Mai înfloritoare ca niciodată, în vreme de campanie Capitala prosperă sub ochii noştri: borduri noi înlocuite cu borduri şi mai noi, străzi ce se aştern peste vechile gropi, miros de ciment proaspăt şi de promisiuni edilitare. Ultima petală răsărită în floarea Bucureştilor este ideea semafoarelor inteligente. Nu, nu joacă şah, nu descâlcesc cuburi rubice, dar se adaptează traficului de pe artera principală a oraşului: Piaţa Victoriei – Piaţa Romană – Universitate – Piaţa Unirii – Tineretului.
Se pare că edilii au elucidat în sfârşit cine poartă vina pentru harababura numită trafic bucureştean: iq-ul insuficient al semafoarelor care, între noi fie vorba, erau oricum noi şi în stare bună, ba unele chiar ştiau să numere de la coadă la cap plictiseala celor ce aşteaptă. Astfel, noile 140 de mici genii-n varf de băţ vor rezolva problema circulaţiei mai mult solide decât fluide, prin alternanţa culorilor în funcţie de mofturile traficului.
E bună investiţia, nu zicem nu – mai spălăm nişte bănuţi, ne mai facem imagine, mai bifăm un record (conform declaraţiilor oficiale, e cel mai modern sistem de monitorizare din Europa)... dar parcă totuşi pentru haosul bucureştean ar fi de vină şi mici detalii ca: lipsa unui plan urbanistic coerent; lipsa unor străzi şi pasaje laterale construite în urma unor cercetări serioase, şi nu la plezneală, care să reducă buluceala în centru şi să redistribuie traficul în mod echilibrat; precaritatea mijloacelor de transport alternative; bătaia de joc trasă cu markerul peste trotuare anul trecut, cu pretenţie de piste de biciclete... Ca să nu mai vorbim de lipsa unei educaţii minime a şoferilor care blochează intersecţii de dragul de a se băga unde nu au loc doar pentru că pot, care nu respectă priorităţile, care trec pe roşu, şi lista poate continua. De poliţişti competenţi care să aplice sancţiunile aşa cum trebuie deja visăm prea departe. Cum ziceam într-un articol mai vechi, încercăm să fim “cei mai” din Europa, însă punându-ne papion de mătase cînd avem nădragii juliţi în genunchi.
Investiţia de 18 milioane de euro în această automatizare ce va îmbunătăţi, uşor nerentabil zicem noi, cu 15% condiţiile de trafic, face parte dintr-o serie de promisiuni numită “Master Planul General pentru Transport Urban” - un nume uşor pompos care ne aminteşte de planurile malefice ale personajelor negative din desene animate. E master plan, deci e musai ceva serios şi credibil, ce impune respect şi mai ales poftă de a vota.
Obişnuiţi fiind să tratăm în stil românesc simptomele în loc de cauză, aşteptăm cu nerăbdare cele 15 procente de calitate mai bună a vieţii de şofer date de faptul că, dintr-un centru special de comandă, poliţia rutieră va coordona luminile semafoarelor în funcţie de imaginile primite de la camerele de supraveghere din trafic. Aşadar, marea schimbare va fi practic că, în loc să-l vedem în intersecţie fâlfâind din membre, Garcea va sta la căldurică pe scăunel şi va butona. În loc de ochi va avea camere şi în loc de mîini butoane. Nu e decât o altă intermediere. Diferenţa stă în gradul de confort al organului.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook