Dupa ce in urma cu cateva saptamani am participat la o lansare speciala a noului Peugeot 2008, acum a venit randul sa conducem si sa vedem de ce este in stare, concurentul direct pregatit de cei de la Renault pentru a fi aruncat in lupa pentru suprematia cross-overelor.
Exterior
Laurens van den Acker, designerul celor de la Renault a dorit sa se axeze pe o serie de linii atractive, detalii care-ti raman in minte si te fac sa-ti doresti un Captur. In primul rand culorile oferite pe aceasta gama sunt nuante speciale, menite sa atraga publicul tanar si nu numai. Apoi a continuat sa foloseasca o serie de elemente de succes regasite pe Clio, cum ar fi liniile farurilor si grija frontala imensa, dar a adaugat noi ingrediente pentru a diferentia cele doua exemplare.
Plafonul “pictat” in nuante diferite, are scopul de a atrage atat barbatii, dar in special femeile. Renaul Captur este un exemplar chic, este un autoturism modern, menit sa poata fi folosit in mediul urban, cat si extraurban.
Farurile alungite, mari, ii confera un aer placut, designul acestora ajutand la crearea senzatiei de “ mai mare”. Analizat din fata, Captur pare mai mare decat este in realitate, iar atunci cand posteriorul iti atrage atentia realizezi ca ai de-a face cu un “altfel de Renault”.
Inevitabil ne ducem cu gandul la un alt rival din clasa cross-overelor din segmentul B, nimeni altul decat Nissan Juke. Captur este mai cuminte ca acesta, arata mai pamantean, dar cu siguranta ca va frange la fel de multe inimi.
Interior
Interiorul este tipic si in trend cu noile tendinte de casa. Sunt elemente identice regasite pe Clio, acest detaliu fiind unul cat se poate de imbucurator.
Gasim aceeasi calitate de care ne-am bucurat atunci cand am condus fratele mai mic, dar si cateva elemente in premiera. De aceasta data, Captur nu beneficieaza de un torpedo clasic, ci pune la dispozitia pasagerilor un adevarat sertar. Mi-a placut spatiul imens pentru depozitare, cat si ideea in sine. Daca nu sunteti destul de suprinsi am sa continui prin a va povesti despre noile buzunare de pe spatarele scaunelor fata. De fapt, nu mai avem buzunare, ci o serie de elastice, menite sa te ajute in depozitarea diferitelor obiecte. Foarte interesant!
Bordul este colorat ca si la Clio, nuanta exterioara a caroseriei, regasindu-se si in interior, la conturul boxelor sau la culoarea
tapiteriei scaunelor.
Captur nu este un exemplar imens, ofera spatiu potrivit atat pentru pasagerii fata cat si pentru cei din spate. Mi-ar fi placut o cotiera pentru locurile din spate, pentru a usura timpul petrecut atunci cand se opteaza pentru o calatorie mai lunga.
Portbagajul este si el in limitele clasei, insumeaza 377l, dar la fel ca si torpedoul, ofera o supriza prin podeaua dubla.
Performante
Am avut la dispozitie o motorizare pe benzina, 1.2 Tce, care pune in pedala soferului, 120cp. Mi s-a parut o combinatie ideala intre performante si consum, prin acest motor cei de la Renault sperand sa mai stearga un pic din “dementa romaneasca” pentru diesel.
Motorul a fost cuplat la o cutie automata EDC, cu dublu ambreiaj, gandita sa rasfete soferul si in acelasi timp sa tina cu casa, cu un consum redus.
Consumul inregistrat intr-un Bucuresti arhiplin a fost de 8.1 l, iar atunci cand am reusit sa iesim in afara sa, cifrele indicate s-au stabilizat la valoarea de 6.4l.
Pozitia la volan este inalta, asa cum ii sade bine unui crossover, dar nu tocmai pe placul unui sofer de 1.93m. Directia este placuta usoara la viteze mici si pe loc, crescand gradat odata cu viteza. Sentimentul “de electric” este resimtit de sofer in momentul in care se fac anumite manevre mai bruste, dar nu este deranjant.
Referitor la siguranta pasagerilor, Captur a mostenit cele 5 stelute EuroNCAP. Regasim sistemele ABS, ESP si AFU, cat si o serie de airbaguri frontale si laterale. Asa cum ne-au obisnuit cei de la Renault, atunci cand discutam despre siguranta, Captur este la cote maxime.
Poate cel mai interesant detaliu regasit pe Captur este sistemul R-Link. Acesta integreaza navigatia cu indicatii in limba romana, dar mult mai atractiv este felul cum te poti “juca” cu R-Sound. Soferul poate selecta ca in locul sunetului motorului, sa se auda in boxe, de exemplu sunetului scos de un Renault Clio Cup. Desi pare pueril, atunci cand il veti folosi, o sa vedeti ca este mai amuzant si mai placut decat va asteptati.
Pret
Cel mai ieftin Captur poate fi achizitionat la pretul de 12.500 euro cu TVA. Varianta pe care am testat-o costa 18.500 euro cu TVA oferind gama completa de optionale.
Renault Captur este placut atat la exterior, cat si in momentul in care apuci sa-l conduci. Este o varianta interesanta propusa de Renault pentru timpurile si trandurile traite la ora actuala.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Cutia de viteze si etajarea treptelor
+ Sistemul R-Link
AutoSpot nu apreciaza:
- Lipsa cotierei pentru locurile din spate
- Directie artificiala uneori.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook