Cu totii stim ca Renault este unul dintre cei mai cunoscuti producatori auto din lume, reusind de-a lungul istoriei sa-si faca un nume in industrie, atat prin design si tehnologie, dar cel mai mult prin motoarele create.
Francezilor le place sa fie “actualizati”, sunt inebuniti dupa ultimile tranduri, dupa ultimele “forme” in domeniu si incearca sa tina pasul, atat cat pot, cu ceea ce concurenta ofera.
In randurile de mai jos am sa incerc sa argumentez de ce cred ca noul Megane facelift este o varianta serioasa in clasa compactelor.
La finalul anului trecut, inculpatul din testul de azi a primit o serie de imbunatatiri estetice, poate nu cele mai evidente, dar binevenite in gama producatorului francez.
Exemplarul din test a avut in echipare pachetul GT. Acest detaliu se traduce printr-o dotare de top. Megane a capatat o noua bara fata, o capota restilizata si o sigla Renault marita, menita sa atrage atentia asupra partii frontale. Detaliile sunt sesizabile de catre un pasionat al marcii, dar destul de subtile pentru restul lumii.
Mi-au placut noile faruri cu fundal negru, frumos puse in antiteza cu albul caroseriei. Exemplarul de astazi este o prezenta discreta pe drumurile patriei si reuseste sa combine elemente sport, cu liniile clasice, elegante, oferind astfel un model indragit de o gama larga de clienti.
Interiorul iti atrage atentia inca din primele clipe, pachetul GT-line oferind o sumedenie de gadgeturi si elemente menite sa-ti faca viata usoara si frumoasa. Poate cel mai interesant dintre toate este sistemul multimedia R-Link, cel care are in compenenta ta navigatia, cd-playerul cu MP3 si Bluetooth.
In interiorului noului Megane atat soferul cat si pasagerii se vor simti bine, atat din punct de vedere al spatiului cat si din punct de vedere al ergonomiei . Accesul este facil atat pentru locurile din fata, dar si pentru pasagerii spate.
Soferul poate accesa usor toate comenzile, pozitia de condus este usor de gasit, iar vizibilitatea este buna. Mi-ar fi placut sa-mi pot lasa scaunul mai mult in jos, dar chiar si asa acest detaliu nu va deranja prea multe persoane.
Cum spuneam si mai sus, francezii ofera o gama buna de motoare, fie ca discutam despre propulsoare pe benzina sau diesel, clientul poate alege ce i se potriveste cel mai bine. Astazi am testat varianta pe benzina 1.2 Tce, in combinatie cu o cutie automata cu doua ambreiaje. Cutia EDC ajuta ca cei 130 de cp sa fie pusi pe asfalt si ne scuteste de stresul aglomeratiei urbane. Treptele de viteza sunt schimbate placut, atunci cand se opteaza pentru un condus normal, dar un pic cam lent atunci cand se conduce mai sportiv. Per total cutia celor de la Renault este placuta si potrivita cu aceasta motorizare.
Consumul in test a fost de 7,9 l in coditii mixte de exploatare si pot spune ca am fost multumit cu aceste valori.
Modelul de astazi poate fi al dumneavoastra pentru suma de 22.50o euro cu TVA. Asa cum am mai spus, aceasta este o echipare de top, altfel cel mai ieftin Megane cu transmisie automata costa 17.300 euro cu TVA.
Renault Megane facelift este un model placut, un model care are de infruntat adversari feroce in clasa compacta, dar care reuseste sa se mentina in partea de sus a clasamentului.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook