Am avut ocazia sa testam pentru cateva zile, vedeta celor de la Renault, nimeni altul decat nastrusnicul Clio.
Clio este unul dintre cele mai vandute modele ale renumitului producator, detaliu sustinut de succesul international de care a dat dovada. Este usor de verificat aceasta afirmatie, doar priviti in jurul vostru, in orice oras din Romania si ve-ti observa exemplare ale tuturor generatiilor Clio.
Modelul din test a luat nastere in urma conceptului prezentat la Salonul Auto de la Paris, in anul 2010. Cu modificari menite sa usureze viata propietarului, dar si a pasagerilor, Clio este poate cea mai interesanta varianta din clasa mica.
Unul dintre cele mai interesante detalii legate de gama Clio este acela ca putem combina o intreaga serie de elemente, culori si optiuni pentru a configura un model exact asa cum ni-l dorim.
Astazi am testat o varianta Sport,poate nu in adevaratul sens, prin motorizare si performante, ci prin aspect si “feeling”.
Jantele cromate, dar si insertile de crom regasite pe caroserie, te duc cu gandul la un model menit sa atraga privirile celor tineri. In varianta de astazi, Clio pare configurat de un tanar care-si doreste un exemplar modern, spatios, dar care sa nu-I faca gaura in buget. Chiar daca aspectul exterior te duce cu gandul spre o masina rapida si nervoasa, avem de-a face cu un motor economicos si o cutie automata EDC cu dublu ambreiaj.
Motorul de 1.5 l diesel si 90cp este ideal sa fie folosit in mediul urban, acolo unde te va ajuta sa te strecori prin nebunia cotidiana si sa pastrezi consumul in limite normale. Ajutat de cutia automata, un alt “must have” al inculpatului, Clio ne-a consumat 6 l intr-un regim mixt de utilizare.
Cutia este placuta in trafic, raspunde bine si prompt atata timp cat nu o bruschezi sau ai senzatia ca te afli la volanul unei masini de curse. Este alegerea noastra in defavoarea cutie manuale si va sfatuim sa o optati pentru ea.
Directia este un pic prea artificiala pentru gustul nostru, dar dupa cateva ore in spatele volanului te vei obisnui si vei aprecia usurinta cu care executa ordinele soferului.
Interiorul ne-a oferit scaune imbracate in piele si acelasi comenzi placute si intuitive cu care Renault ne-a obisnuit. Spatios si ergonomic, interiorul lui Clio te va face sa te simti bine si confortabil.
Renault Clio ramane unul dintre preferatii nostrii in clasa mica, iar cu un pret care incepe de la 10.700 euro cu TVA este un real pericol pentru concurenta.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook