Inca din 1998, anul cand primul Leon si-a facut aparitia pe piata, acesta a fost perceput pe buna dreptate ca un exemplar special. Aparte, atat prin designul sau cat si prin faptul ca era o varianta pentru VW Golf, o varianta pentru cei care doreau sa iasa din anonimat.
Asa cum era de asteptat, noul Leon este construit pe aceeasi platforma ca a noului Golf, alegere in urma careia se asteapta o crestere simtitoare a numarului de unitati vandute.
Exterior
Daca cu ocazia altor teste am fost placut surprins de interior, performante sau alte aspecte, astazi cu siguranta ca aceasta sectiunea ma fascineaza cel mai mult. Sa nu fiu inteles gresit, noul Leon este mult peste medie la toate capitolele mai sus amintite, dar cand privim aspectul exterior, nimic altceva nu poate fi mai captivant.
Exteriorul a fost schimbat in totalitate. Seat a renuntat la formele rotunjite ale caroseriei si a optat pentru linii drepte, ascutite, intersectii de linii drepte, care evidentieaza clar, aerul dinamic al noului Leon.
Pentru mine, cele mai puternice si pragmatice elemente sunt noile faruri cu LED. Au un aspect atat de agresiv si arata atat de bine pe aceasta caroserie, incat nu-mi inchipui un astfel de exemplar fara ele(1305 euro cu TVA). Aceste faruri cu siguranta ca o sa faca istorie si o data privite, nu vor fi uitate atat de usor.
Sportivitatea si dinamismul noului Leon sunt emanate prin fiecare linie a caroseriei, prin fiecare imbinare cat si prin stopurile spate. Acestea la fel ca si farurile, beneficieaza de tehnologia LED.
Jantele de 18 toli optionale, au accentuat si mai mult vivacitatea si dinamismul exemplarului.
Un alt detaliu in care era cat pe ce sa ma tai, sunt oglinzile laterale.
Acestea sunt atat de ascutite si de frumoase incat ai spune ca provin de la un adevarat supercar.
Nu pot sa trec mai departe fara sa amintesc manerele usilor din spate, fata de modelul vechi, cand erau pozitionate sus in chederul geamului, acum au fost montate direct pe portiere. Imi place acest aspect si consider ca utilitatea lor a fost mult imbunatatita.
Pentru a evidentia echiparea modelului testat, regasim sigla FR, atat pe grila fata cat si pe portbagaj. Pentru moment, echiparea FR este cea mai sportiva din gama Leon.
Interior
La fel ca si la exterior, detaliile interiorului au fost schimbate in totalitate. Prima impresie nu este atat de puternica, interiorul noului Leon fiind destul de cuminte, punandu-se mai mult accentul pe utilitate decat pe inovatie.
Fiind vorba despre un exemplar FR, gasim la interior scaunele sport, cu o sustinere laterala foarte buna, dar care reusesc sa nu sacrifice confortul atunci cand se opteaza pentru distante lungi.
Sigla FR troneaza in partea de jos a volanului, amintindu-ti ca te afli la bordul unui exemplar sport. Daca ne uitam mai atent observam cusaturile de culoarea rosie atat pe volan cat si pe tapiterie.
Plansa de bord este curbata spre sofer, amanunt care ne sustine afirmatia cum ca noul Leon este o masina cu radacini sportive. Interiorul este ergonomic, fiecare comanda sau buton fiind puse exact unde trebuie, reusind sa eficientizeze la maxim spatiul.
Cum banuiam, o serie de elemente, ca sistemul multimedia, semnalizatoarele sau sistemul de climatizare au fost imprumutate de la Golf. Acestea sunt binevenite, deoarece inspira calitate si fiabilitate.
Cadranele bordului au fost si ele reconfigurate, acum fiind si ele asemanatoare cu cele de pe Golf.
Plasticul folosit este de calitatea buna, nimic iesit din comun, dar totusi placut la atingere.
Spatiul interior este bun, suficient pentru 4 persoane cu inaltimi medii, acestea putand sa-si transporte bagajele intr-un portbagaj care insumeaza 380 litri.
Performante
Leon FR a fost echipat cu un motor TSI de 1.4 cmc, cu 122 cp, care a livrat un cuplu motor de 200 Nm. Reprizele sunt satisfacatare, suprinzatoare uneori pentru un motor atat de mic.
Daca este turat pana sus, in jurul valorii de 6500 rpm, noul Leon FR satisface cu brio nevoia de sportivitate a soferului, atat prin rapiditate dar si prin sunetul evacuarii.
Beneficiind de suspensii sport, Leon FR are o stabilitatea foarte buna atunci cand este condus la limita, iar subvirarea intervine destul de tarziu.
Motorul a fost cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte, scurte, acestea ajutand si indemnand la un condus dinamic. In test, exploatat doar in oras, Leon a inregistrat un consum de 8,5 l. Folosit in regim normal, fara a exagera cu urcarea in ture, noul Leon poate inregistra valori de 6,5-7 l.
Pret
In echiparea testata, Leon FR, costa 21.140 euro cu TVA. Daca renuntati la jantele de 18 toli si va multumiti cu cele standard de 17, lasati deoparte suspensia sport si culoarea Nevada White, pretul este de 17.700 euro cu TVA.
Acestea fiind spuse, declar cu tarie ca noul Leon este unul dintre cele mai frumoase exemplare ale clasei compacte, iar cei de la Seat au creat un model de exceptie. Daca nu va intereseaza atat de mult deprecierea comparativ cu un Golf si doriti sa conduceti un exemplar special, va sfatuim sa-l achizitionati fara nici un fel de retinere.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Farurile si stopurile cu tehnologie LEd
+ Echiparea FR
AutoSpot nu apreciaza:
- Interior prea "cuminte"
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook