Dupa ce in urma cu cateva luni am condus noul Megane in varianta diesel, acum a venit timpul sa va prezint impresii la cald despre o varianta mult mai distractiva.
In randurile ce urmeaza am sa povestesc despre noul Megane GT, un exemplar cu totul si cu totul nou fata de generatia anterioara, in opinia mea un adevarat progres.
Ca un detaliu important amintesc ca Renault Megane GT TCe 205 EDC7 4Control este dezvoltat si creat cu ajutorul diviziei Renault Sport. Automat ne gandim la un exemplar sportiv, cu velitati “ajustate” fata de modelul de serie, un model menit pentru cei care-si doresc ceva in plus de la “Meganul lor”.
Ajuns la a patra generatie, Megane a crescut in dimensiuni, astfel avem un ecartament mai lat cu 47 mm pe fata si 39mm spate. Vizual noul Megane GT pare si este mai lat si mai stabil ca generatia anterioara.
Grila fata este unul din ingredientele de succes ale noului model. Farurile cu tehnologie LED au o forma agresiva, fiind frumos despartite de sigla si insemnul “GT”. Spatele nu se lasa nici el mai prejos si ne arata o serie de ornamente cromate, dar si o evacuare dubla, semn ca avem deaface cu ceva mai multa putere.
Interioriul este si el vazut ca un pas inainte. Noul Megane este construit pe platforma lui Talisman, astfel viitori propietari se vor bucura de mai mult spatiu dar si stabilitate. O serie de elemente, cum ar fi inscriptia “GT” de pe volan, pedalele cromate sau scaunele de tip scoica, ne amintesc din nou ca suntem la volanul unui exemplar sport.
Cum am mai spus-o, interiorul noului Megane este o declaratie clara a evolutiei brandului. Mi-a placut pozitia la volan, felul in care ramai nemiscat in frumoasele scaune sport, dar si feelingul resimtit in urma “contactului” cu volanul sport si ale sale padele.
Portbagajul masoara 384 l, potrivit pentru o compacta.
Ajungand la detaliile despre dinamica si modul in care te simti atunci cand conduci inculaptul de azi, tin sa incep cu noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Acum avem la dispozitie 7 trepte, care se succed muuult mai placut si rapid fata de cea veche(EDC). Treptele se schimba usor cu ajutorul padelelor de pe volan, astfel soferul putand pilota in deplina siguranta.
Fiind un model sport, avem o directie sport, tare si foarte placuta pe viraje. In plus regasim noul sistem 4control, care practic ajuta puntea spate sa vireze cu pana la 2,7 grade in sensul opus puntii fata. Pe variantele Megane obisnuite, sistemul actioneaza pentru viteze de pana la 60 km/h, iar in varianta GT de pana la 80 km/h. Virajele se vor putea lua mult mai rapid, iar drumurile intortocheate de munte vor fi o adevarat placere. Manevrabilitatea si feedbackul resimtit de catre sofer sunt atuuri mari ale noului model.
Directia este ascutita, precisa si parca te imbie sa accelerezi in fiecare viraj pe care-l intalnesti. Mi-a placut felul in care noul Megane GT te “imbraca” si modul in care te lasa sa-l controlezi.
Noul Megane GT pleaca de la 18.542 euro + TVA. Este o surpriza placuta din partea producatorului francez si este un model care m-a facut sa zambesc si sa mi-l doresc in garajul personal.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook