In urma cu ceva vreme, mai exact in urma cu 5 ani de zile, noi cei de la AutoSpot, am avut ocazia sa testam modelul celor de la Toyota, noul Auris. Imi aduc aminte ca ne-a placut si ne-a surprins prin spatiul interior, tinuta de drum si nu in ultimul rand prin calitatea elementelor interioare.
Acum, in 2013, avem placerea sa va prezentam noile pareri legate de ultima generatie Auris, abia aparuta in oferta celor de la Toyota Romania.
Exterior
Cea mai evidenta schimbare, radicala chiar, este aspectul exterior. Acesta a trecut de la elemente rotunjite, la unghiuri ascutite, mult mai aerodinamice si cu o oarecare tenta sportiva in comparatie cu raposatul exemplar.
Noul model a crescut in lungime cu 3 cm fata de cel anterior, detaliu care ii confera un spatiu interior marit, cat si un portbagaj mai lung cu 50mm, pentru a facilita accesul si incarcarea acestuia.
Aspectul proaspat, cat si linile taioase ale noului Auris, tradeaza de aceasta data dinamism si sportivitate. Partea frontala, cu o capota alungita si un coeficient dinamic redus, ne amintesc imediat de gama premium a brand-ului, Lexus.
Un aspect cel putin ciudat este acela ca in echiparea testata, Luna, nu se poate opta pentru un set de jante. O astfel de optiune ar fi schimbat si mai mult noul look al lui Auris.
Interior
La interior, Toyota a continuat trend-ul schimbarilor si a incercat sa alinieze calitatea si feelingul elementelor, la concurenta din ce in ce mai dificila. La acest capitol este loc de imbunatatiri. Interiorul noului Auris este un real succes comparativ cu generatia interioara, dar nu este inca la fel de placut ca la al sau concurent direct, Golf VII.
Pozitia la volan cat si butoanele consolei centrale sunt usor de accesat. Plasticul folosit este placut la atingere, dar tradeaza pe alocuri aerul regasit in Yaris. Ne-am fi asteptat sa uitam de fratiorul mai mic si sa gasim ceva cu totul nou.
Cuvantul de ordine in interiorul noului Auris este ergonomia. Te obisnuiesti usor cu interiorul si odata plecat la drum, vei putea accesa foarte usor fiecare comanda.
Spatiul pentru pasagerii din spate este suficient, problemele aparand atunci cand acestia vor depasi 1,80 m.
Portbagajul are 360 de litri si este suficient pentru a inghitii bagaje pentru 4 pasageri.
Performante
La acest capitol principalul element care ne-a placut a fost cutia de viteze CVT Multidrive cu 6 rapoarte.Se conduce extraordinar de usor si schimba vitezele intr-un mod foarte placut. O recomandam din toata inima si suntem in stare sa garantam ca , o data condusa nu o sa mai doriti sa va intoarceti la o cutie manuala.
Motorul este unul de 1600 cmc, 132 de cp, benzina. Consumul inregistrat in test a fost de 6,7l, preponderent extraurban. Puterea masinii este potrivita, depasirile putand fi facute in siguranta, iar resursele de care a dat dovada ni s-au parut suficiente atat pentru o utilizare urbana cat si extraurbana.
Pret
Modelul testat costa 19.591 euro cu TVA sau 18.128 euro cu TVA prin cadrul programului special de reducere pentru lansare, OPTIMO. Printre dotari am remarcat sistemul multimedia Toyota Touch, care raspunde bine la comenzi si inlesneste viata soferului.
Toyota reuseste prin noul Auris sa faca un pas important in dezvoltarea si schimbarea gamei.
Noul Auris este o varianta de luat in seama atunci cand sunteti in cautarea unei compacte pentru familie sau atunci cand v-ati saturat sa fiti alaturi de “toti acei nemti” si doriti putina calitatea japoneza.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Cutia de viteze CVT Multidrive
+ Aspectul exterior
+ Motor silentios
+ Toyota Touch
AutoSpot nu apreciaza:
- Plasticul interior
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook