Audi şi-a asumat provocarea de a spulbera preconcepţiile despre motoarele diesel: proaspăt lansatul prototip R8 V12 TDI, echipat cu un diesel de 6.0 litri ce generează 500 de cai-putere şi un cuplu de 1000 Nm, atinge performanţe ce dau clasă multor motoare pe benzină. Maşina-concept a fost prezentată recent la Detroit, unde a făcut furori atât prin look cât şi prin performanţe.
Preluat de la maşina de curse Audi R10, câştigătoare a competiţiei Le Mans, dieselul minune reuşeşte performanţe ca 4,2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi viteză maximă de 300 km/h, păstrând în acelaşi timp un consum de numai 10 litri la suta de kilometri şi un nivel de emisii conform cu norma Euro6, ce va intra în vigoare începând din 2014. Accelerarea rapidă este permisă de cele două turbine, iar puterea pe care o poate genera un diesel la turaţii mici (maxim 1.750 de rotaţii pe minut) constituie un avantaj în plus. Motorul este cuplat la o transmisie manuală în 6 trepte.
Prin sistemul Audi Space Frame de construire a şasiului, care implică susţinerea greutăţii totale de către componente, masa maşinii a fost redusă substanţial, cu circa 15% faţă de modelul standard R8.
Sistemul de frânare are o nouă configurare cu discuri ceramice şi sabot de frână acţionat de 6 pistoane hidraulice din aluminiu. Noul sistem de frânare oferă performanţe mai bune, durabilitate (186.000 de kilometri) şi contribuie şi la reducerea greutăţii totale.
În afară de performanţele impresionante şi economia motorului, prototipul Audi R8 V12 TDI aduce şi un design îmbunătăţit: prize de aer frontale supradimensionate şi prize laterale, aripi proeminente, grilă frontală solidă, spoiler de aluminiu, difuzoare şi evacuări de eşapament mai mari. Plafonul de sticlă este despărţit de o conductă ce alimentează motorul cu aer, iar noile faruri cu lumini LED, conform declaraţiilor producătorilor, imită lumina zilei mai bine decât cele cu xenon sau halogen.
Designul interiorulului izolează şoferul de locurile pasagerilor, redând senzaţia oferită de maşinile de curse. Această senzaţie este accentuată de volanul învelit în fibră de carbon, cu fund plat, de pe care se pot controla motorul, tracţiunea şi suspensia.
R8 V12 TDI, probabil cea mai economică maşină sportivă, are toate şansele să se bucure de popularitate dacă va fi produs în serie. Până atunci însă, impresionantul său motor diesel îşi va face apariţia pe piaţă chiar în acest an, sub capota SUV-ului Audi Q7.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook