Prezentat pentru prima data la Salonul Auto de la Detroit, la inceputul lui 2008, noul model Passat CC nu este „noul Passat“, sau al saselea descendent al generatiei lansate in 1973, ci doar versiunea CC - Confort Coupe. Noul model Volkswagen s-a remarcat inca de la inceput prin caracterul contradictoriu: se doreste a fi un coupe dar are 4 usi, are un aspect dinamic dar imbina sportivitatea cu confortul interior si linia eleganta, duce cu gandul la Mercedes CLS dar pretul accesibil il face concurent mai degraba pentru Audi A4 sau BMW seria 3, fiind incadrat in segmentul mediu superior cu dotari premium.
Prezentare generala
Passat CC nu este o masina pe care sa o treci cu vederea. Este o aparitie care starneste curiozitatea si atrage atentia. De cand l-am vazut in campaniile si materialele promotionale sau chiar „pe viu“ in showroom ne-am dorit sa punem mana pe el si sa-l scoatem la o plimbare pe soselele patriei. Zis si facut, la inceputul lunii iulie, Porsche Bucuresti Vest 1 ne-a oferit spre test o versiune echipata full si dotata cu noul propulsor 2.0 TSI ce dezvolta 200 CP.
Neagra, luxoasa, desenata in spiritul marcii, dar delimitandu-se clar de modelele din clasa sa, Passat-ul CC m-a captivat prin silueta alcatuita din linii fluide, prin armonia formelor imbinate intr-o limuzina cu aer sportiv care a reusit sa intoarca privirile pe oriunde am trecut in perioada testului.
Exterior
La exterior, un neavizat ar putea considera ca Passat CC reprezinta un facelift al celebrului model ajuns la a cincea generatie, dar pe masura ce te apropii de el, este evident un alt concept, care ataca un alt public. Strict cifric, CC a castigat 31 mm in lungime, 36 mm in latime si a pierdut 50 mm in inaltime, recalculari care potenteaza aspectul longilin al masinii. Notiunea de coupe in 4 usi este evidentiata prin linia superioara a habitaclului, care „curge“ peste luneta pana la limita portbagajului, alaturi de raportul plin-gol si lipsa ramelor geamurilor usilor laterale, care amintesc de CLS. In rest insa, totul este 100% Volkswagen - unul dintre cele mai reusite construite vreodata.
Grila fata cromata si elementele cromate ale portierelor, precum si blocurile optice si spoilerele elansate surprind cum nu se poate mai bine spiritul imprimat de designerii CC-ului. Acestora li se adauga un set de frumoase jante din aliaj cu spite subtiri pe talon 235/45 R17.
Interior
Interiorul este cel putin la nivelul exteriorului, fapt confirmat de curiosii care se opreau lipiti de geamuri sa admire in detaliu masina facandu-si palma streasina pentru a vedea minunea cu ochii lor. La prima vedere impresioneaza tapiteria de piele neagra cu insertii bej, elementele cromate si ceasurile cu iz conservator folosite in locul celor semisportive utilizate in gama Volkswagen, interioarele usilor restilizate functional, volanul sport redesenat in trei spite. Apoi incepi sa descoperi dotarile superioare standard, printre care tastatura pentru telefonul mobil via bluetooth, unitatea media RNS 510 cu ecran tactil (CD/MP3/AVI player/Navigatie HDD 30GB/interfata
USB) si sistemul de sunet Dynaudio - toate potentand feeling-ul imprimat soferului si pasagerului din fata.
Locurile din spate sunt conditionate de pretentiile de coupe, prin contrast cu exteriorul ce da impresia de spatiu, de limuzina care vrea sa iasa din clasa ei. Passat CC are doar 4 locuri, iar pasagerii ma inalti ai locurilor din spate pot simti pe propria piele (a se citi „cap“) linia curbata a
caroseriei. De asemenea, pe langa absenta locului din mijloc al banchetei din spate - care este inlocuit de un spatiu pentru pahare / cotiera – un minus evident este dat de putinele locuri de depozitare. In fata pot fi folosite in acest sens incinta din cotiera, buzunarele usilor si torpedoul modest, iar in spate doar micul spatiu dintre cele doua scaune.
Performante si dotari
Desi versiunea testata a fost dotata cu o cutie de viteze automata in 6 trepte, am apreciat atat treapta S - sport – in care schimbarea vitezelor se face la turatii ridicate, precum si avantajul sistemului tiptronic ce permite implicarea soferului in schimbarea vitezelor.
Motorul 2,0 TSI s-a comportat extraordinar in propulsarea bolidului de aproape 1,5 tone atat in conditii de trafic urban - unde acceleratia 0-100 km/h de sub 8 secunde „ne-a scos“ din orice situatie, cat si in conditii de autostrada, unde, desi nu am depasit viteza legala, „banuim“ ca am fi putut atinge o viteza maxima de 230 km/h. In aceste conditii, nu surprinde valoarea medie a consumului pe care am inregistrat-o in cadrul testului, de cca. 11 litri la 100 km.
O functie interesanta sI foarte utila pe drumurile din Romania este DCC, adica adaptive chassis control, un sistem de inaltare a sasiului pentru un stil confortabil de condus, sau un motiv in plus pentru a profita de caii putere atunci cand suspensiile McPherson fata si cele multilink spate coboara la comanda ta.
Functiile electronice sunt insa cele care dau masura farmecului acestui model, incepand cu clasicul Adaptive Cruise Control si continuand cu ineditele Distance Control, Park Assist si Lane Assist, masina devine atat de desteapta si intuitiva incat incepi sa te simti in plus. Pierdem un moment gandindu-ne ca in acest ritm masinile vor putea fi con- duse si de cimpanzei, dar ne decidem sa profitam de avantajele oferite de Evolutie si sa experimentam pe pielea noastra fiecare minune tehnica pusa la dispozitie de Volkswagen doar-doar i-om gasi vreo hiba.
Controlul distantei fata de autovehiculul din fata si Lane Assist-ul reusesc, prin intermediul camerelor video amplasate frontal si in josul carcaselor oglinzilor laterale, sa aprecieze distantele fata de celelalte vehicule respectiv fata de marcajele continuu si discontinuu de pe sosea, si sa trimita informatiile la sistemul de franaresi directie pentru a corecta traiectoria cand soferul este neatent.
Daca pe sosea aceste functii pot fi utile, in oras trebuie sa uitam de ele. Mai mult, nici macar functia Park Assist care este, dupa cum ii spune sI numele, un asistent de parcare, nu am gasit-o destul de practica, fiind foarte incapatanata in a nu identifica locuri de parcare si, dealtfel, destul de anevoios de folosit. In teorie insa - daca Passat-ul reuseste sa gaseasca locul de parcare - masina ar trebui oprita in dreptul acestuia, apoi dupa ce isi calculeaza reperele si manevrele, trebuie doar lasata in marsarier si ea isi face treaba, in timp ce tu poti supraveghea intregul proce
pe display - prin intermediul camerei amplasate ingenios in emblema de pe portbagaj ce iese la iveala cand levierul este in pozitia „R“.
Credeti ca nu va mai poate surprinde nimic la Passat CC? Am lasat special la final intrebarea cea mai intriganta: Cat costa aceasta masina? Ei bine, varianta de baza pentru motorizareatestata are pretul de pornire de 26.893 fara TVA! Desi unii vor spune ca este un pret cam mare pentru o „masina a poporului“, totusi, judecand din prisma dotarilor si performantelor oferite – comparabile chiar cu cele ale lui Mercedes CLS, care costa insa de doua ori mai mult - CC-ul se poate instala confortabil in pozitia de principala tinta a cumparatorilor din segmentul mediu superior cu dotari premium.
Aviz concurentei: Audi, BMW, coupe-urile voastre cu 4 usi unde sunt?
Fisa tehnica
Volkswagen Passat CC
Motorizare: 2.0 TSI
Cilindree: 1.984 cm3
Carburant: Benzina
Putere max: 200/5.100-6.000 (CP/rpm)
Cuplu max: 280/1.700-5.000 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: tiptronic 6 trepte
Dimensiuni Lxlxh: 4.799 / 1.855 / 1.417 mm
Masa proprie: 1.454 kg
Ampatament: 2.711 mm
Volum portbagaj: 532 litri
Viteza maxima: 232 km/h
Acceleratie 0-100: 7,8 s
Consum: 8,5 l/100km
Emisie CO2: 199 g/km
Pret model de baza: 26.893 Euro+TVA
Viziteaza galeria pentru mai multe fotografii facute de echipa AUTO SPOT
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook