Ma aflu in fata unui moment dificil, nu atat prin actiune in sine ci prin grija de a nu omite, de a nu putea transmite in totalitate ceva ce si-a pus adanc amprenta pe sufletul si inima mea. Asa cum ati vazut mai sus, astazi am sa va povestesc despre una dintre cele mai interesante si provocatoare exemplare pe care am avut privilegiul sa le testez anul acesta.
Francezilor le-a placut intotdeauna sa fie cei mai buni, in top, sa se vorbeasca despre ei, sa fie apreciati, iar produsele lor sa fie recunoscute in intreaga lume pentru calitate si rafinament. Fara nici un fel de falsa modestie, Renault Megane RS 275 Trophy este genul acela de “produs” care te face sa exclami de bucurie, sa zambesti prosteste si sa-ti doresti unul.
Noul model este in trend cu noile linii de design, avand in plus cateva elemente care-ti aduc aminte ca nu ai de-a face cu orice Megane(de parca te-ar lasa sa uiti). Culoarea exterioara(Jaune Sirius) este prima care iti atrage privirea si-ti transmite catre creier mesajul clar ca este un “altfel de Megane”.
Cele mai importante modificari vin de la puterea motorului, care evident, ofera 275 cp, dar si de la cuplul motor, care a ajuns la 360 Nm.
O noua cireasa pe tort a fost adaugata cand francezii au montat evacuari din titanium Akrapovici, care iti incanta auzul si sufletul la fiecare apasare de pedala. Este greu sa conduci noul model fara ca evacuarea sa-si faca simtita prezenta, atat in exterior cat si in habitaclu. Acesta este unul dintre detaliile pe care le-am indragit imediat la inculpatul din testul de azi.
La fel ca la generatia anterioara, avem suspensia Cup, iar daca se doreste orice fel de modificare a sasiului, acesta poate fi setat manual. Exact, iti iei exemplarul, il ridici pe elevator, iar inainte de a intra cu el pe circuit, iti intaresti suspensile.
Asa cum l-am avut eu pe mana, mi s-a parut potrivit si bine echilibrat pentru a putea trai zi de zi cu el, dar si pentru a-l conduce in mod adecvat.
Continui firesc si va spun cate ceva despre directia modelului din test. De mult nu am mai vazut o directie atat de ascutita, precisa si grea pe un model hothatch. Dupa parerea mea este cea mai buna directie din clasa. Felul cum masina te asculta, usurinta cu care se inscrie pe curbe si modul cum ramane lipita de astfalt, sunt caracteristici pe care cu greu le poti asterne in scris.
Megane RS 275 Trophy sta atat de bine pe sosea si este aproape lipsit de orice urma de subvirare, incat in anumite momente ai senzatia ca este urnit din loc de o tractiune integrala.
Motorul turbo, de 2 l ti se va parea suficient, iar felul cum livreaza puterea, modul in care o poti abuza, la o apasare de pedala distanta, te vor face sa crezi ca dispui de mult mai multi cai putere. Cutia manuala cu 6 rapoarte este precisa, bine etajata si te lasa sa te bucuri de fiecare calut in parte. Francezii au facut o treaba a naibi de buna!
Sentimentul trait de sofer la volanul francezului este completat de acele scaune Recaro, perfect conturate si sculptate. Va trece multa vreme pana cand am sa uit acea dulce durere de spate si acea pozitie fixa, acea orgasmica sugrumare pe care am trait-o in decursul zilelor de test. Poate singurul minus pe care l-am resimtit a fost pozitia un pic prea inalta la volan, personal preferand sa fiu mai aproape de sol.
Nu stiu cat de important poate fi consumul la o asemenea felina, dar de dragul puristilor am sa va spun ca se poate obtine un consum mediu in jurul valorii de 11l. Ceea ce ofera Megane RS 275 Trophy in schimbul unor litri de benzina este mult peste ce poate fi exprimat in cateva randuri.
Daca v-am convins si sunteti dispusi sa luati acasa un asemenea exemplar, trebuie sa scoateti din buzunar 28.600 de euro (TVA inclus). Satisafactie garantata!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook