Pfiuuu... greu a fost. Dar, am scăpat. Am lăsat în urmã trei luni de iarnã mohorâte şi monocrome. Aveam nevoie de un strop de culoare şi o razã de soare. Cu gândul acesta am plecat de dimineaţă la drum. Raza de soare era la post, aşa că trebuia să rezolv doar problema stropului de culoare... şi a fost o picãturã albastrã, de forma unei Kia Cerato.
Cu gândul departe, peste mãri şi ţãri, am lãsat piciorul sã-mi scape pe acceleraþie, în timp ce-mi fãceam drum cu dibãcie printre omniprezentele utilajele grele de pe DN1. Cerato nu este o maşinã sport şi nici nu pretinde cã ar fi, de altfel. Este o maşinã de familie, de oraş, de fiecare zi. Totuşi, motorul diesel 1.6 CRDi, ce dezvoltã 115 cai putere nu te lasã la greu. Ca de obicei, am supus-o probei mele favorite, slalomul printre Dacii, şi a trecut cu brio. De asemenea, nu am avut nimic de reprosat nici la nu mia putin popularele probe, unde umileste Loganul si spulbera Berlina.
Un plus pentru cei care vor considera acest model este consumul. Orice am fãcut şi oricât aş fi gonit n-am reuşit s-o fac sã consume mai mult de 6.7 litri la suta de km. Probabil cã la drum lung şi cu un stil de condus mai temperat vã puteþi apropia de cifrele cu care se laudã producãtorii (4.0l extraurban, 4.9 mixt si 6.5 urban). Dacã mai adãugãm şi locul 5 obþinut de Kia într-un recent top al fiabilitãţii, Cerato devine o opţiune din ce în ce mai atractivã.
Viteza maximã nu este spectaculoasã - doar 186km/h, dar cred cã este mai mult decât suficientã pentru o maşinã din clasa ei şi mai ales pentru şoselele din România. N-am avut ocazia sã testãm aceastã limitã, dar vã pot spune cã la 170km/h ne-am simţit cum nu se poate mai bine şi mai în siguranţã.
Dacã despre performanţe avem doar cuvinte de laudã, asupra interiorului avem o micã umbrã de îndoialã. Design-ul este spartan şi nespectaculos. Materialele nu sunt necalitative, dar nici speciale. Totuşi, spaţiul este suficient atât pentru pasageri cât şi pentru bagaje. Şi pentru cã tot este vorba despre interior, nu pot sã nu amintesc de covoraşul de cauciuc de pe partea şoferului în care se agãţa în continuu pedala de ambreiaj.
Un inconvenient care nu poate fi trecut cu vederea la Kia Cerato este preţul. Pentru modelul testat, acesta variazã între 13.858 ºi 16.014 euro (CIP), ceea ce ni se pare cam mult. Dar, dacã ai ocazia sã o conduci poţi ajunge sã nu ţi se mai parã aşa de mult şi sã te simţi, în schimb, sedus de formele şi performaţele ei. Este cu siguranţã o maşinã care creazã frustrãri... frustrarea cã încã nu este a ta şi frustrarea cã este un pic prea scumpã.
AUTOspot apreciazã:
+ fiabilitatea şi performanţele motorului
+ consumul redus
+ dimensiunile interiorului
AUTOspot nu apreciazã:
- lipsa unui CD/Mp3 Player
- interiorul comun
Fişa tehnică:
Motorizare: 1.6 CRDI
Carburant: diesel
Putere maximă: 115/4000 (CP/rpm)
Moment maxim: 225/2000 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: manuală 5+1
Transmisie: faţă
Masă proprie: 1279 kg
Capacitate rezervor: 55 l
Acceleraţie 0-100 km/h: 11,8 s
Viteză maximă: 186 km/h
Consum la 100 km: 6,5/4/4,9 (urban/extra/mixt)
Preţ CIP: 13.858 Euro
Vezi GALERIA FOTO cu Kia Cerato
Vezi FILMELE cu Kia Cerato
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook