Fiind cel mai fiabil producator auto din lumea, Toyota ofera sentimente pe care nici un alt brand nu a reusit sa le transmita soferului. Poate ca nu sunt cele mai frumoase autoturisme sau cele mai dramatice modele, dar exemplarele oferite de producatorul japonez te satisfac de fiecare data cand conduci unul.
Dupa ce in urma cu 2 luni am participat la lansarea oficiala a noi generatii Corolla, acum am placerea sa va impartasesc concluziile trase dupa cateva zile la volanul celui mai vandut exemplar din istorie.
Exterior
Ca orice mare producator auto, Toyota isi iubeste clientii. Se doreste ca numarul lor sa creasca, iar cei care sunt deja dedicati brandului sa fie din ce in ce mai satisfacuti de noile tranduri si noile linii de design oferite.
Toyota Corolla nu face exceptie de la regula si a fost creata mai agresiva, mai frumoasa si mai incapatoare ca niciodata. Cea de-a unsprezecea generatie a modelului se inscrie in aceasta linie de dezvoltare, mostenind 47 de ani de inovatie si raspunzand celor mai inalte exigente printr-un design extraordinar, atat la interior cat si la exterior, mai mult spatiu si confort.
Cel mai mare progres a fost realizat la exterior, acolo unde Corolla este mai agresiva, mai frumoasa si mai placuta privirii, fata de modelul anterior. Combinatia intre linii drepte si cele fluide este evidentiata atat la faruri cat si la spoilerul frontal. Imi place si mi se pare cu adevarat atractiva!
Acum, Corolla isi indreapta atentia si catre publicul mai tanar. Cu noile trasaturi, modelul japonez poate fi considerat mai mult decat o simpla masina de familie. Aerul proaspat si modern se potriveste perfect cu dorintele unor clienti tineri.
Spatele, la fel ca si partea frontala abuzeaza de combinatii intre elemente fluide si unghiuri ascutite. Stopurile sunt in concordanta cu farurile si-si continua forma in lateral pe aripi.
Interior
Interiorul a fost si el schimbat. Nu atat de mult cum ne-am fi dorit si mult mai putin ca exteriorul. Regasim elemente care au facut istorie in gama si au adus apreciere brandului, dar cum am spus, par din alte timpuri.
Materialele regasite la interior sunt bune, sunt placute la atingere si inspira fiabilitate. Dupa o perioada de acomodare senzatia de interior deposit de vreme dispare si incepi sa apreciezi pozitionarea fiecarui buton si usurinta cu care poti ajunge la comenzile necesare.
Cadranele de bord si indicatoarele sunt usor lizibile, dar mi-ar fi placut sa fie mai moderne, mai aproape de generatia Y. Modelul testat a fost in echipare Luna, aceasta oferind climatizarea automată pe două zone, volan imbracat in piele cu butoane pentru comenzi, geamuri electrice spate cat si cotiera pentru pasagerii din spate. Pentru partea de multimedia regasim in aceasi echipare, sistemul Toyota Touch 2 cu bluetooth si camera video pentru mersul cu spatele.
Spatiul interior este generos. Atat soferul cat si pasagerii se bucura de spatiu peste medie la genunchi cat si la cap. Am fost placut impresionat de confortul oferit atunci cand se opteaza pentru o calatorie mai lunga. Pozitia soferului este buna, usor reglabila si gandita in asa fel ca fiecare extremitate a caroseriei sa fie sub control.
Portbagajul este peste media din clasa si insumeaza 457 l.
Performante
Varianta testata mi-a oferit un motor pe benzina, 1600 cmc si 132 cp. Vestea buna vine din partea cutiei automate cu variatie continua CVT, care transforma noua Corolla intr-una dintre cele mai placute autoturisme pe care le-am condus in acest an. Vitezele sunt schimbate aproape insesizabil, iar dozarea puterii oferite este perfect calculata la fiecare apasare de pedala.
Suspensiile sunt setate pentru confort. Pe drumurile patriei denivelarile au fost absorbite cu brio, iar zgomotul exterior a patruns in cantitati mici in habitaclu.
Pentru cei care vor sa abordeze un condus mai sportiv, exista butonul Sport, care va ascutii raspunsul acceleratiei si va intarii directia. Ajungand la acest detaliu, directia este usoara la viteze mici si devine grea pe masura ce viteza creste.
Motorul nu este unul spectaculos, este corect pentru capacitatea sa, dar acceleratiile nu sunt nici pe departe spectaculoase. Te va scoate dintr-o depasire cu fruntea sus, dar nu te ajuta foarte multe daca te bate gandul sa bati vreun record intre doua semafoare. Intr-o exploatare obisnuita ruliu este inexistent, dar daca se exagereaza cu pedala de acceleratie acesta va aparea, alaturi de o usoara subvirare.
Consumul este unul decent, intr-un oras aglomerat am reusit sa scot un 8,2 l , iar atunci cand am iesit in mediu extraurban, noul model a indicat 6.7 l.
Pret
Preturile noului model pleaca de la 13.500 euro(TVA inclus) pentru varianta 1.33 L Dual VVT-i(99 cp) si ajung la 23.250 euro(TVA inclus) pentru 1.4 L D-4D DPF(90 cp).
Modelul condus astazi, cu echiparea Luna, costa 22.000 euro(TVA inclus).
Corolla a ajuns la o maturitate prin care Toyota doreste sa-si consolideze pozitia pe piata mondiala, dar in acelasi timp reprezinta o gura de aer proaspat pentru un model care a fost “cuminte” pentru atat de multi ani.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Cutia de viteze CVT
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Anumite elemente ale interiorului depasite
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook