Industria auto s-a schimbat foarte mult în ultimii ani, iar maşina în sine devine din ce în ce mai mult un obiect de larg consum. Toate strategiile de a-l aduce pe client mai uşor în posesia unei maşini noi şi frumoase au dat naştere la un inevitabil revers al medaliei, şi anume, imposibilitatea companiilor producătoare şi importatoare de a fi la înălţimea propriului marketing.
în acest moment, preţul unei maşini noi accesibile variază în jurul cifrei de 10.000 euro, pe când o maşină second similară nu scade sub 6.000 euro. Totodată, marile companii şi-au lărgit gamele, apar modele noi, iar seriile sunt înnoite aproape anual, fie şi doar prin face-lift-uri. în aceste condiţii, sub presiunea permanentă a noilor apariţii, promovate în consecinţă, prin comparaţie cu maşinile la mâna a doua care se "învechesc" mult mai rapid, diferenţa de preţ face să pară mult mai rentabilă varianta achiziţionării unei maşini noi. La aceasta se adaugă posibilităţile de leasing, garanţia şi multe alte avantaje evidente. Cu toate acestea, majoritatea companiilor de profil de la noi ne vând "pielea ursului din pădure", sau, altfel spus, o serie de poze şi filme frumoase difuzate la tv sau postate pe Internet. Când însă liniile noi şi culorile strălucitoare te conving să cumperi "noua" X, şi mai şi dispui de suma necesară achiziţionării unui astfel de autoturism, apar problemele. Nimeni nu pare să-ţi vrea banii, toată lumea îţi explică de ce trebuie să plăteşti doar un avans, restul fiind achitat la livrarea automobilului... adică la anul!
De fapt aici este toată problema, aici se închide cercul... Dacă vrei o maşină prea nouă, abia lansată pe plan internaţional, termenul realist în care poţi intra în posesia acesteia este de 6 luni. Dacă vrei o maşină nouă care există deja în România, dar foarte populară, ai şansa să se facă livrarea în 3-4 luni pentru că sunt liste mari de aşteptare şi producătorul nu face faţă. Dacă îţi doreşti să beneficiezi de o promoţie şi să cumperi un model "clasic" (cum ar fi Astra Classic sau Clio Symbol), trebuie să ai răbdare vreo 2-3 luni pentru că, ce să vezi, mulţi alţi români la fel de practici ca tine au considerat promoţia respectivă o adevărată ocazie. Nu în ultimul rând, dacă vrei să îţi cumperi o maşină mai puţin întâlnită, un model sport cabrio sau un model premium, cel mai probabil iar vei aştepta câteva luni bune, pentru că nu există astfel de modele pe stoc în România.
Dacă vrei o maşină la un preţ bun ACUM, se pare că singura şansă este piaţa second. Altfel rişti să îţi comanzi o decapotabilă în luna august şi să o primeşti de Crăciun, sau mai rău, să profiţi de o promoţie la modelul X şi până să-l primeşti să se lanseze "noul X", iar modelul tău abia livrat să fie vândut deja sub numele de "X Classic". Asta chiar ar fi culmea!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook