Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc la locul copilariei mele, la acele vremuri cand credeam ca orice este posibil, ca orice si oricine poate zbura, ma apuca un dor nemarginit de accea perioada. Cam tot in aceea perioada am inceput sa-mi doresc sa am multe multe masini. Atunci nu conta ce fel de masini, mari, mici, inalte, singurul etalon fiind numarul cat mai mare. In plus de asta stiam sigur ca in momentul in care o sa cresc o sa am nevoie doar de o singura masina. O masina care sa-mi indeplineasca toate cerintele si toate nevoile.
Se pare ca zilele trecute am gasit aceeasta masina. Poarta un nume simplu, dar care in spatele sau ascunde ani intregi de experienta si dezvoltare in domeniul auto, XC 90. Face parte din familia Volvo, familie de origine suedeza, care alaturi de Saab sunt acele marci care parca vor sa transmita un mesaj clar concurentei, "Nimic nu se compara cu noi".
Intr-adevar nimic nu se compara cu "experienta Volvo" pe care o poti simti doar la volanul unui membru din aceasta fascinanta familie.
Cu totii stim ca fiecare producator de automobile incearca sa-si imprime cat mai mult o personalitate unica asupra modelelor sale, dar in opinia mea Volvo este singurul care a reusit acest lucru ca nimeni altcineva.
De indata ce te urci la volanul lui XC 90 simti ca "este altceva", felul cum scaunul se muleaza pe conformatia corpului , felul cum pielea iti este dezmierdata de calitatea materialelor componente, spatiul oferit, toate acestea te fac sa fii sigur de faptul ca te afli la bordul unui Volvo veritabil.
Exemplarul avea tot ce-ti poti dori ca dotari. Incepand cu climatronic bizonal, piele bej (in contrast superb cu culoarea neagra a masinii) pana la senzor de lumina si ploaia, xenon, radio casetofon cu cd, cruise control si cate si mai cate.
Am condus modelul echipat cu o motorizare diesel, 2.4 litri, 185 cp. Masina desi grea, cantarind in jur de 2 tone, este foarte vivace, reusind sa se miste surprinzator de bine atat prin oras cat si la drum intins. Motorul, unul nu tocmai mare, face fata cu brio fie unui condus mai sportiv, fie unui condus domol, iar suprafata de rulare poate varia de la sosea pana la nisip si macadam.
XC 90 este un SUV (Sport Utility Vehicle) in adevaratul sens al cuvantului. A fost fabricat pentru a oferi un confort sporit atat pe sosea, cat si in anumite locuri mai accidentate. Cu toate acestea suprafata de rulare unde se simte in largul sau ramane asfaltul. Spre deosebire de concurentii sai, XC 90 nu dispune de diferential blocabil sau de reductor, dar cu toate acestea reuseste sa compenseze atunci cand vine vorba de siguranta si confort.
Modul in care se conduce "familistul" nostru este unul cat se poate de comod, singurul lucru negativ pe care l-am observat si mi s-a parut nelalocul lui, fiind un ambreiaj destul de tare. In trafic intens, poate fi sacaitor, din acest motiv recomand din toata inima o cutie automata. Spatiul interior este mai mult decat suficent, un spatiu unde puteti cara de la copii, nevasta, soacra pana la catel si purcel. Si chiar si asa incarcata, tot o sa simtiti o atmosfera destinsa in masina dumneavoastra. Sunt de parere ca un avantaj imens fata de concuretii sai este castigat de XC 90, prin acest spatiu.
Daca in oras a fost un pic "stresat" de o groaza de soferi neateti si spatii inguste, atunci cand vorbim despre sosea si spatii deschise XC90 este in largul sau. Este o masina facuta sa inghita mii de kilometri de sosea fara ca ocupantii sai sa simta vreun fel se oboseala sau disconfort.
Era sa uit sa-ti povestesc despre consum. Aici XC 90 m-a suparat un pic. In ciuda unui consum mediu afisat de 10,4 l/100km, acul care-mi indica combustibilul scadea vazand cu ochii. Da, XC 90 in varianta diesel este infometat si consuma destul de mult. M-am asteptat la acest lucru, daca ne gandim la greutatea masini.
Inca nu pot afirma ca am crescut si inca sunt in perioada cand vreau sa am multe masini, de data asta cat mai puternice si mai rapide. In schimb atunci cand va veni momentul cu siguranta am sa stiu ce masina o sa-mi aleg.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook