A fost un weekend lung si interesant. Am petrecut ziua nationala a Romaniei, ne-am bucurat ca suntem romani, ne-am imbarbatat si am sperat ca urmeaza sa traim timpuri mai bune, dar mai mult ca orice ne-am bucurat de prima zapada sanatoasa din aceasta iarna.
Iarna si-a intrat in drepturi exact pe 1 decembrie, Bucurestiul si intreaga tara au fost acoperite cu un strat gros de “alb”, iar voi, cititorii nostri va asteptati sa va povestesc despre un SUV pe care l-am putut testa pe o asa vreme. Lucrurile nu au stat chiar asa, zilele trecute avand ocazia sa testez ceva mai elegant si mai rafinat ca un SUV.
Ziua nationala a Romaniei, m-a prins la volanul unui Peugeot 508, mai exact ultimul facelift pe care francezul l-a suferit, fiind acum pregatit mai mult ca oricand sa dea piept cu noul Ford Mondeo sau chiar cu noul Volkswagen Passat.
Faceliftul adus lui 508 este ca o adiere proaspata de vant, este ca o raza de soare care-ti dezmiarda fata si te face sa zambesti. Designul modelului de clasa medie este acum mai frumos, mai echilibrat si mai modern ca niciodata. Poate cea mai frumoasa partea a lui 508 este partea frontala. Aici regasim luminile de zi cu LED, noile faruri cu aceasi tehnologie, cat si grila frontala, restilizata si incadrata perfect in chipul noului model.
Stopurile au fost si ele usor restilizate, dar un detaliu care mi-a atras atentia au fost insertile cromate din partea posterioara a spoilerului. Acestea au fost asezate exact invers fatade pozitionarea luminilor de zi, creeand astfel o simetrie ciudata, dar interesanta.
La fel ca si concurenta, Peugeot tinde spre gamele premium, doreste sa ofere calitate, fiabilitate si mai mult decat atat, doreste sa castige clienti de la celelalte branduri. Un pas in aceasta directie a fost facut atunci cand au imbunatatit interiorul lui 508.
Majoritatea materialelor folosite sunt de o calitate foarte buna, iar acele mici “locsoare”, cum ar fi plasticul de la manerele usilor, pot fi trecute cu vederea si propietarul sau pasagerii se pot bucura cu adevarat de habitaclul noului model.
Francezii s-au bazat pe o reteta simpla, un interior placut ordonat, o ergonomie simplista a butoanelor, a comenzilor, iar acest lucru mi-a placut inca din primele momente in care am pasit in 508. Cadranele de bord sunt placut evidentiate, orice detaliu este usor lizibil, iar fiecare comanda este la indemana. Totusi, mi-ar fi placut ca butonul care activeaza sau dezactiveaza functia Start/Stop(ECO Off) sa nu fie ascuns in partea stanga a volanului, intr-un loc ce ar fi putut servi foarte bine ca spatiu de depozitare. In rest, francezul a fost cel mai bun prieten de ziua Romaniei.
Pozitia la volan este placuta, mi-as fi dorit ca reglajul pe inaltime al scaunului sa fie mai amplu, dar sa nu uitam ca am 1.93m si nu sunt tocmai un etalon la acest capitol. Imbinarea de piele cu textil mi se pare ideala, iar incalzirea in scaune si-a facut perfect treaba, in conditiile in care temperatura exterioara nu a trecut de 0 grade.
Spatiul pentru pasageri este bun, poate nu atat de incapator ca in noul Mondeo(testul in curand pe www.autospot.ro), dar doi adulti vor calatori confortabil atat in oras cat si la drum lung.
Pe echiparea Allure am beneficiat de airbag frontal pentru sofer + pasager, airbag-uri laterale fata + airbag-uri cortina, ESP + Hill assist cu detector presiune pneuri, clima automata bi-zona, scaune fata incalzite, volan multifunctional imbracat in piele, asistenta la parcare spate, Bluetooth, ecran tactil, faruri si stergatoare automate, cruise control, proiectoare ceata cu LED, sistem multimedia cu touchscreen si MP3, navigatie, sistem acces/pornire fara cheie. In plus modelul testat a avut in echipare faruri full LED + comutare automata la faza de drum(Smartbeam – 1222 euro cu TVA), asistenta la parcare fata + iluminare zona de access +detector unghi mort + camera pentru mers inapoi(716 euro cu TVA) si scaune fata cu reglaj electric+ reglaj sezut scaun sofer/pasager.
Chiar daca afara a nins, zapada a acoperit strazile, iar traficul a fost ingreunat, 508 s-a descurcat de minune. M-am bucurat de un motor diesel, 2.0 HDi si 180 cp. Da, exact 180 cp si un cuplu motor maxim de 400 Nm. Iar daca aceste detalii nu v-au convins, va spun ca vestile bune au continuat cu o cutie automata cu sase rapoarte.
Asupra cutiei automate as dori sa mai poposesc, deoarece aceasta mi-a facut viata mai usoara la volanul lui 508. Treptele sunt schimbate placut, demarajul este liniar, iar cuplul motor este simtit inca de la prima apasare. Este utila atat in traficul aglomerat din oras cat si la drum lung, acolo unde daca vrei sa te joci, poti schimba trepetele cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Cu un sprint de 8,5 secunde pana la 100 km/h, Peugeot 508 este sprinten, iar combinatia motor/cutie/cuplu este cu adevarat placuta.
Consumul mixt s-a oprit la valoarea de 8%, in conditiile unei exploatari preponderent urbane in conditii de iarna si carosabil inzapezit.
Sentimentul total pe care Peugeot 508 ti-l transmite este unul cu adevarat imbucurator. Directia este placuta, grea la viteze mici, dar bine setata atunci cand vitezometrul arata numere mai mari.
Soferul se simte bine la volanul lui 508, are o vizibilitate buna, izolarea fonica este peste medie, iar francezul reuseste sa te scoata cam din orice situatie in care te-ai afla, daca-l conduci responsabil.
Peugeot 508 in echiparea de azi poate fi al dumneavoastra pentru 33.281 euro cu TVA. Un pret corect, daca ne gandim la toare dotarile si tehnologia pe care noul model la inglobeaza. Peugeot 508 facelift m-a suprins placut si deabia astept sa-l vad cum se va comporta intr-un comparativ direct cu rivalii din clasa.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook