Sunt fan si militez pentru cutiile automate. Fiecare producator in parte isi considera cutia automata a fii una dintre cele mai placate, fiabile si de ce nu economice de pe piata auto.
In randurile ce urmeaza am sa va povestesc despre un Renault Clio, asezonat cu o cutie automata cu dublu ambreiaj si un motor diesel.
Aspecul lui Clio ne este cunoscut de ceva vreme, francezii nu se desmint si-si pastreaza reteta atat pentru clasele mici cat si pentru clasele compacte. Clio este un model interesant, nu pot spune ca este cel mai frumos model din gama, dar are un aspect atractiv. Ceea ce-mi place in schimb este un Clio cu “optiunea” GTLine. Adica avem la exterior aproape aceasi infatisare ca a unui adevarat Clio RS.
Nu am sa zabovesc prea mult cu detalii despre exterior si am sa-mi indrept atentia spre performante si felul cum se simte inculpatul atat in mediul urban cat si in afara sa.
Motorul diesel de 1,5l iti va oferi 90 cp si un cuplu motor de 220NM. Este mai mult decat evident ca nu avem in test o masina sport. Clio se poate lauda cu un consum redus de combustibil, dar si cu un ajutor oferit soferului prin prisma cutiei automate.
In oras este un adevarat prieten, va schimba vitezele intr-un mod placut, iti va proteja nervii in blocajele interminabile si-ti va indica pe bord un consum mediu de 7,1. Directia este prietenoasa si ea, te va asculta cu smerenie, iar orice manevra ti se va parea o joaca de copil.
Suspensile sunt un pic prea ferme pentru denivelarile si gropile din capitala, dar dupa cateva drumuri te vei obisnui. Pozitia la volan te va ajuta si ea, scaunul soferului se poate regla imediat in cea mai optima varianta, indiferent de inaltimea celui aflat in spatele volanului.
De indata ce vei iesi in afara orasului vei fi placut surprins de felul in care Clio se comporta. Chiar daca nu este un “musculos”, modelul de azi se straduieste sa-ti indeplineasca aproape toate dorintele. Am inregistrat un consum extern de 6 l in conditiile in care am respectat limitarile impuse de lege.
Atata timp cat ii vei cunoaste limitele, te va scoate din depasiri cu fruntea sus, iar drumurile lungi ti se vor parea o placere. Acolo, pe sosele intinse sau pe drumuri virajate de munte vei simti avantajul unei suspensii mai rigide, Clio GTLine fiind incantat sa se avante “in lupta”.
Cutia EDC cu sase rapoarte si dublu ambreiaj va schimba vitezele aproape insesizabil, dar se va fastacii un pic atunci cand te vei simti un mic pilot de curse.
Carcotasii o sa observe zgomotul un pic prea accentuat la interior in timpul rularii. Poate ca francezii ar fi trebuit sa lucreze un pic mai atent la partea de antifonare, dar nu-l consider un minus major.
Renault Clio pleaca de la 10.200 euro(TVA inclus) si poate ajunge la 17.900 euro(TVA inclus) in varianta testata de noi.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook