Cu totii stim ca francezii sunt un popor aparte, un popor unic prin traditii, excentricitati, cat si prin abordarea oricarui domeniu.
Implicit, atunci cand se ajunge la subiectul auto, francezul vrea sa fie cu mot, vrea sa iasa in evidenta si sa-i fie recunoscute meritele.
Nu mare ne-a fost surpriza cand am vazut noul model al celor de la Peugeot, un exemplar pe care inca nu reusim sa-l incadram in totalitate intr-o clasa, dar care a reusit sa ne intrige.
In randurile ce urmeaza incercam sa vedem daca ceea ce stiam despre francezi se confirma, iar noul 3008 Hybrid4 este cu adevarat o inovatie in domeniul auto sau de ce nu, o reteta de success
Exterior
Primul cuvant care mi-a venit in minte atunci cand l-am vazut, a fost “robust”. Iti aduci aminte de un model 308 care parca a luat un pumn de steroizi si acum este mai mare, mai inalt si mai lung.
Reteta de succes folosita la fratele mai firav, a fost pastrata, iar liniile caroseriei sunt asemanatoare.
Privit in ansamblu, noul model inspira eleganta, complicata am spune, dar care atrage privitorul si-l face curios.
Farurile iti fac cu ochiul prin intermediul ledurilor placut integrate si chiar daca sunt elemente folosite de majoritatea producatorilor, trebuie sa recunoastem ca arata foarte bine.
Daca ne uitam mai atenti la partea posterioara, observam in stanga, langa stopuri, inscriptia HYbrid4, aceasta facandu-si simtita prezenta si sub oglinzile laterale.
Noul hybrid diesel a dorit sa se faca cunoscut intr-un mod discret, producatorul francez lasand doar cateva elemente de-a lungul caroseriei care tradeaza ceea ce gasim sub capota.
Interior
Deschidem usa si primul element care ne sare in campul vizual este pragul. Acesta poarta inscriptia HYbrid4, amintindu-ne inca o data ca ne aflam in preajma unui 3008 special. In habitaclu elementele componente sunt identice cu cele regasite pe modelul de serie, cel fara propulsie hybrida si fara sistem 4x4.
Spatiul este mare, imens as putea spune, fiind locul ideal de calatorie pentru o familie numeroasa alaturi de al lor catel. Acest detaliu este sustinut de trapa panoramica, care ofera senzatia unei incinte cu adevarat imense.
Pozitia la volan este placuta, usor inalta, astfel soferul putand observa in permanenta colturile frontale. Ca un minus as aminti, sezutul, care mi s-a parut prea scurt, usor deranjant la parcurgerea unor drumuri mai lungi.
Avem la dispozitie o plansa de bord high-tech, plina de butoane, unele mai folositoare ca altele, carora li se alatura un head-up display. Este nevoie de ceva timp pentru acomodare, soferul simtind ca are deaface cu prea multe butoane intr-un spatiu relativ restrans.
Volanul este mare, gros, asa cum ii sade bine unei masini de familie, unui autoturism care se vrea practic si nu sportiv.
Plasticul regasit la interior este placut la atingere, inspira durabilitate si calitate. Vechiul turometru a fost inlocuit cu un indicator de putere, astfel soferul stiind in permanenta cand masina ruleaza pe modul eco sau consuma motorina.
Sistemul de navigatie, poate permuta si afiseaza starea bateriilor, modul in care ruleaza autoturismul cat si comenzile pentru sistemul audio.
Performante
Primul Hybrid diesel al celor de la Peugeot este miscat de un motor pe motorina de 2 l si 163 cp, la care s-a adaugat unul hybrid ce furnizeaza 37 cp.
Partea interesanta vine desigur de la motorul electric, care pune la dispozitia soferului un cuplu de 200 Nm. Impreuna cu cel diesel, 3008 HYbrid4 ofera un imens cuplu motor de 500 Nm.
Cele doua motoare sunt acompaniate de o cutie robotizata, nu automata, cu 6 rapoarte. Schimbarea treptelor are loc incet, cateodata prea incet, cu anumite sacadari, dar acest aspect suntem convinsi ca nu va deranja un parinte ce-si duce la scoala copii sau parcurge un lung drum spre mare.
Cu o greutate de 1635 kg, hybridul celor de la Peugeot atinge 100 km/h in 9,2 secunde. Sunt cifre decente pentru un autoturism de familie cu o greutate considerabila.
Ajungand la consum, in mediul urban, am obtinut 6.9 l, iar atunci cand inculpatul a fost scos la drum intins, 5.6 l au fost cifrele indicate.
Tinuta de drum este buna, nimic iesit din comun, dar placuta pentru un exemplar de talia lui 3008 HYbrid4.
Motorul hybrid este oferit pe axa spate, iar impreuna cu sistemul 4x4 ofera confortul unei rularii pe orice fel de suprafata.
Pret
Cine doreste sa achizitioneze un 3008 HYbrid4, trebuie sa se astepte la tehnologie de ultima ora, dar si la preturi pe masura. Modelul testat costa 39.365 euro cu TVA.
Peugeot 3008 HYbrid4 este un deschizator de drumuri pentru producatorul francez , este un exemplar competitiv, dar care va trebui sa-si dovedeasca calitatile si avantajele intr-o clasa unde cumparatorii sunt atat de pretentiosi.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Spatiu interior
+ Tehnologia de ultima ora
+ Trapa
AutoSpot nu apreciaza:
- Antifonarea interioara
- Pret piperat
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook