Fara sa-mi dau seama, de-a lungul anilor am capatat o sensibilitate petru modelele grupului VAG. Nu este ceva iesit din comun daca stam sa ne gandim ca producatorul german are o gama foarte larga de marci in al sau portofoliu.
Intrand mai adanc in problema, recunosc ca sunt un pasionat al brandului Volkswagen prin prisma faptului ca am avut in familie un exemplar. Pana aici nimic extraordinar. Trebuie mentionat ca prima masina “straina” pe care am condus-o a fost un Volkswagen Polo. Probabil afland acest detaliu, o sa-mi intelegeti nostalgia si puternicele sentimente pe care le nutresc.
Era un model din anul 2001, o varianta sedan, pe benzina, pe care am iubit-o la nebunie. Intamplarea a facut ca astazi sa derulam timpul cu rapiditate pana in 2014 si sa va povestesc mai multe despre ultimul model Volkswagen Polo, tot o varianta pe benzina.
Ultimul facelift pe care neamtul l-a suferit, i-a oferit o aura un pic mai serioasa. Este la fel de discret ca si modelele anterioare, avand acum o serie de linii si trasaturi mai moderne. Un ochi grabit ar putea sa-l incurce cu noul Golf 7, dar la o privire mai atenta iti vei da seama de robustetea modelului, dar si de dimensiunile clar reduse fata de fratele mai mare.
In anul 2014, Volkswagen Polo poate fi comandat numai in varianta hothatch, diferenta fiind facuta de numarul de usi pe care ti-l doresti la masina ta. Forma practica, mai scurta, a fost clar gandita pentru o utilizare zilnica in oras, parcarea si manevrele fiind principalul atu al lui Polo.
Pe masura ce incepi sa te imprietenesti cu Polo, observi cat de mult a evoluat de-a lungul anilor. Diferenta materialelor folosite la interior este poate cea mai radicala schimbare. Majoritatea componentelor bordului sunt placute la atingere, plasticul regasit aici este moale si placut la atingere. “Ne lovim” de elemente din clasa compacta(vezi Golf 7) cum ar fi volanul, consola multimedia sau chiar acelasi schimbator de viteze. Intr-un fel este normal sa avem aceasta asemanare, dar acest lucru merita amintit deoarece cei de la Volkswagen au inceput sa se gandeasca si la aceia care beneficieaza de sume mai mici de bani.
Nu gasim diferente estetice majore fata de generatia prefacelift, Volkswagen folosind o reteta deja castigatoare.
Spatiul interior este potrivit, incapator pentru clasa mica, iar ergonomia este la mare concurenta cu cea a rivalului numarul 1, Ford Fiesta. Scaunele sunt confortabile atat cele din fata cat si bancheta spate. Nu pot recomanda cu inima deschisa un drum cu 5 adulti, dar 4 pot circula in conditii bune.
Portbagajul insumeaza 280 de litri, nefiind tocmai cel mai incapator din clasa.
Volkswagen Polo este disponibil la vanzare in tara noastra cu 6 motorizari, dintre care 2 sunt pe motorina si 4 pe benzina. Am avut la dispozitie o varianta pe benzina, 1.2 TSI, cu 90 de cp.
Chiar daca am dispus de mai putin de 100 de caluti, noul Polo cu ale sale 1007 kg se misca suprinzator de bine si-ti confera sentimentul ca nu mai ai nevoie de mai multa putere. Evident ca atunci cand micutul este plin de pasageri si bagaje, lucrurile nu mai stau asa roz.
Pentru oras si nu numai, acest motor pare sa fie combinatia ideala.
Consumul urban nu a depasit 7.2l in conditii de trafic, iar in afara, respectand limitele legale se poate usor, scadea sub 5l.
Volkswagen Polo este placut la condus, are o directie usoara, care iti transmite in permanenta unde este nasul masinii, iar suspensiile sunt setate pentru confort. Cutia manuala cu 5 rapoarte, te ajuta la condus, treptele putand fi baleate usor si placut. Stabilitatea la viteze mai mari este buna, dar chiar si asa nu va sfatuiesc sa va comportati cu micutul ca si cum ar fi o masina sport.
Pretul noului Volkswagen Polo facelift in 5 usi pleaca de la 12.950 euro(TVA inclus) si ajunge la 15.729 euro(cu TVA) pentru varianta din test.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook