Dacã e sã-i credem pe cei de la BMW, X6-ul este ceva nemaivãzut, un nou gen de masinã menit sã acopere zone ale pietei pe care nimeni nu le vedea fezabile sau posibile. Este un risc, un strop de nebunie, o masinã care cu sigurantã va fi amintitã fie ca deschizãtoare de drumuri, fie ca un esec rãsunãtor.
Constructorul german a ales sã-i spunã Sports Activity Coupe (sau SAC pe scurt pentru amatorii de acronime). Altii i-au spus Crossover 4x4 si pe bunã dreptate: are formã de coupe, portbagaj imens, 4 usi si, colac peste pupãzã, mai este si 4x4 si înalt cât cuprinde.
Exterior
Dacã un Seria 6 ar avea un moment romantic cu un X5, cam la asta s-ar ajunge – o combinatie între sportivitatea unui coupe de top si luxul si versatilitatea pe teren accidentat ale unui SUV. Fotografiile tind sã nu dezvãluie adevãratele dimensiuni ale X6-ului, dar credeti-mã pe cuvânt cã este si mai lat si mai lung decât un X5. Ca înãltime, în schimb este mai scund cu 6cm.
Interior
BMW nu a fãcut compromisuri cu acest model. Si, ce-i drept, conteazã mai putin practicalitatea când ai asa masinã. Accesul pe usile din spate nu este cel mai facil, dar nu stiu dacã ai vrea oricum sã stai în spate prea mult pentru cã te-ai trezi dupã câteva ore cocosatul de la Notre Dame din cauza curburii acoperisului. Din fericire sunt doar douã locuri în spate, asa cã mãcar nu esti înghesuit.
Când vezi, însã, cum s-au gândit sã te rãsfete designerii de la BMW uiti de toate micile neajunsuri si ajungi sã te bucuri de scaunele fatã cu climatizare si programabile în toate felurile gândite de om pânã acum (poti chiar sã le transformi în scaune sport ridicându-le marginile), sau de calitatea exceptionalã a materialelor sau, de ce nu, de sistemul de climatizare care detecteazã noxele din exterior si modificã automat modul de recirculare a aerului. iDrive-ul e la locul lui si, în ultima versiune, se poate spune cã e chiar util si intuitiv, plus cã unde mai pui cã te scapã de tastaturi întregi de butoane care ar fi trebuit puse pe bord pentru a acoperi toate functiile X6-ului.
Motorizãri
În ceea ce priveste versiunile pe benzinã existã douã variante: rapidã si al naibii de rapidã, mai exact 3.5l si V8 de 5.0l. Performantele sunt pe mãsurã – vitezã maximã: 240 km/h respectiv 250km/h limitati electronic, iar acceleratia 0-100km/h: 5.4s si 6.7s. Nici nu o sã mai povestesc de cele douã motorizãri diesel întrucât ar fi un pãcat capital sã-ti iei asa masinã si sã-i pui motor de tractoras pe ea. Da, stiu cã cei de la BMW au diesel-uri foarte bune, dar chiar nu mã intereseazã alãturarea de termeni: X6 si diesel.
Preturi
O mânã, un picior, un rinichi? Ei, nici chiar asa, dar pe-aproape. 58.250 euro costã cel mai ieftin diesel X6, si dacã tot dai atâtia bani parcã poti sã te intinzi si la urmãtorul de 62.475 euro sau poate si mai bine sã-ti iei totusi benzina de 74.946 euro. Dar cum s-o lasi, sãraca, fãrã nici o dotare optionalã? Încã 25.000 de euro mai târziu poti spune cã ti-ai cumpãrat un X6 full si te poti duce sã faci furori pe Magheru.
Vrei un X6?
Masina e spectaculoasã: abilã pe asfalt, descurcãreatã off-road. Te îmbie la condus, te prinde în mrejele ei, te surprinde cu agilitatea, dar te aparã cu masivitatea si pleiada de sisteme de sigurantã. E o masinã fãcutã doar pentru soferul pasionat, dar o sã fie probabil condusã de vedete de carton, Guti, Adriani, Salami, interlopi, snobi si altii de teapa lor. Asta e de fapt singura decizie pe care trebuie sã o iei dacã îti doresti un X6: mã intereseazã mai mult imaginea mea sau experienta condusului?
Vezi mai multe imagini cu BMW X6 in galeria foto
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook