Cu totii traim int-o lume din ce in ce mai poluata. Fie ca vorbim despre fabrici din diferite industrii, fie ca ne referim la automobilele care circula libere pe drumurile publice, absolut toate polueaza. Unele mai mult decat altele. Nu stiu voi cum ganditi si cum va simtiti, dar eu personal urasc faptul ca respir zilnic un aer din ce in ce mai poluat, la care este adaugat ca o cireasa pe tort, praful care ne inconjoara.
Fara a mai pierde vremea cu alte amanunte si pareri, avem placerea sa va prezentam unul dintre cele mai economice autoturisme pe care le-am condus, cat si unul dintre cele mai non-poluante. Doamnelor, domnisoarelor si domnilor, in randurile ce urmeaza, Toyota Prius Plug-in.
Exterior
Toyota se mandreste cu introducerea pe piata auto, a primului autoturism cu propulsie hibrida, acest lucru intamplandu-se in urma cu mai bine de 15 ani. Astazi Toyota Prius a ajuns la a 3-a generatie si a devenit una dintre cele mai emblematice si apreciate modele hibride.
Cei de la Toyota s-au gandit sa dezvolte si mai mult aceasta inovatie, sa creeze ceva si mai putin poluant, astfel a luat nastere noul Plug-in. Daca am trai intr-o capitala civilizata si am putea beneficia de avantajul prizelor special create pentru acest gen de masini, Plug-in ar putea functiona numai pe curent electric.
Ca sa lamurim subiectul, in Bucuresti exista DOAR doua locuri unde poti gasi prize speciale de incarcare.
Fata de modelul precedent, farurile au suportat o usoara restilizare, usor agresiva, detaliu care ofera noului model un aer proaspat. Liniile au fost pastrate in mare parte aceleasi, designul exterior fiind placut si pastrand acelasi coeficient de aerodinamicitate cu care Toyota ne-a obisnuit.
Ne-au placut ledurile de zi, pentru partea frontala, cat si spoilerul fata, ambele contribuind la aspectul inconfundabil al lui Prius.
Spatele pastreaza aceleasi linii caracteristice, stopurile fiind si ele cu tehnologie LED.
Interior
Partea de interior, la fel ca si exteriorul, beneficieaza de liniile deja celebre ale modelului. Gasim aceeasi calitate japoneza, cu aspect futurist, elemente care inspira fiabilitate si usurinta in obisnuirea cu ele.
Element definitoriu pentru Prius, este bordul digital, mutat in partea dreapta, aproape la jumatatea distantei dintre montantii A.
Pe volanul oval gasim comenzile pentru sistemul audio, cat si pentru schimbarea temperaturii interioare, detaliu care usureaza viata soferului.
Scaunele si bancheta au fost imbracate intr-o combinatie textil-piele, placuta la atingere si comode pe parcursul calatoriei. Pozitia soferului ni s-a parut un pic inalta, dar acest aspect este vazut prin prisma unei persoane care masoara 1,93 m.
Locurile din spate sunt spatioase, iar portbagajul masoara un volum de 443 de litri, suficient pentru bagajele unei familii.
Viata la volan ne-a fost usurata de catre sistemul audio JBL GreenEdge, cat si de sistemul de navigatie cu touchscreen.
Performante
Plug-in beneficieaza de un motor pe benzina, 1800 cmc, 99 cp si un cuplu motor de 142 Nm. Pe langa acesta, exista motorul electric, care adauga 38 cp si un cuplu motor de 207Nm.
Motorul este ajutat de o cutie de viteze automata, cu variatie continua E-CVT.
Fata de un Prius nomal, Plug-in are avantajul unui cablu care poate fi conectat la o priza de 230V. Astfel bateriile pot fi incarcate si inculpatul poate fi folosit exclusiv pe curent electric.
Un mare avantaj de care benefieaza Plug-in, este acela ca poate fi incarcat de la orice fel de priza cu 230V, cu mentiunea ca nici un fel de prelungitor nu poate fi folosit. In autonomie full electric, Toyota Plug-in poate parcurge 25 de km.
Prius Plug-in este asa cum ne-am asteptat, o masina foarte silentioasa, bine antifonata chiar si atunci cand motorul pe benzina este accelerat.
Directia este placuta, departe de a fi sportiva, dar care trimite un feedback bun soferului, atat prin felul cum executa comenzile cat si prin usurinta cu care se misca.
Fata de un Prius normal, pe bordul lui Plug-in, gasim doua butoane, EV City si EV. Acestea ne ajuta sa rulam in modul electric. EV City este cel mai economicos, acesta oprind automat chiar si climatizarea, pentru a reduce la maxim consumul.
Cu o greutate apropiata de 1,5 t, Toyota Prius Plug-in accelereaza pana la o suta de km/h in 11,4 secunde.
Consumul inregistrat in test a fost de cuprins intre 4,8-5,8 l . Rularea a fost in mare parte in mediul urban, intr-o aglomeratie deja celebra.
Pret
Toyota Prius Plug-in este un autovehicul complet. O masina dedicata in special rularii in oras, gandita sa satisfaca cerintele unei familii, dar mai ales gandita sa ajute la o poluare cat mai scazuta a mediului inconjurator.
Beneficiind de o tehnologie de ultima ora, Plug-in se poate comanda la noi in tara, intr-o singura varianta de echipare, in valoare de 43.900 euro cu TVA. Este un pret mare pentru majoritatea clientilor, dar mai mult decat atat este o masina gandita sa ne faca viata mai sanatoasa si mai frumoasa, iar acest aspect poate schimba mentalitatea unora dintre noi.
Vezi galeria foto facuta cu ocazia testului de catre echipa AutoSpot.ro
AutoSpot apreciaza:
+ Consumul redus
+ Sistemul Audio
+ Antifonare foarte buna
+ Aspecul unic
AutoSpot nu apreciaza:
- Lipsa senzorilor de parcare
- Pret
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook