Atunci cand faci un lucru pentru prima oara, de cele mai multe ori ai emotii. Este in natura umana si indiferent de ce ar spune unii carcotasi, cu totii stim ca asa este. Fie ca urmeaza sa mergem pe bicicleta prima oara, fie ca invatam sa inotam si avem primul contact cu apa sau urmeaza sa dam examenul pentru obtinerea permisulu auto, simtim acei fluturi in stomac si devenim agitati. Exact asa m-am simtit atunci cand am aflat ca urmeaza sa conduc pentru prima oara o masina full electrica.
Asa cum v-ati dat seama din titlu, ma refer la modelul celor de la Renault, ZOE. Francezii sunt foarte mandri de acest model si sunt intru totul de accord.
Micutul model iti atrage privirea imediat ce-si face aparitia pe strazile orasului. Este format din forme fluide, placute si menite sa ajute la aerodinamicitatea inculpatului.
Odata urcat la volan, senzatia de “micut” iti este zdruncinata si-ti dai seama ca este chiar spatios. Chiar daca nu ai mai fost niciodata la volanul unui exemplar full electric te vei acomoda imediat.
Pentru mine, cel mai placut sentiment a fost acela al “linistii” motorului. Nici un sunet, nici o adiere, ca si cum nici nu ai fi pornit masina.
Odata ce ai cuplat in modul drive, ZOE se misca usor de pe loc si asteapta imboldul piciorului tau drept.
Cuplul instant datorat motorului electric este de-a dreptul delicios. Apesi pedala si instant esti usor impins in scaun si realizezi ca “traiesti” viitorul. Recunosc ca nu m-as supara daca de acum incolo as conduce numai masini electrice, cu diferite puteri. Oficial m-am indragostit de ZOE. As prefera sa ramana intre noi, nu vreau sa-mi fac nevasta geloasa, mai ales ca este vorba de un altfel de dragoste.
Concret, avem 65 kw(88 cp) si un cuplu motor instant de 220 Nm. Aceste cifre se transpun in realitate intr-o adevarata placere a condusului. Nu stiu daca mi-as dori o alta masina pentru traficul cotidian. Chiar daca are “numai” 88 de cai, ZOE este o adevarata fasneata. O poti conduce si o poti parca zile intregi, indiferent de cat de aglomerat va fi traficul. Garantat, nu vei obosi sau nu-ti vei pierde rabdarea!
Perioada in care bateria noului ZOE se incarca variaza intre 30 de minute si 9 ore. Durata de incarcare va depinde cel mai mult de tipul prizei folosite. Din pacate in Romania sunt extrem de putine.
Informatiile oficiale venite de la producatorul francez, ne arata ca ZOE poate parcurge 210 km in coditii optime, iar eu va spun ca am facut 150 de km in traficul nebun al Bucurestiului. Mi se pare aproape ideal, atata timp cat ramai doar in oras, iar seara ai o priza unde-l poti pune pe micut la incarcat.
ZOE este agil, fericit parca atunci cand este folosit in oras si este chiar dinamic pana la viteza de 100 km/h, daca-l vei scoate la drumuri mai lungi. Nu te lasa la nevoie, te ajuta atunci cand ai nevoie sa accelerezi brusc si este un adevarat prieten pe care te poti baza. Reamintim ca bateria se va descarca mult mai repede, daca vei deveni dependent de acele acceleratii instantanee.
Interiorul este futurist, simplu, placut si compus din materiale de buna calitate. Nu-mi aduc aminte sa ma fi deranjat ceva la habitaclu. Spatiile de depozitare sunt la locul lor, iar spatiul pentru pasagerii spate este decent.
ZOE in varianta testata, ZEN, adica cu tot ce se poate de pe lista de optionale, costa 22.000 euro (TVA inclus).
Cea mai ieftina varianta disponibila costa 20.900 euro(TVA inclus).
Mi-a placut ZOE pentru felul in care se comporta in trafic, pentru faptul ca nu polueaza absolut deloc, cat si pentru usurinta cu care te obisnuiesti cu ea. Este Romania pregatita pentru astfel de autoturisme? Numai timpul ne va raspunde la aceasta intrebare.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook