugeot au profitat din plin de succesul lui 208 si au imprumutat o serie de elemente de la fratele mai mic. Astfel cadranele de bord, cat si volanul sunt aceleasi regasite la 208.
Mi-a placut pozitia la volan, dar nu m-am putut obisnui cu felul in care esti nevoit sa privesti cadranele din fata volanului. La origini acestea au fost gandite sa fie privite si folosite prin interiorul volanului. Sub nici o forma nu am reusit sa ma pozitionez in asa fel incat sa le pot privi corect .
Din punct de vedere al dotarilor, noul 2008 se incadreaza in clasa si beneficieaza de senzori de parcare, ploaie si lumini, climatronic pe 2 zone, cat si un sistem multimedia cu touchscreen. De amintit este faptul ca in versiunea de top nu puteti opta pentru navigatie. Acest detaliu probabil ca va fi remediat pe viitor.
Calitatea materialelor este buna, plasticele regasite la interior fiind placute in momentul atingerii, iar senzatia de “ieftin” este eliminata. Nu am inteles de ce nu mai exista manere de sprijin deasupra geamurilor, atat pentru pasagerul fata cat si pentru cei din spate, elemente carora le-am dus lipsa in timpul testului.
Iluminarea plafonului si implicit a habitaclului, este regasita la dotarile de top, acest element fiind nou introdus in gama.
Spatiul pentru pasagerii din spate este bun, generos as putea spune, dar nu iese din tiparele clasei. In schimb portbagajul, cu ai sai 360 l este bine dimensionat, singurul care reuseste sa-l intreaga fiind Renault Captur.
Performante
Modelul din test a fost animat de un motor diesel, 1.6 e-HDI, cu ai sai super cunoscuti, 92 cp. Cuplul motor este de 230 Nm si mi s-a parut suficient pentru o familie numeroasa si bagaje.
Peugeot 2008 nu este un sportiv este mai degraba un majordom care reuseste sa-si indeplineasca atributiile intr-un mod discret, nelasand nici o clipa impresia ca va ceda sau ca-si va dezamagi stapanul.
Pe versiunea testata am avut o cutie manuala, cu 5 rapoarte, etajate larg, special gandite sa nu oboseasca sau sa incomodeze soferul. Se poate opta pentru o cutie robotizata, cu 6 rapoarte, aceasi pe care am testat-o pe 3008.
2008 nu poate fi configurat cu tractiune integrala, dar toti cei care il vor alege se vor putea baza pe al sau Grip Control. Grip Control poate fi accesat in orice moment prin selectarea unuia dintre modurile: zapada, off-road, nisip, esp off. Acesta optimizeaza felul in care rotile fata lucreaza, reusind astfel sa transmita puterea catre cea cu aderanta cea mai buna.
Confortul in timpul rularii este bun, suspensiile fiind setate pentru confort si mai putin pentru abordarea curbelor in forta. Insonorizarea habitaclului este placuta, motorul facandu-si prezenta la viteze de peste 120 km/h.
Avand o garda inalta, noul 2008 poate accesa o serie de trasee mai dificile, usor muntoase, dar nu trebuie uitat ca avem de a face cu un autoturism cu tractiune doar pe puntea fata.
In test, 2008 a reusit un consum de 5.9 l, in conditii de rulare atat urban cat si extra-urban.
Pret
Pretul de baza pentru 2008 este de 13.421 euro (TVA inclus), iar modelul testat costa 19.933 euro(TVA inclus).
Noul 2008 este o varianta atractiva pentru cei care doresc un autoturism de oras, incapator, dar care poate face cu brio si unui drum de munte alaturi de cei dragi
AutoSpot apreciaza:
+ Consum in test
+ Aspect exterior
+ Garda la sol
AutoSpot nu apreciaza:
- Pozitionare volan + cadrane
- Pret
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook